Afgelopen weekend stond deze bruut op het programma. Niet voor een full detail, maar om de welbekende puntjes op de i te zetten.
De auto is recentelijk aangekocht en al door de eigenaar onder handen genomen middels polijsten en in de Gyeon One coating gezet.
Aan mij de taak om de detail af te maken.
De auto bij aanvang:
Prewash, wassen en de-ironizer:
Zoals altijd begin ik met foamen. Dit zorgt ervoor dat het vastgekoekte vuil los kan weken en zo veilig weggevoerd wordt. Zeker omdat de lak al in de coating staat en je deze zo min mogelijk wilt aanraken.
Daarna waren de velgen aan de beurt. Deze gereinigd met Monello Non-Ferro, diverse borstels en washmitt. Heel veel reactie op vliegroest, remstof kwam er niet, wel veel gewoon vuil.
Na het wassen met een Ph neutrale shampoo, grondig alles afspuiten / afspoelen, alles opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.
Zoals al eerder gezegd, hoefde ik niet aan de lak te beginnen, deze was nagenoeg tiptop in orde, het ging dus om de details. In dit geval zijn de velgen behandeld nadat deze 3000 kilometer opnieuw zijn gespoten of gepoedercoat, precies weet ik het niet meer...
De velgen werden 1 voor 1 gedemonteerd en onder handen genomen.
Heel erg onder de krassen zaten ze niet. Een lichte polish en pad was voldoende om ze weer netjes te krijgen.
Ondanks dat ze recentelijk opnieuw gespoten/gepoedercoat zijn, hebben de voorste velgen last van ingebrand remstof, niet gek aangezien de standaard E 55 AMG 'slechts' 476 pk heeft, maar deze is motorisch aangepast en perst er nu +/- 560 á 580 pk uit. Dan moet je wel eens flink op de ho ijzers trappen om het brute geweld tot stoppen te krijgen
De velgen zijn gecoat met Gyeon Rim, de naafkap en afdekkapjes voor de wielbouten behandeld met Gyeon Trim en de banden een laagje Gyeon Tire. De naafkapjes waren te ver heen om nog te behandelen, daarom heeft de eigenaar nieuwe kapjes besteld.
De remklauwen ook voorzien van Gyeon Rim.
Naderhand zijn de velgen nog voorzien van een pufje Gyeon Cure.
Nadat alle velgen behandeld waren, was het tijd om andere details te doen.
Details lak:
Op de stijlen zaten nog wat lijmresten van de zijwindschermen. Deze zijn lokaal gepolijst. Helaas is het niet voor de volle 100% weg, het lijkt wel of de lijm de lak heeft aangetast.
Her en der zaten wat steenslag plekjes. Deze zijn ontvet en opgevuld.
Het viel me op dat met name op de liggende delen veel kalkvlekken en/of waterspots zaten. Ik als detailer vind dit erg storend en heb daarop contact met de eigenaar opgenomen en voorgesteld om de liggende delen lichtjes te polijsten en opnieuw te coaten.
Voor en na.
Na het polijsten 2x ontvet met Gyeon Prep en daarna de Gyeon One aangebracht. Tijdens het aanbrengen wordt de lak echt donkerder.
Zo heurt het, een strakke lak, vol glans en reflectie.
Motorruimte:
Onder de motorkap ook het een en ander opgefrist. Schoon gemaakt met APC, diverse kwasten en doeken. Daarna de boel behandeld met Gyeon Preserve.
Interieur:
het interieur werd gestofzuigd, de vloermatten uitgeklopt en behandeld met 303 Fabric Guard, al het kunststof en leer gereinigd met Nanolex Interior Cleaner, het leer behandeld met Gyeon Leather Coat en het kunststof met I***** W*** Interior Detailer
Uitlaat:
deze werd gereinigd met Great Lion Ultra Metal Polish i.c.m. een polijstbal op de accuboormachine en naderhand met Gyeon Rim.
En dit keer geen wax maar de lak afgewerkt met Gyeon Cure.
En toen kon de auto naar buiten.
De auto is recentelijk aangekocht en al door de eigenaar onder handen genomen middels polijsten en in de Gyeon One coating gezet.
Aan mij de taak om de detail af te maken.
De auto bij aanvang:
Prewash, wassen en de-ironizer:
Zoals altijd begin ik met foamen. Dit zorgt ervoor dat het vastgekoekte vuil los kan weken en zo veilig weggevoerd wordt. Zeker omdat de lak al in de coating staat en je deze zo min mogelijk wilt aanraken.
Daarna waren de velgen aan de beurt. Deze gereinigd met Monello Non-Ferro, diverse borstels en washmitt. Heel veel reactie op vliegroest, remstof kwam er niet, wel veel gewoon vuil.
Na het wassen met een Ph neutrale shampoo, grondig alles afspuiten / afspoelen, alles opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.
Zoals al eerder gezegd, hoefde ik niet aan de lak te beginnen, deze was nagenoeg tiptop in orde, het ging dus om de details. In dit geval zijn de velgen behandeld nadat deze 3000 kilometer opnieuw zijn gespoten of gepoedercoat, precies weet ik het niet meer...
De velgen werden 1 voor 1 gedemonteerd en onder handen genomen.
Heel erg onder de krassen zaten ze niet. Een lichte polish en pad was voldoende om ze weer netjes te krijgen.
Ondanks dat ze recentelijk opnieuw gespoten/gepoedercoat zijn, hebben de voorste velgen last van ingebrand remstof, niet gek aangezien de standaard E 55 AMG 'slechts' 476 pk heeft, maar deze is motorisch aangepast en perst er nu +/- 560 á 580 pk uit. Dan moet je wel eens flink op de ho ijzers trappen om het brute geweld tot stoppen te krijgen
De velgen zijn gecoat met Gyeon Rim, de naafkap en afdekkapjes voor de wielbouten behandeld met Gyeon Trim en de banden een laagje Gyeon Tire. De naafkapjes waren te ver heen om nog te behandelen, daarom heeft de eigenaar nieuwe kapjes besteld.
De remklauwen ook voorzien van Gyeon Rim.
Naderhand zijn de velgen nog voorzien van een pufje Gyeon Cure.
Nadat alle velgen behandeld waren, was het tijd om andere details te doen.
Details lak:
Op de stijlen zaten nog wat lijmresten van de zijwindschermen. Deze zijn lokaal gepolijst. Helaas is het niet voor de volle 100% weg, het lijkt wel of de lijm de lak heeft aangetast.
Her en der zaten wat steenslag plekjes. Deze zijn ontvet en opgevuld.
Het viel me op dat met name op de liggende delen veel kalkvlekken en/of waterspots zaten. Ik als detailer vind dit erg storend en heb daarop contact met de eigenaar opgenomen en voorgesteld om de liggende delen lichtjes te polijsten en opnieuw te coaten.
Voor en na.
Na het polijsten 2x ontvet met Gyeon Prep en daarna de Gyeon One aangebracht. Tijdens het aanbrengen wordt de lak echt donkerder.
Zo heurt het, een strakke lak, vol glans en reflectie.
Motorruimte:
Onder de motorkap ook het een en ander opgefrist. Schoon gemaakt met APC, diverse kwasten en doeken. Daarna de boel behandeld met Gyeon Preserve.
Interieur:
het interieur werd gestofzuigd, de vloermatten uitgeklopt en behandeld met 303 Fabric Guard, al het kunststof en leer gereinigd met Nanolex Interior Cleaner, het leer behandeld met Gyeon Leather Coat en het kunststof met I***** W*** Interior Detailer
Uitlaat:
deze werd gereinigd met Great Lion Ultra Metal Polish i.c.m. een polijstbal op de accuboormachine en naderhand met Gyeon Rim.
En dit keer geen wax maar de lak afgewerkt met Gyeon Cure.
En toen kon de auto naar buiten.
Laatst bewerkt: