• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes Benz E 55 AMG

nicknameless

Detailing guru
16 mei 2008
8.956
193
47
Den Haag
Afgelopen weekend stond deze bruut op het programma. Niet voor een full detail, maar om de welbekende puntjes op de i te zetten.
De auto is recentelijk aangekocht en al door de eigenaar onder handen genomen middels polijsten en in de Gyeon One coating gezet.
Aan mij de taak om de detail af te maken.

De auto bij aanvang:

foto 01.jpg

foto 02.jpg


Prewash, wassen en de-ironizer:
Zoals altijd begin ik met foamen. Dit zorgt ervoor dat het vastgekoekte vuil los kan weken en zo veilig weggevoerd wordt. Zeker omdat de lak al in de coating staat en je deze zo min mogelijk wilt aanraken.

foto 03.jpg


Daarna waren de velgen aan de beurt. Deze gereinigd met Monello Non-Ferro, diverse borstels en washmitt. Heel veel reactie op vliegroest, remstof kwam er niet, wel veel gewoon vuil.

foto 04.jpg


Na het wassen met een Ph neutrale shampoo, grondig alles afspuiten / afspoelen, alles opgeruimd en de auto naar binnen gereden om daar verder te gaan.

Zoals al eerder gezegd, hoefde ik niet aan de lak te beginnen, deze was nagenoeg tiptop in orde, het ging dus om de details. In dit geval zijn de velgen behandeld nadat deze 3000 kilometer opnieuw zijn gespoten of gepoedercoat, precies weet ik het niet meer...
De velgen werden 1 voor 1 gedemonteerd en onder handen genomen.
Heel erg onder de krassen zaten ze niet. Een lichte polish en pad was voldoende om ze weer netjes te krijgen.

foto 05.jpg


Ondanks dat ze recentelijk opnieuw gespoten/gepoedercoat zijn, hebben de voorste velgen last van ingebrand remstof, niet gek aangezien de standaard E 55 AMG 'slechts' 476 pk heeft, maar deze is motorisch aangepast en perst er nu +/- 560 á 580 pk uit. Dan moet je wel eens flink op de ho ijzers trappen om het brute geweld tot stoppen te krijgen o_O
De velgen zijn gecoat met Gyeon Rim, de naafkap en afdekkapjes voor de wielbouten behandeld met Gyeon Trim en de banden een laagje Gyeon Tire. De naafkapjes waren te ver heen om nog te behandelen, daarom heeft de eigenaar nieuwe kapjes besteld.
De remklauwen ook voorzien van Gyeon Rim.
Naderhand zijn de velgen nog voorzien van een pufje Gyeon Cure.

foto 06.jpg

foto 07.jpg

foto 08.jpg

Nadat alle velgen behandeld waren, was het tijd om andere details te doen.

Details lak:
Op de stijlen zaten nog wat lijmresten van de zijwindschermen. Deze zijn lokaal gepolijst. Helaas is het niet voor de volle 100% weg, het lijkt wel of de lijm de lak heeft aangetast.

foto 09.jpg


Her en der zaten wat steenslag plekjes. Deze zijn ontvet en opgevuld.
foto 010.jpg


Het viel me op dat met name op de liggende delen veel kalkvlekken en/of waterspots zaten. Ik als detailer vind dit erg storend en heb daarop contact met de eigenaar opgenomen en voorgesteld om de liggende delen lichtjes te polijsten en opnieuw te coaten.
Voor en na.

foto 011.jpg



Na het polijsten 2x ontvet met Gyeon Prep en daarna de Gyeon One aangebracht. Tijdens het aanbrengen wordt de lak echt donkerder. :cool:
foto 012.jpg

Zo heurt het, een strakke lak, vol glans en reflectie.

foto 013.jpg


Motorruimte:
Onder de motorkap ook het een en ander opgefrist. Schoon gemaakt met APC, diverse kwasten en doeken. Daarna de boel behandeld met Gyeon Preserve.

foto 014.jpg


Interieur:
het interieur werd gestofzuigd, de vloermatten uitgeklopt en behandeld met 303 Fabric Guard, al het kunststof en leer gereinigd met Nanolex Interior Cleaner, het leer behandeld met Gyeon Leather Coat en het kunststof met I***** W*** Interior Detailer

foto 015.jpg

foto 016.jpg


Uitlaat:
deze werd gereinigd met Great Lion Ultra Metal Polish i.c.m. een polijstbal op de accuboormachine en naderhand met Gyeon Rim.

foto 017.jpg


En dit keer geen wax maar de lak afgewerkt met Gyeon Cure.

foto 018.jpg


En toen kon de auto naar buiten.
 
Laatst bewerkt:
Mooie detail!
ook mooi om te zien dat de velg/band combi de wielkassen mooi vullen maar niet TE zijn...zoals alles bij deze AMG is er niks TE maar zeer smaakvol...kunnen ze nu nog wat van leren bij Mercedes.
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless