Hey carcleaners,
Enige tijd geleden heb ik samen met @Blade 3 dagen besteed aan zijn E55 AMG. De auto is al bijna 20 jaar oud en was voor zover wij konden beoordelen nooit echt onder handen genomen. Wel waren een aantal delen overgespoten (soms heel plaatselijk), maar alles zag er prima uit voor een auto van die leeftijd. De lak was op de meeste plekken behoorlijk hard, dus na wat testspots zijn we voor de meeste delen uitgekomen op:
Stap 1: Roterend polijsten met een Rupes - Twisted Natural wool pad icm Gyeon Compound+ op een Flex of Rupes rotary
Stap 2: Extentrisch polijsten met Rupes - Blue Coarse wool polishing pad icm Gyeon Compound+ op een Rupes Bigfoot Mini of LHR 15
Stap 3: Afwerken met een gele pad van Rupes icm Gyeon Primer.
Op sommige plekken hebben we een rotary met kleine backing plate gepakt met een Scholl zwart/witte spiderpad.
We hebben niet echt gehaast, maar redelijk rustig aan gedaan (duurt toch altijd langer dan je denkt). Verder ook niet echt uitgebreid foto's gemaakt, maar ik vond zelf dat er wel een aantal leuke voor- en na-foto's bij zitten.
De auto is uiteindelijk beschermd met Gyeon One.
De staat van de lak vooraf. Veel lichte krassen, maar ook heel veel diepere krassen.
Voor:
Na eerste polijststap met rotary (vandaar de hologrammen):
De achterklep was er bijzonder slecht aan toe:
Na eenmaal polijsten met rotary:
En nog een tweede maal. Helaas heb ik geen zelfde foto van het eindresultaat:
Achterlicht voor:
Achterlicht na. Toen ik net begon met polijsten vond ik het altijd lastig om de 'schade' van de grove polijststappen te zien. Met goede verlichting en een beter getraind oog gaat dat een stuk beter. Zie ook de haze op de foto daaronder.
Altijd een plek met veel lakdefecten:
Voor:
Na:
En nog wat plaatjes van de motorkap na alle stappen:
Enige tijd geleden heb ik samen met @Blade 3 dagen besteed aan zijn E55 AMG. De auto is al bijna 20 jaar oud en was voor zover wij konden beoordelen nooit echt onder handen genomen. Wel waren een aantal delen overgespoten (soms heel plaatselijk), maar alles zag er prima uit voor een auto van die leeftijd. De lak was op de meeste plekken behoorlijk hard, dus na wat testspots zijn we voor de meeste delen uitgekomen op:
Stap 1: Roterend polijsten met een Rupes - Twisted Natural wool pad icm Gyeon Compound+ op een Flex of Rupes rotary
Stap 2: Extentrisch polijsten met Rupes - Blue Coarse wool polishing pad icm Gyeon Compound+ op een Rupes Bigfoot Mini of LHR 15
Stap 3: Afwerken met een gele pad van Rupes icm Gyeon Primer.
Op sommige plekken hebben we een rotary met kleine backing plate gepakt met een Scholl zwart/witte spiderpad.
We hebben niet echt gehaast, maar redelijk rustig aan gedaan (duurt toch altijd langer dan je denkt). Verder ook niet echt uitgebreid foto's gemaakt, maar ik vond zelf dat er wel een aantal leuke voor- en na-foto's bij zitten.
De auto is uiteindelijk beschermd met Gyeon One.
De staat van de lak vooraf. Veel lichte krassen, maar ook heel veel diepere krassen.
Voor:
Na eerste polijststap met rotary (vandaar de hologrammen):
De achterklep was er bijzonder slecht aan toe:
Na eenmaal polijsten met rotary:
En nog een tweede maal. Helaas heb ik geen zelfde foto van het eindresultaat:
Achterlicht voor:
Achterlicht na. Toen ik net begon met polijsten vond ik het altijd lastig om de 'schade' van de grove polijststappen te zien. Met goede verlichting en een beter getraind oog gaat dat een stuk beter. Zie ook de haze op de foto daaronder.
Altijd een plek met veel lakdefecten:
Voor:
Na:
En nog wat plaatjes van de motorkap na alle stappen: