• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Full Detail MERCEDES-BENZ SLS AMG GT

Dr.Detail

Detailing trainee
2 okt 2016
46
30
gouda
Bij binnenkomst zag deze SLS er al goed verzorg uit maar bij nadere inspectie bleken alle hoogglans zwarte delen toch aardig onder de swirls te zitten.
FB_IMG_1475779369644.jpg

FB_IMG_1475779373724.jpg


FB_IMG_1475779381111.jpg


na het foamen en wassen van de SLS is deze behandeld met een iron cleaner deze stap is zeer belangrijk zeker als coating wordt aangebracht na het polijst proces.
SLS gedroogd met pers lucht en een droogdoek en vervolgens afgeplakt


FB_IMG_1475779404987.jpg


de hooglans zwarte delen van de SLS zijn gepolijst met de BigFoot Nano iBrid d300 i.c.m d300 en een medium pad.
op de lak zelf zijn per sectie verschillende combo"s gebruikt waarna de coating base coat is aangebracht

FB_IMG_1475779396901.jpg


daarna het monster aangepakt kwetsbare delen afgeplakt , daarna ingespoten met apc en met een kwast ingewerkt hierna het monster met stoom gereinigd en gedroogd , daarna voorzien de kunststof delen voorzien van coating

eindresultaat:
FB_IMG_1475781111207.jpg
FB_IMG_1475781087323.jpg
FB_IMG_1475781100406.jpg

FB_IMG_1475781096407.jpg



hierna is de lak 2 keer ontvet en is de eerste laag glascoating aangebracht , na minimaal 30 minuten de tweede laag en vervolgens ir gedroogd


DSC05600.JPG
DSC05597.JPG
DSC05584.JPG


eindresultaat:

DSC05609.JPG
DSC05661.JPG
DSC05647.JPG
DSC05612.JPG
DSC05638.JPG

DSC05657.JPG
DSC05652.JPG
DSC05626.JPG
DSC05634.JPG

  • Wasbeurt in meerdere stappen:
  • Voor reinigen door middel van snow foam pre-wash schuim
  • Underbody wassen van de auto d.m.v. speciale hulpstukken (inschuimen en hoge druk nareinigen)
  • Afspoelen/afspuiten d.m.v. hoge druk water
  • Het verwijderen van vliegroest/spoorslag
  • Wielen reinigen door middel van ph-neutrale reinigingsmiddelen en 2 emmer wassysteem (geen zuurhoudende/alkalische producten!)
  • Afspoelen/afspuiten d.m.v. hoge druk water
  • Handwassen door middel van ph-neutrale shampoos, washandschoen, en 2 emmer systeem met grit guards
  • Afspoelen/afspuiten d.m.v. hoge druk gedeminiraliseerd/osmose water
  • Afdrogen auto met ultra-zachte hoogpolig microvezel drying towel
  • Reinigen van het motorcompartiment op een veilige manier door middel van stoom
  • Behandelen van alle kunststof delen
  • Reinigen van de sponningen op een veilige manier door middel van stoom
  • Reinigen/Polijsten van de binnenkant van de motorkap
  • Reinigen/Polijsten van de sponningen
  • De-montage van de wielen
  • Reinigen van de wielkasten
  • Behandelen van kunststof wielkasten
  • Behandelen van beklede wielkasten
  • Reiniging van de remklauwen
  • Remklauwen voorzien van glas-coating
  • Verder Reinigen (binnen- en buitenkant) van de wielen
  • Verwijderen van oude resten van plaklood op een veilige manier
  • Wielen voorzien van glas-coating;
  • Reinigen en beschermen van banden
veel kijkplezier !

groeten Dr.Detail
 

Bijlagen

  • DSC05586.JPG
    DSC05586.JPG
    139,4 KB · Weergaven: 164
  • FB_IMG_1475779417563.jpg
    FB_IMG_1475779417563.jpg
    174,2 KB · Weergaven: 141
  • FB_IMG_1475779400891.jpg
    FB_IMG_1475779400891.jpg
    182,4 KB · Weergaven: 197
  • FB_IMG_1475779377584.jpg
    FB_IMG_1475779377584.jpg
    332,8 KB · Weergaven: 121
Leuk om te lezen! En wat een machine zeg.

Wat ik me al eerder afvroeg, je plakt de randen/naden af van deuren en/of motorkap. Dit zal zijn om de randen van het paneel te beschermen. Maar hoe trek je die randen bij als je een forse polijstactie hebt moeten doen?
 
Ook geen verkeerde auto. Stond er gisteren nog één bij mij op het werk, maar dan in het bruin. Wát een geluid komt er ook uit.
 
  • Leuk
Reactions: Dr.Detail
Ik weet dat je respectvol met deze machines omgaat en zou ik ook doen maar ergens schuilt er toch een boefje in me dat zegt "ff droogrijden na het wassen" wat absoluut geen nut heeft maar wel heeeel erg leuk is qua beleving van zo'n auto...

Bovenstaande is natuurlijk niet proffessioneel en doe het vooral niet maar soms zou ik dat wel "willen" omdat het zo'n superauto's zijn!

Mooie detail weer, heldere uitleg, top!
 
  • Leuk
Reactions: m@rio en Dr.Detail
Ik weet dat je respectvol met deze machines omgaat en zou ik ook doen maar ergens schuilt er toch een boefje in me dat zegt "ff droogrijden na het wassen" wat absoluut geen nut heeft maar wel heeeel erg leuk is qua beleving van zo'n auto...

Bovenstaande is natuurlijk niet proffessioneel en doe het vooral niet maar soms zou ik dat wel "willen" omdat het zo'n superauto's zijn!

Mooie detail weer, heldere uitleg, top!

In dit geval had ik het genoegen om deze sls op te halen ;) maar even een blokje om of het gas intrappen is inderdaad zeer onprofessioneel en absoluut niet handig , Aangezien bijna alle auto's die bij mij behandeld worden beschikken over geavanceerde volg systeemen die tot in detail via een app weer geven welke reis het voertuig heeft afgelegd ( gelijk een tip voor jullie mede detailers ga er nooit van uit dat er niks in zit )
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Kabam seg... weer een mooie detail afgeleverd!
Leuk dat er nog iemand die meguiars' spullen gebruikt :)D

Goed gezien ! Hebben jullie toch stiekem een kijkje in de keuken ik ben aardig van de oude stempel om dat gebied ( ben pas 31 maar goed ); m 105 en m 205 zullen hier altijd op voorraad in het schap staan.
 
Leuk om te lezen! En wat een machine zeg.

Wat ik me al eerder afvroeg, je plakt de randen/naden af van deuren en/of motorkap. Dit zal zijn om de randen van het paneel te beschermen. Maar hoe trek je die randen bij als je een forse polijstactie hebt moeten doen?

Klopt dit is inderdaad om elke risico te vermijden op de randen is de lak gewoon veeel dunner , daarom worden deze beschermd. Nadat er is gepolijst met een 5 inch pad word de tape verwijderd en worden deze delen met de Bigfoot nano gepolijst. Met deze machine heb je meer controle en zit je boven op je werk waardoor de kans op schade aanzienlijk beperkt wordt.
 
Heel mooie detail en erg leuk om te lezen. Ik was wel benieuwd naar welke stoomreiniger je gebruikt, want dat zal geen huis/tuin/keuken Kärcher zijn.