• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes C180 van roze naar rood

dutchcardetailing

Detailing rookie
6 apr 2009
359
0
Deze auto was zwaar verkleurd. Hij was meer roze dan rood. Begonnen met wat test spots te maken en M205 op een gele solo wool pad werkte het beste. Hierna afgewerkt met M205 op een zwarte megs finishing pad. Lsp was Pinnacle souveran.
During:
IMG_2862.jpg

IMG_2884.jpg

IMG_2887.jpg

IMG_2903.jpg

IMG_2915.jpg

IMG_2919.jpg

En de beading van de souveran:
IMG_2921.jpg

IMG_2924.jpg

Thanks for reading
 
netjes! :)^ Lijkt me trouwens een lastige kleur, want af fabriek is lijkt deze kleur een beetje rozig, in ieder geval niet vuurrood.
 
Wat is de verwachting van de houdbaarheidsdatum van deze poetsbeurt (of beter gezegd, de poetsbeurt in het algemeen) bij rood? Aangenomen dat de eigenaar zijn wagen elke week netjes wast en de waslaag onderhoudt.
 
Is lastig te zeggen. Bij sommige auto's komt de oxidatie al terug na enkele weken, en bij andere auto's pas na enkele maanden. Als je eenmaal oxidatie hebt op je auto zal het altijd terug blijven komen. Tegenwoordig hebben auto's een blanke laklaag over de kleurlaag heen. Hierdoor is de kans op oxidatie veel kleiner.
 
Ja, 't is een beetje offtopic... sorry daarvoor, maar heb zelf ook een rode auto, waar de kleur van geoxideerd is. Handmatig het meguiars stappenplan (kleien, cleanen, polish, wax) maakt de wagen weer mooi, maar voor maar heel eventjes. Ook krijg ik de kleur niet meer zo mooi als dat deze uit de fabriek was... zie duidelijk nog steeds kleurverschil met bijvoorbeeld de kleur onder een raamrubber.

Mijn afweging is of ik de wagen moet laten poetsen door een professional (of semi-prof), die machinaal gaat polijsten. Of als dit geen zin heeft een paintjob. Tsja, wat is wijsheid.
 
Is inderdaad lastig. Ik heb auto's gezien die gewoon een lange tijd goed zijn gebleven. Ook zitten er auto's tussen die na een paar dagen alweer oxidatie vertonen. Het makkelijkst is om zelf voor een dap te kijken. Dan kan je makkelijk zelf elk jaar de oxidatie verwijderen.
 
Brinky zei:
Ja, 't is een beetje offtopic... sorry daarvoor, maar heb zelf ook een rode auto, waar de kleur van geoxideerd is. Handmatig het meguiars stappenplan (kleien, cleanen, polish, wax) maakt de wagen weer mooi, maar voor maar heel eventjes. Ook krijg ik de kleur niet meer zo mooi als dat deze uit de fabriek was... zie duidelijk nog steeds kleurverschil met bijvoorbeeld de kleur onder een raamrubber.

Mijn afweging is of ik de wagen moet laten poetsen door een professional (of semi-prof), die machinaal gaat polijsten. Of als dit geen zin heeft een paintjob. Tsja, wat is wijsheid.

Soms is een rode lak gewoon "op" dan komt de oxidatie weer snel terug, wat je ook doet, daar is niets aan te doen behalve een paintjob.
 
Mooi resultaat!

Alleen hoe doen jullie toch altijd die kleine stukjes lak? Bijvoorbeeld om de grill en koplampen.
Hier kom je toch nooit bij met een DAP?
 
Voor de smalle stukjes gebruik ik een 4" pad op de Flex 3401. Op de hele smalle stukjes gebruik ik M105 met een applicator pad.