In meerdere dagen deze bovenstaande bolide mogen aanpakken. Op het eerste gezicht... Wow! wat een auto, maar schijn bedriegt.... Rondom vol krassen en swirls. De motorkap hoefde ik helaas niet te doen, aangezien deze auto nog naar de spuiter gaat. Helaas in de zin van dat ik geen totaalplaatje kon afleveren.
Aangezien de foto's van het eindresultaat behoorlijk tegenvallen omdat ik m'n camera niet bij me had gister ga ik deze week nog terug als de auto terug is van de spuiter en ik de puntjes op de I ga zetten (lees sponningen, naden en kieren etc), zal ik nog wat nieuwe foto's maken.
vooraf wat foto's
De auto eerst gefoamd, gewassen en geclayed
algemene staat van de lak.
motorkap
Zoals gezegd gaat deze nog gespoten worden. niet alleen om de belabberde staat, welke ik grotendeels echt wel netjes had kunnen krijgen, maar er zit ook wat steenslag op en gevolgen van vogelpoep.
Na wat testspots ben ik de auto te lijf gegaan met de DAP900 voorzien van een gele kompressorpad en Monello Inizio Forza, daarna een oranje kompressorpad met Monello Mezzo en Monello Finale op zwart.
een aantal 50/50's
voor/na
Mijn eerste fles PB black hole is nu leeg, want er is behoorlijk wat doorheen gegaan op deze CLS. Het zijn dan ook behoorlijk wat vierkante meters, zelfs zonder motorkap. Nadat ik de Dodo Juice Purple haze heb aangebracht heb ik de ramen schoongemaakt met de cleaner van Meguiars, banden in de dressing gezet (velgen niks aan gedaan, deze zijn opnieuw gespoten) en de weinige niet-gespoten delen nageopen met PB trim restorer. Het interieur nog even behandeld met PB natural look.
En dat staat de auto er na 3 avonden er zo bij. Nogmaals, de foto's zijn niet geweldig, maar dat komt nog.
Op bovenstaandefoto zie je toch nog verschil tussen links en rechts. In het verleden is hier door een prutser-spuiter aan gewerkt. het is de linker voordeur, boven de knik. Er zit hier wat spuitnevel en ook nog eens een hele andere kleur lijkt wel. Hoe verder richting de de linker buitenspiegel hoe beter de lak werd. Ook dit deel zal door de spuiter meegenomen worden.