• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes CLS 350 CGI

wilco

Detailing chief
10 mrt 2009
538
100
44
Oss
IMG_0126Small.jpg


In meerdere dagen deze bovenstaande bolide mogen aanpakken. Op het eerste gezicht... Wow! wat een auto, maar schijn bedriegt.... Rondom vol krassen en swirls. De motorkap hoefde ik helaas niet te doen, aangezien deze auto nog naar de spuiter gaat. Helaas in de zin van dat ik geen totaalplaatje kon afleveren.

Aangezien de foto's van het eindresultaat behoorlijk tegenvallen omdat ik m'n camera niet bij me had gister ga ik deze week nog terug als de auto terug is van de spuiter en ik de puntjes op de I ga zetten (lees sponningen, naden en kieren etc), zal ik nog wat nieuwe foto's maken.


vooraf wat foto's

IMG_7630Small.jpg

IMG_7631Small.jpg

IMG_7632Small.jpg



De auto eerst gefoamd, gewassen en geclayed

IMG_0127Small.jpg



algemene staat van de lak.

IMG_7635Small.jpg



motorkap

IMG_0140Small.jpg


IMG_0141Small.jpg


IMG_0142Small.jpg


IMG_0143Small.jpg


IMG_0144Small.jpg


Zoals gezegd gaat deze nog gespoten worden. niet alleen om de belabberde staat, welke ik grotendeels echt wel netjes had kunnen krijgen, maar er zit ook wat steenslag op en gevolgen van vogelpoep.


Na wat testspots ben ik de auto te lijf gegaan met de DAP900 voorzien van een gele kompressorpad en Monello Inizio Forza, daarna een oranje kompressorpad met Monello Mezzo en Monello Finale op zwart.



een aantal 50/50's

IMG_0128Small.jpg


IMG_0129Small.jpg


IMG_7644Small.jpg


IMG_7651Small.jpg


voor/na
IMG_7642Small.jpg

IMG_7643Small.jpg


IMG_7645Small.jpg

IMG_7647Small.jpg



Mijn eerste fles PB black hole is nu leeg, want er is behoorlijk wat doorheen gegaan op deze CLS. Het zijn dan ook behoorlijk wat vierkante meters, zelfs zonder motorkap. Nadat ik de Dodo Juice Purple haze heb aangebracht heb ik de ramen schoongemaakt met de cleaner van Meguiars, banden in de dressing gezet (velgen niks aan gedaan, deze zijn opnieuw gespoten) en de weinige niet-gespoten delen nageopen met PB trim restorer. Het interieur nog even behandeld met PB natural look.


En dat staat de auto er na 3 avonden er zo bij. Nogmaals, de foto's zijn niet geweldig, maar dat komt nog.

IMG_0152Small.jpg


Op bovenstaandefoto zie je toch nog verschil tussen links en rechts. In het verleden is hier door een prutser-spuiter aan gewerkt. het is de linker voordeur, boven de knik. Er zit hier wat spuitnevel en ook nog eens een hele andere kleur lijkt wel. Hoe verder richting de de linker buitenspiegel hoe beter de lak werd. Ook dit deel zal door de spuiter meegenomen worden.

IMG_0153Small.jpg

IMG_0154Small.jpg

IMG_0155Small.jpg

IMG_7652Small.jpg

IMG_7648Small.jpg

IMG_7649Small.jpg
 
Wat een schitterende wagen:heart_eyes: Daar heb je al een mooi resultaat op behaald:)^ Jammer van al dat spuitwerk van de velgen, op zijkant en (straks) de motorkap. Heeft blijkbaar al een zwaar leven achter de rug.
 
Knap resultaat behaald op de wagen ! :)^ (en enkel met een dap )

Mooie velgen ook ( doen mij denken aan die van RogierV12 z'n BMW )
 
prachtige wagen
prachtig reultaat, alleen jammer van die spuit verschillen.
Ik kreeg alleen pijn aan mn ogen toen ik het interieur zag, man man man. Gelukkig, smaken verschillen.
 
Mooie detail, had het persoonlijk liever na de spuitbeurt gedaan, dan heb je ook uitgesloten dat er weer stroeve lak/spuitnevel op de vers gedetailde lak komt. Het interieur is ook niet echt mijn smaak, maar dat is het bijna nooit bij Mercedes.
 
Dat dacht ik ook. Prachtige buitenkant maar hoe verzin je zo'n binnenkant? Wel een auto waar eer aan valt te behalen! Prachtig werk.
 
oei ik hoop dat ze bij de spuiter niet teveel van je gedane werk verzieken, uit ervaring weet ik dat ze fors met stof en natschuren aan de gang gaan en dan leunen ze met hun natte stoffige handen overal op...
Vooral als ze hem even wassen voor de aflevering............met een autowasbostel in een emmer sop....succes ermee.
 
Sowieso zijn de meeste spuiter geen vrienden met de detailers, puur omdat er ontzettend veel producten zijn waarbij siliconen worden gebruikt. En dat is een spuiter's worst nightmare.

Ik had er ook voor gekozen om de detail na het spuiten uit te voeren.

Maar wel een schitterend resultaat behaald!