• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mercedes ML350 05

dutchcardetailing

Detailing rookie
6 apr 2009
359
0
Eindelijk onze auto onder handen kunnen nemen. Stond al 3 maanden op de planning. Auto was bij de dealer in Duitsland flink behandeld met hologrammen.
Het regende tijdens de detail dus heb ik de auto binnen gewassen met ONR. De lak had Ceramic Clear en was knetterhard. Moest de rode solo pad gebruiken samen met M105 om alle diepere krassen weg te halen. Afgewerkt met M205 op een gele megs polishing pad. Afgetopt met Wolfgang Fuzion.
Totale werktijd was 15 uur.
Befores:
IMG_3193.jpg

IMG_3194.jpg

IMG_3198.jpg

IMG_3202.jpg

Na het wassen:
IMG_3203.jpg

IMG_3204.jpg

IMG_3208.jpg

IMG_3211.jpg

Het Materiaal:
IMG_3212.jpg

IMG_3213.jpg

En de afters:
IMG_3242.jpg

IMG_3245.jpg

IMG_3246.jpg

IMG_3271.jpg

IMG_3253.jpg

IMG_3275.jpg

IMG_3308.jpg

IMG_3313.jpg

Thanks for reading.
 
Wederom mooi resultaat. Zo te zien gebruik je een rotary. Zou je deze hologrammen (vanwege de ceramic lak) ook kunnen verwijderen met de DAP? (uiteraard icm de juiste middelen)
 
Ik gebruik de 3401 Flex. Denk niet dat je hetzelfde resultaat kan bereiken met een da. Of je moet heel veel passes gaan doen. Maar zelfs dan blijft het moeilijk. Laatst een Corvette gedaan voordat ik mijn flex had. Gebruikte een Cutting pad en M105 op de G220 en de diepe krassen bleven allemaal zitten. Dit is een van de sterkste combinaties voor een DA. Een compound met meer cut gaat niet werken. Een da is niet sterk genoeg om een sterkere compound af te breken. Hierna de flex geprobeerd en bijna alle diepe krassen gingen eruit.