Op hemelvaartsdag heb ik deze prachtige AMG mogen detailen. Het was een behoorlijke klus gezien de staat van de lak. De auto wordt wekelijks door een wastunnel gehaald
en is in het verleden wel eens 'gepoetst'. De eigenaar vond het resultaat schitterend en bood me nog meer leuke projecten aan.
Plan de campagne:
- Wassen met het 2 emmer systeem, een karcher hogedrukreiniger en Slick&Suds van Poorboys.
- Drogen met de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
- Auto op de brug gereden (een brug is echt een must als je gaat detailen)
- Kleibehandeling met Poorboys klei en Spray&Wipe van Poorboys.
- Lakinspectie met verscheidene lampen
- Enkele testspots gemaakt de de Dap500 (rotary kon in de tas blijven): uiteindelijk gekozen voor Monello Inizio op een gele LC-pad. De lak was keihard maar op standje 5,5 bereikte ik het gewenste resultaat.
Dit heb ik weer afgebouwd met mezzo op een oranje LC-pad en geindigd met Monello finale op lichtgroen.
- Vervolgens een final check met Monello spruzzo en Blackhole Glaze aangebracht met de dap en een zwarte LC-pad
- Hierna heb ik een laagje natty's paste wax aangebracht. (Swissvax of een mooie Dodo komt eraan)
- Banden heb ik gereinigd met 1:4 APC en geconditioneerd met Bold 'N Bright tiregel
- De velgen heb ik gereinigd met de EZ-detailbrush (wat een fantastisch ding!) en een zelf gemaakte reiniger van slick&suds, APC en een velgenreiniger (merk onbekend maar in deze combi werkt hij super)!
- Velgen heb ik gewaxed met Poorboys wheelsealant
- Ruiten behandeld met Spray&wipe
- Uitlaatpijpen heb ik gereinigd met APC en heel licht staalwol. Daarna lichtjes nagepoets met Mothers chroom polish.
Aanschouw het resultaat!
Vooraf
Zo zag de SL er uit zonder zonnetje. Lijkt mee te vallen, maar schijn bedriegt!
Het kleien was echt noodzakelijk, de auto zat helemaal onder de teer spetters. Zelf met de citrus tar&glue remover was het verwijderen lastig.
Na de gehele behandeling
Die witte streepjes is de reflectie van de rook van vliegtuigen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor het lezen!
en is in het verleden wel eens 'gepoetst'. De eigenaar vond het resultaat schitterend en bood me nog meer leuke projecten aan.
Plan de campagne:
- Wassen met het 2 emmer systeem, een karcher hogedrukreiniger en Slick&Suds van Poorboys.
- Drogen met de Poorboys World Waffle Weave Drying Towel
- Auto op de brug gereden (een brug is echt een must als je gaat detailen)
- Kleibehandeling met Poorboys klei en Spray&Wipe van Poorboys.
- Lakinspectie met verscheidene lampen
- Enkele testspots gemaakt de de Dap500 (rotary kon in de tas blijven): uiteindelijk gekozen voor Monello Inizio op een gele LC-pad. De lak was keihard maar op standje 5,5 bereikte ik het gewenste resultaat.
Dit heb ik weer afgebouwd met mezzo op een oranje LC-pad en geindigd met Monello finale op lichtgroen.
- Vervolgens een final check met Monello spruzzo en Blackhole Glaze aangebracht met de dap en een zwarte LC-pad
- Hierna heb ik een laagje natty's paste wax aangebracht. (Swissvax of een mooie Dodo komt eraan)
- Banden heb ik gereinigd met 1:4 APC en geconditioneerd met Bold 'N Bright tiregel
- De velgen heb ik gereinigd met de EZ-detailbrush (wat een fantastisch ding!) en een zelf gemaakte reiniger van slick&suds, APC en een velgenreiniger (merk onbekend maar in deze combi werkt hij super)!
- Velgen heb ik gewaxed met Poorboys wheelsealant
- Ruiten behandeld met Spray&wipe
- Uitlaatpijpen heb ik gereinigd met APC en heel licht staalwol. Daarna lichtjes nagepoets met Mothers chroom polish.
Aanschouw het resultaat!
Vooraf
Zo zag de SL er uit zonder zonnetje. Lijkt mee te vallen, maar schijn bedriegt!
Het kleien was echt noodzakelijk, de auto zat helemaal onder de teer spetters. Zelf met de citrus tar&glue remover was het verwijderen lastig.
Na de gehele behandeling
Die witte streepjes is de reflectie van de rook van vliegtuigen
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Bedankt voor het lezen!