• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

merknaam verwijderen

JvG

Detailing addict
28 jun 2009
74
52
Goes
Hoi allemaal,

Ik zie met enige regelmaat op foto's dat de merk- en of type aanduiding van de auto's worden verwijderd tijdens de schoonmaak.
Ik vraag me af hoe je dat doet. Wip je ze eraf met een schroevendraaier oid? En hoe plaats je ze weer terug.

Achter op de Volvo staat ook het eea (Volvo, V50, 2.4) en ik zou daar graag eens 'onder' komen.

Jeroen

De logo's en typeaanduidingen worden meestal weggehaald met visdraad.

Neem een flink stuk. Snij hiermee als het ware achter de logo's door.

De restanten kun je verwijderen met stickerverwijderaar, thinner, aceton of wat dan ook.
Daarna de boel polijsten om 'kleurverschil' weg te werken.

Let wel, bij sommige auto's zitten de logo's vastgeklikt in het plaatwerk. Dan hou je gaatjes over...

Sommige autospuiters zijn erg lui en plakken de logo's af als de auto overgespoten word. Als je het logo verwijderd zie je dan kleurverschil wat je niet kan wegpolijsten.

dutchcardetailing zei:
Sommige autospuiters zijn erg lui en plakken de logo's af als de auto overgespoten word. Als je het logo verwijderd zie je dan kleurverschil wat je niet kan wegpolijsten.

Zijn geen autospuiters,noemen wij beunhazen!!

Als je de logo's verwijderd en je zou ze weer terug willen plaatsen......... Waarmee doe je dat dan? Dubbelzijdig kleef tape? Ik overweeg dit ook voor de C4 picasso. Die heeft twee loglo's achterop de motorkap. Degeen met Picasso zou ik er zo af willen halen. C4 zou ik genoeg vinden.
En om te verwijderen verwarm je het dan nog met een föhn of zo?

Groeten GdV

Mwah beunhazen, het is maar wat je van te voren afspreekt.
Er goed afhalen en weer een ( nieuw ) setje plaatsen kost ook geld. ( alles wordt immer doorberekend ;) )

Goede communiatie tussen het bedrijf is ( zoals altijd ) de nummer 1, bij gebrek ( wederzijds ) kan dat achteraf lijden tot een lichte ergernis.

Kan soms ook goed uitpakken, bij mij moesten de 2 linker portieren in zijn geheel aangepakt worden ( plamuren / spuiten etcetc ), door miscommunicatie binnen tet bedrijf werd het linker voorscherm ook meegenomen.
Foutje van hun, mijn geluk, maar is ook af te schrijven onder communicatiestoornis.

GdV42 : Je kan ze inderdaad gemakkelijk verwijderen door ze even op te warmen met een haardroger.
Ga je ze echt terug plaatsen?
Zonder is het toch veel strakker(en gemakkelijker om te poetsen...).
Wil je ze toch terug plaatsen moet je even kijken of de letters en cijfers niet een beetje "hol" zijn.
Aan de hand van dit gegeven moet de dikte kiezen van de dubbelzijdige tape.
Deze tape kan je kopen in hobbywinkels in verschillende diktes.
greetz

Ik heb dit ook al een aantal malen bij BMW's gedaan. Even met de haardroger voorverwarmen en daarna de dubbelzijdige tape met een flosdraad doorsnijden/doorzagen.

Restanten verwijder ik met een beetje wasbenzine en daarna de plek oppoetsen. Werkt perfect!