• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Met wat behandel je het best de nieuwe lak van een auto?

snakky

Detailing trainee
13 apr 2019
23
45
Heb mij zojuist even voor gesteld op het forum en zal dus maar gelijk in huis vallen met mijn prangende vraag voor de detail kenners onder jullie .
Ik ben in blijde afwachting van mijn nieuwe wagen in iridium grijs , en had daar omtrent willen weten wat nu de beste behandeling is om hem te doen glanzen in zijn vel als geen ander te laten blinken . Ik heb al wat rond gesnuffeld op het net en zie dat velen lovend zijn over de ceramic coatings , nu zijn de handelaren van mening dat de gewone mensen dit niet tot een goed einde kunnen brengen naar te veel en of te weinig product gebruiken en de overlappingen die wolk vorming gaan geven achter af . Is dit wel zo ??
Ik weet niet of er veel forum leden uit west vlaanderen komen maar had er toch graag enkele leren kennen om de kennis wat uit te wisselen en ervaringen op te doen .
mvg snakky
 
Hey Snakky :D

Ik jouw andere topic zijn al links geplaatst over de basiskennis. Ik zou deze op je gemakkie lekker doornemen en dus voor jezelf een basis aanleggen.

Wat betreft het glimmen en glanzen; Dit komt niet door een coating, maar door het voorbereidende werk waarbij de lak in optimale staat wordt gebracht. De coating, of eigenlijke elke beschermlaag zoals wax/sealant/etc, vormen alleen de kers op de taart. ;) De beschermlaag is er dus om... tja.. te beschermen.

Een coating aanbrengen is wat anders dan een waxje smeren, dat klopt. Maar ook het voorbereidende werk is wat meer dan effe wassen. Zo komt er dus simpelweg meer bij kijken, zoals bij veel dingen in het leven. :D
 
Quantoxx : door het rond snuffelen op dit forum is het inderdaad gebleken dat er veel zaakjes komen bij kijken voor alleer over te kunnen gaan naar eender welke behandeling of het nu wax of coating is .
Maar zal mij zoveel mogelijk probeten in te leven oin deze wel uit gebreide materie .
Mvg snakky
 
De auto goed reinigen d.m.v. een goede handwas en specifieke producten, daar kom je al een eind mee. Denk dan aan teer/hars verwijderen, ijzerdeeltjes zoals remstof en dergelijke verwijderen, vervolgens de lak kleien. Dan is je lak al bovengemiddeld schoon en ook dit zorgt voor ''glans'' en een schone basis om wax en dergelijke op aan te brengen.

De lak zelf optimaliseren d.m.v. polijsten is weer een stapje verder.

Goed reinigen en een waxje smeren kan vaak al genoeg voldoening opleveren, dus dit is al een goed begin. ;)
 
Quantoxx , zal het goed in gedachte zijn maar probeer toch nog wat links en rechts mee te pikken wat detailing kennis bevat.
Mvg snakky
 
Mijn advies zal wel zijn om het uit te spenderen.

Behalve dat je de ervaring niet hebt, heb je ook best wat spullen nodig om het goed te doen, en deze spullen flink in de kosten.

Om je een beetje idee te geven kan je dit topic eens doornemen.

Dit was ook een nieuwe auto in het indium gray.
 
zojuist ingeschreven voor 25 mei , is een start in de goede richting . nu hopen dat ik die nederlanders begrijp met mijn west vlaams .
mvg snakky
 
  • Leuk
Reactions: M3fan