• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metaal polijsten

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik heb Mothers mag & aluminium polish, maar hoe gaat dit in werking?
zijn er speciale pads voor voor op een DAP? of wordt het met de hand gedaan?
en is het voor chroom ook geschikt?
 
Het is een algemene vraag over het spul :D maar ik zag net op de verpakking staan:
niet geschikt voor chrome en gelakt metaal dus voor chrome mag het toch niet dan
 
Niet geschikt en niet mogen is als luisteren en gehoorzamen
De meeste fabricanten hebben een productlijn waar verschillen tussen producten het gebruik aangeeft
Aluminium is zacht en poreus, chrome hard en gesloten, alleen dat verschil maakt al veel uit
Als aluminium niet afgewerkt is herstelt de buitenlaag uit zichzelf, chrome wordt alleen maar dunner
Testspotje maken is altijd de eerste stap
 
Stel de vraag maar in dit topic, omdat er ook nog geen antwoord op gegeven is,

Ben vanavond begonnen met het polijsten van de alluminium tank op me vrachtwagen.

Nu gebruik ik hiervoor White Diamond (wordt niet door Carclean verkocht) maar nu krijg je al snel (ook met Peek/Unipol enz. Enz.) een zwart residu tijdens het polijsten. Zowel handmatig met doeken, als ook machinaal met de DAP kwam ik vandaag achter.

Met als nadeel dat de Pad (Oranje) heel snel verzadigd raakte en eigenlijk pikzwart was.
Uiteindelijk wel weer schoon gekregen.

Maar nu is mijn vraag, welke pad kan ik hiervoor nu het beste gebruiken????
 
Heb je toevallig ook ern voorbeeld???

Kan op de site niks vinden onder lappenschijf O:)
 
Ik gebruikte gewoon een oude gele pad er voor, dus gewoon deze blijven gebruiken zou ik zeggen.
En voor gewone lak te polijsten een nieuwe pad kopen, want nu je er metaal mee gepolijst hebt,
zitten er metaaldeeltjes in dat je er niet volledig gaat uitkrijgen en anders ga je op lak enzovoort krassen maken denk ik.
 
Of is het een optie om een glaspolijstpad te gebruiken????

(Aangezien glas ook behoorlijk hard is...)