• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mezelf getrakteerd op een nieuwe HD, nu ook nog foamkit?

Ron207

Detailing rookie
2 jun 2008
92
0
Ik heb mezelf afgelopen weekend getrakteerd op een nieuwe HD, het is de Karcher 3.20 geworden en ik heb m'n vriendin wijsgemaakt dat ie heel erg handig is om het terras mee schoon te maken :D

Ik vroeg me tegelijkertijd af hoe nuttig een Foamkit is bij het wassen van de auto, heb m'n auto dit weekend gewassen toen hij flink onder de modder zat en ik kan me indenken dat een foamkit dan een nuttige aanwinst is maar is het in drogere periodes (leest in de zomer) ook een handige tool? Dit alles omdat ik de prijs van een slordige 100 Euro toch vrij pittig vind.......

Hoe denken jullie hierover?

Enne die foamkit past toch wel op deze karcher?
 
De kit pas in ieder geval op je Karcher, geen probleem (leuk kado ;) ). Als je auto licht vervuild is heb je minder kans op swirls, maar alle kleine beetje helpen.
 
Stond afgelopen weekend met angst en beven de auto te wassen en heb niet het twee emmer systeem gebruikt maar meer het twaalf emmer systeem... Zoals ik in het schrale zonnetje kon beoordelen is het redelijk gelukt en heb (nog) geen swirls kunnen ontdekken.
 
Foamkit is zeker een aanwinst! Het is leuk om te doen én nuttig. Als je er eenmaal mee hebt gewerkt wil je niet meer zonder... :ja

Tip om de vriendin over te halen: je kunt de ramen van je huis er ook mee infoamen! :grinning:
 
Dat infoamen van de ramen is best leuk maar ik heb denk ik al zo'n vermoeden wie er daarna kan gaan zemen :-b
 
Ik gebruik de foam als er veel zand e.d. op de lak zit. De foam sluit de zandkorrel in, als je hem daarna afpsuit met hoge druk heb je minder kans op krasjes.
De straal spuit namelijk die zandkorrels tegen je lak en dat kan krasjes veroorzaken.

Maar let op! gebruik niet teveel Snow Foam want dat tast je wax laag aan. Net zoals elke shampoo die je tevéél gebruikt.
Als er op de verpakking staat 30ml op een emmer gebruik dan niet 50ml omdat het dan extra schoonmaakt want dat is niet zo.
Dit geld voor alle shampoo's, ook die van Meg's, Poorboys, Wolfgang etc etc.
 
Bedankt Dibbuz,

Dit is ook precies de toepassing waar ik hem voor wil gebruiken :)^
1 van de eerste dingen die ik tijdens het detailen heb afgeleerd is het teveel aan produkt gebruiken ;)
Vraag ik me alleen nog of in hoeverre ee onderkant van de auto te bereiken is, ik heb het dan vooral over de rand onder de dorpel en in de wielkasten omdat dit de plaatsen zijn waar de bagger zich ophoopt.
 
Even er tussen in haken hoor....

Ik moet denk ik ook aan een foam-kit geraken...


Wilde vandaag me auto wassen, maar ik durf er niet zo met water en washmitt over heen te gaan, aangezien
het "zand" best wel aangekoekt zit, als ik er zo met me vinger over ga, krijg ik zelfs niets weg...:roll

Auto is dus ernstig vervuild voor mijn doen! Zelfs de buren klagen al :-"

Wij hebben thuis een Alto-Nilfisk (die uit de aktie van de zomertopper van Karwei vorig jaar, dus niet dit jaar)

En uhm, als ik goed bekeken heb, kan ik kiezen uit onderstaande toch?

https://www.Carclean.com/product/Autobrite/Foam_Kit_Heavy_Duty_voor_Kew_en_Alto__AB1728_100657

Moet ik er dan ook nog zo'n koppeling bij nemen of niet? :weetniet Voorkeur gaat toch uit naar de heavy-duty versie,
oh en er komt nog een extra flesje ssf bij natuurlijk :D
 
Koppeing zit er volgens mij gewoon bij je kan hem zo aansluiten.
 
Ik ben sinds vorige week dat ik mijn nieuwe Alto heb binnen gekregen ook aan de foam met de HD kit voor Alto. Werkt helemaal toppie hoor.. Echt een aanrader!
 
Niet overbodig voor zulke klussen :-"

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Let wel, dit is mijn eigen auto, de foto is van begin dit jaar toen hij 3 mnd oud was :schaam

Dit gebeurd hier regelmatig in de herfst/winter......
 
Even inhaken op de foamkit.

Een paar km hiervandaan hebben ze een wasbox (tigerwash o.i.d. van de Esso) waar ze ook een pistool met dikke foam hebben. Is dit veilig voor de waxlaag of zijn er mensen die hier slechte ervaringen mee hebben?
 
ik zou het niet doen
het valt mij op dat de wax (meg. gc liquid) er langer op blijft zitten nu ik thuis met de hand was

vorige auto deed ik ook altijd in een wasbox

vandaag nog weer even met de leen auto gedaan van m'n ouders, blij dat ik dat niet meer doen, die slangen slaan telkens tegen auto aan hoe je ze ook vast houd