• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

MF-pad kiezen voor Rupes 21

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
15.209
193
35
Leersum (Utrecht)
Heya GlimKezen & GlansPoppen,

Ik heb het er tijd geleden over gehad, maar kan het niet meer terugvinden na lang zoeken...

Graag wil ik Microvezel-pads gaan proberen omdat ik inmiddels een Rupes 21 heb, met standaard en kleinere 125mm plate, en mijn vermoeden is dat een MF-pad op een D/A met grotere uitslag behoorlijk zijn ding zal doen.

Welke MF-pads kunnen jullie mij aanraden..?
Kan je ook mooi finishen met MF-pads of bij foam blijven..?
Kan ik dit simpelweg met mijn huidige polijstmiddelen gebruiken..? (Monello/Scholl)
Welk polijstmiddel met vaste korrel kunnen jullie mij aanraden..? (langer corrigeren, finish komt later wel)

Thanx peeps!

Heb zelf de Meguair's MF pads en werken erg goed op mijn Flex DA. Hoge correctie factor en mooie finish. Ik heb echter alleen de cutting pads, maar ze hebben ook de finish mf pads. Zijn ook goed te gebruiken met jou huidige polijst middelen. Geen enkel probleem.

Ik gebruik ze van flexibels op mijn lhr15. Houden het heel veel langer vol dan foam pads en corrigeren beter.

Ik heb de MF pads van buff&shine waarbij de nieuwe pads (aangeschaft voor de Duetto) wel een gat in het midden hebben zodat ze niet te warm worden. De oude serie heb ik ook voor mijn 21 en die werken goed echter werden ze snel warm en dan moet je uitkijken dat je ze niet vermoord.

@Ric325i - Ik kan op de website van Buff&Shine geen MF-pads vinden, maar via andere sites weer wél. Ik zie dan geen koelgat op de pads... :S
(Lupes..?)

Ik zit er aan te denken om eerst maar gewoon via CarClean de Meg's pads te bestellen en te proberen.
(https://www.Carclean.com/product/Meguiar_s_Professional/DA_Microfiber_Cutting_Disc_Pad_5_inch_2pack_DMC5_102054)
Zijn wel aardig aan de prijs, maar gaan naar verluid langer mee als foampads.

De pads van Flexipads zijn veel goedkoper...

Flexipads zijn wel goedkoper en ik heb ze wel voor op de mini.
Ik vraag me af hoe het zit met de hitteontwikkeling icm de 21 ook mede omdat ze wat dun zijn.