• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

micro-restore als wasmiddel of verzachter?

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
zoals de topic titel al zegt, moet ik dit product nou als het wasmiddel gebruiken, of dien ik hem te gebruiken naast het wasmiddel? oftewel in het vakje van wasverzachter.
Kan het helaas niet duidelijk op de verpakking vinden

Wat poetsertje zegt.

Lekker uurtje of 2 laten inweken in een emmer met de MF restore.
en dan lekker wassen met een fijne wasmiddel of een scheur MF restore.

Je kan bij de wasbeurt ook nog een scheutje azijn in je wasverzachter vakje doen om kalk uit het water te neutraliseren.

Heb dit weekend micro-restore als wasmiddel gebruikt. Volgens de verpakking 1 oz (plm. 30 ml) bij kleine was en 2 oz (60 ml) voor een grote was. Heb er 60 ml in gedaan en gewassen op 40 graden, maar vond na het wassen de boel nog niet echt fris ruiken. Moet wel eerlijk zeggen dat bij de was niet alleen MF doeken maar ook een tweetal vieze pads zaten. Deze had ik niet voorgewassen. 1 pad met PB Black Hole en 1 met Collinite 845. Volgende keer toch maar even voorweken in een emmer of reinigen met APC.

Pads even inspuiten met APC, druppie dreft er bij, en onder de kraan voor grootste gedeelte schoonmaken, daarna in de machine >>> als nieuw

SLK zei:
Heb dit weekend micro-restore als wasmiddel gebruikt. Volgens de verpakking 1 oz (plm. 30 ml) bij kleine was en 2 oz (60 ml) voor een grote was. Heb er 60 ml in gedaan en gewassen op 40 graden, maar vond na het wassen de boel nog niet echt fris ruiken. Moet wel eerlijk zeggen dat bij de was niet alleen MF doeken maar ook een tweetal vieze pads zaten. Deze had ik niet voorgewassen. 1 pad met PB Black Hole en 1 met Collinite 845. Volgende keer toch maar even voorweken in een emmer of reinigen met APC.

Micro-restorer ruikt niet lekker zoals andere wasmiddelen. Het middel vind ik ook iet echt lekker ruiken voor een schone was. Er zullen wel geen reukstoffen in zitten. Ik was mijn doeken en pads heel af en toe met gewoon vloeibaar wasmiddel wat wel lekker ruikt, gewoon omdat ik de doeken ook wel eens lekker wil laten ruiken.

En zoals Markus zegt, eerst de doeken uitspoelen met wat dreft (kan onder de kraan of even laten inweken) of snappy clean gebruiken.

Lekker huishoudelijk topic wordt dit zo :lol

Ik zal de goede raad ter harte nemen en voortaan eerst de pads en desnoods de doeken voorwassen :ja

Dat onfrisse geurtje komt van de collinite, is nog al een chemisch goedje 8d

vieze pads e.d lekker een uurtje in de groene biotex laten weken en dan spoelen