• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

microkrasjes na polijsten

jan willem

Detailing rookie
13 feb 2010
2
0
als ik een auto polijst heb ik soms op donkere kleuren microkrasjes.
Als ik met een fijner middel napolijst heb ik dit nog steeds hele fijne microkrasjes.
niemand die dit ziet behalve ik onder tl licht nog nooit klachten gehad.hoe is dit op te lossen.
nog een finere polijst andere pad/????

Zonder te weten welke producten je gebruikt en welke pads, is deze vraag onmogelijk te beantwoorden :weetniet

Graag wat meer info over het merk auto, de kleur (wel geen metallic), gebruikte pads, soort polijstmiddel, gebruikte doeken enz enz.

Het kan zijn dat je te grof eindigt. Dit kan zijn een grove pad, een polijstmiddel met een te hoge cuttingfactor. Je zou het kunnen proberen met Poorboys Professional Polish op een zwarte pad van bijvoorbeeld Lake Country. Heb eens een basis zwarte lak behandeld en de laatste stap van het polijstwerk was met PB Pro Polish met de zwarte pad. Werkte op deze auto goed.

Ik gebruik de proffesional lijn van cartec buffing control&gloss control.
een medium harde pad afhankelijk van de krassen soms ook wool pad
en een zwarte zachte om de hologrammen eruit te polijsten en hem lekker in de wax te zetten.
Natuurlijk gebruik ik microvezeldoeken
Het ging om een citroen c2 vol met krassen.zwarte lak.
Het zijn echt kleine miniscule krasjes door het grof polijsten.

Ik had het ook over microvezel ;)

Sommige oudere microvezels verliezen hun zachtheid wel wat, als ze te ruw worden kunnen ze ook microkrasjes toebrengen. Maar daar heb je natuurlijk wel ook zachte lak voor nodig.

Ik heb geen ervaring met Cartec producten, maar je bewerkt toch fijner na, zo te zien.

Een paar dingen waar je op zou kunnen letten:

Eventueel kan het zijn dat je wat langer moet nabewerken.
Nog fijner eindigen.
Of je zou je pads regelmatiger moeten proper maken.

Hmmm, daar kan ik geen mening over geven aangezien ik geen ervaring heb met de producten van Cartec, ik ken het merk wel, iedere garage heeft het wel staan :weetniet Ik denk dat de producten te grof zijn voor de lak van deze auto, je hebt nu eenmaal harde en zachte lakken. Ik zou het eens proberen met de Monelo Rafini polijstmiddelen, deze werken erg goed en erg fijn.
Ik denk dat ik zelfs kan zeggen dat ze beter werken dan de Cartec polijstmiddelen :ja

Denk inderdaad dat je het bij de polijstmiddelen moet zoeken. Neem eens Monello Raffini, denk dat je versteld staat. Neem de orange light cutting, white polishing en groene light polishing.
Begin met Mezzo en wit, daarna groen en Finale. Denk dat het je probleem oplost. Desnoods pak je de oranje mocht wit te zwak zijn.