• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn A6 4F 3.0TDI weer eens verwend

A6-owner

Detailing rookie
1 mei 2010
33
0
Alhoewel ik deze klus op mijn eigen auto alweer een paar weken geleden heb gedaan, wilde ik dit resultaat zeker niet in dit topic achterwege laten.;)

Ik laat de foto's maar voor zich spreken.

IMG_0606.webp

IMG_0607.webp

IMG_0608.webp

IMG_0609.webp

IMG_0610.webp

IMG_0605.webp

IMG_0611.webp

IMG_0612.webp

IMG_0613.webp

IMG_0614.webp

IMG_0615.webp

IMG_0616.webp

IMG_0617.webp

IMG_0618.webp

IMG_0619.webp

IMG_0620.webp

IMG_0621.webp

IMG_0622.webp

IMG_0623.webp

IMG_0624.webp

IMG_0625.webp

IMG_0626.webp

IMG_0627.webp

IMG_0628.webp

IMG_0636.webp

IMG_0637.webp

IMG_0638.webp

IMG_0639.webp

IMG_0640.webp

IMG_0643.webp

IMG_0644.webp

IMG_0645.webp

Met uitzondering van de Ford Streetka, hanteer ik meestal het zelfde stappenplan.

Eerst de velgen wassen, met Billberry's of Megs Wheelcleaner. Iron-X en PB Wheelwax

1.Wassen met Megs Goldclass shampoo
2.Kleien (soort klei afhankelijk van de contaminatie, eventueel nog met Valet Pro glue tar remover)
3.Polishen (ook hier weer afhankelijk van aanwezigheid swirls, hologrammen, RDS e.d. of ik kies voor rotary of DA) Werk nu nog veel met Monello, zeker op de harde lakken.
Daar is natuurlijk ook de keuze van de pad van afhankelijk. Soms 3 stappen om af te bouwen,Inizio op oranje, Mezzo op wit en Finale op groen. (kan onderling verschillen, bv ook Mezzo op
oranje)
4.Glaze (PB Black Hole op donkere lakken, en PB White Diamond op de lichte lakken)
5.Sealent (gebruik ik vooral op mijn eigen auto's, PB EX-P met een nachtje curen ;))
6.Toppen/waxen met PB Natty's blue of white

Is vooral een korte samenvatting nu.
Sinds kort werk ik steeds meer met de Meguiars M105 en M205

Wat een schitterend resultaat op deze zeer mooie wagen! Persoonlijk vind ik die dikke kromme pijpen mooier dan de rechte. Vind het ook jammer dat de nieuwe TDI's geen kromme pijpen meer hebben. Onze A1 TDI heeft slechts een recht pijpje.

Tja, dat "kletsnatte" resultaat vind ik nog steeds het leukste van de hele klus. Dan pas is het voor mij "af". ;)