• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginners setje advies gevraagd

DUB

Detailing rookie
25 jul 2011
57
0
Hallo,

Eindelijk alles even uit de schuur gehaald en kijken wat ik allemaal had liggen, ook heb ik vanmiddag mijn pakketje ontvangen van carclean.

Bij deze een foto van de spullen die ik nu heb, misschien hebben jullie een mening over de producten dat bv echt niet kan of echt rotzooi is.

IMG_2960.jpg
 
OP het eerste zicht zie ik er toch niks verkeerd bij liggen .
Aleen dat blauwe ding boven je velgenborstel , waar dient dat voor ?;-)
 
Dat is een wiper (ofzo)

Ik heb dat ding ooit 10 jaar geleden gekregen van iemand die bij een poetsbedrijf werkte.
Als ik de auto heb afgespoeld ga ik er met dat ding overheen zodat het meeste water eraf gaat en dan ga ik met de megiuar's zeem nog langs de randen van de deuren en spiegels.
Krijg je niet van die opgedroogde waterdruppels.
 
niet???? bang voor krassen????

Ik gebruik het al jaren en nooit vernomen dat er daardoor krassen komen
 
:ja

Ik heb er ook 1 liggen maar die gebruik ik alleen voor ramen van auto's waar geen sealant op zit.

Als je er mee over de lak gaat en er ligt nog vuil op na het wassen dan komt dat zand onder tegen de rand van de wisser aan en sleep je dus met die korrels zand krassen in de lak.
 
Hallo,

Ziet er idd al niet slecht uit om mee te beginnen:-b

Mijn opmerkingen:

dat spul om het water te "wissen" : aan de poetsvrouw geven voor de ramen

die emmer: waarvoor dient deze?

doekjes: :ja in orde

die velgenborstel: :auw zal wel iets doen ,maar de mini-ez zou hier beter staan:-"

washandschoen : ok : misschien een 2e goedkope voor de onderkant van de wagen en nog 1 enkel voor de velgen/deksels

meguiars : zal wel ok zijn MAAR....er zijn andere merken die beter én goedkoper zijn(Mothers wax en Poorboys)

ik zou nog gaan voor spray&wipe,enkele mf-pads,2 emmers van 19 liter, en nog wat tape voor als je gaat polijsten :-"

Danny
 
Ik dacht al dat het zo iets was . ik zou dat toch ook niet durven gebruiken hoor , , om de reden dat hier boven al geschreven is .
 
Wouter B zei:
:ja

Ik heb er ook 1 liggen maar die gebruik ik alleen voor ramen van auto's waar geen sealant op zit.

Als je er mee over de lak gaat en er ligt nog vuil op na het wassen dan komt dat zand onder tegen de rand van de wisser aan en sleep je dus met die korrels zand krassen in de lak.



Ik gebruik deze ook voor op het dak. Daar wilt al wel eens veel water op blijven staan waardoor je droogdoek dadelijk doordrenkt wordt. Als de auto gewassen is en afgespoeld werd met water zou er geen vuil meer mogen opliggen. Als je tenminste regelmatig goed poetst.
 
frada zei:
Ik gebruik deze ook voor op het dak. Daar wilt al wel eens veel water op blijven staan waardoor je droogdoek dadelijk doordrenkt wordt.

Indien mogelijk, zet de auto met 2 wielen op de stoep. Hierdoor staat de auto schuin en zal het water er sneller vanaf lopen. ;)
 
Ok dat wist ik niet dat die wipes gevaarlijk voor de lak zou wezen, ik heb er echter nooit problemen mee gehad aangezien ik naar elke veeg met mijn duim en vinger langs de rand ga.

Ik zou in de toekomst zeker mijn collectie willen uitbreiden en ik zal zeker hier op dit forum rondzwerven ik vind het een erg leerzaam forum om mij te kunnen verdiepen in het detailen van het schoonmaken en daarvoor sta ik natuurlijk open voor elk commentaar $$)

De merken Poorboys en Mothers zijn voor mij onbekend en heb eigenlijk nog niet verdiept in de prijzen ik weet alleen dat de produkten van Megs wel duur zijn.


Die emmer heb ik van het weekend gehaald bij de marskramer en heb er een sticker van Meg opgeplakt die gebruik ik altijd in de wasplaats als ik mijn auto schoonmaak tevens gebruik ik de handschoen alleen voor de lak en heb voor de wielen een spons en die ragebol, das wel makkelijk als je Lemans velgen hebt.
 
Ik heb een tijdje geleden een filmpje gezien over het poetsen van een auto daar werden 3 de zelfde autos' gepoetst waarbij 1 in de was straat nog 1 met de hand gewassen waarbij het water met zo een ding er af getrokken werd en nog 1 weet niet meer hoe die gepoetst werd.
Als resultaat kwam die uit de was straat er als beste uit en was de handgepoetste met gebruik van zo een aftrekker erger beschadigd dat die uit de was straat.
Als detailer is dat volgens mij het eerste dat je weg moet gooien.
Let wel ik ken er nog niets van en heb nog nooit een detail gedaan maar van wassen ken ik toch wel wat.
 
Je trekt met zo'n waterblade ook heel kleine stukjes vuil over je lak.
Iedere keer schoonmaken na een veeg is mosterd na de maaltijd. Dan veeg je het vuil van die blade af dat
je net over de lak hebt lopen trekken.
 
maar als er een vuiltje op de auto zit geldt dit voor de towel en voor de wiper toch hetzelfde??????

trouwens ik heb nu zo'n grote gele met zwarte randen van meqiauer,.... please zeg me dat dat wel wat is........:'(
 
Kleine update qua spulletjes

IMG_0401.jpg


Dus tot nu toe mijn collectie:

1 101802 Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
1 100339 Valma - Velgenborstel
1 101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
1 101947 Meguiars - Meguiar's Kit Bag
1 101338 Meguiars - Meguiar's Logo Sticker
1 100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed

update

1 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
1 100575 Mothers Wax - Wheel Brush
1 100738 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
1 101852 Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
1 101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 102030 Dodo Juice - Basics of Bling Clay Lube - 50ml concentraat 1:10
1 102029 Dodo Juice - Basics of Bling Clay Bar - 55g
1 100903 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (matgroen)

$$)
 
@DUB: je kan op meerdere manieren je auto drogen met een doek:
- in zijn geheel uitgevouwen, er op leggen, op laten slurpen en dan zachtjes over de lak heen trekken wegtrekken
- deppend
- combinatie

Helemaal voorkomen kan je niet, maar ik denk dat de kans stuk kleiner is wanneer je het met een doek doet dan met een harde plastic veger over je lak

Niks mis met de Meg's doek, maar over algemeen is men niet zo te spreken over de tijd dat je er plezier aan kan beleven; neemt steeds minder water op.
Je hebt 'm, hij werkt goed genoeg voor je .... lekker houden zo toch !
Wat voor elke doek geld is dat je ze niet was met wasverzachter ( anders verkort je de duur sneller ), de ene doet wel in de droger / de ander niet ..... hier zijn de meningen een beetje over verdeeld.
Doe ze zelf niet nooit in de droger maar hang alles los op zo'n 'ouderwets' droogrek .... schijnt ook de duur ten goede komen .... waar of niet laat ik in het midden. Ik heb de ruimte en doe het zo in elk geval.
 
@MK-US

Ik heb nu ook de Delirium Orange Drying Towel, nu zat ik er gisteren even na te kijken en heeft de doek 2 verschillende kanten, maar welke kant moet ik op de auto leggen als ik hem wil afdrogen?..
gr