• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginners setje advies gevraagd

Voor je de delerium gaat gebruiken, deze eerst een avond in een emmer met water zetten !
Deze niet niet gelijk in de was doen, hij geeft namelijk enorm af de eerste keer ;)

Wilma zei:
Voor je de Delirium gaat gebruiken, deze eerst een avond in een emmer met water zetten !
Deze niet niet gelijk in de was doen, hij geeft namelijk enorm af de eerste keer ;)

En dan gewoon laten drogen????? bel mijn vrouw gelijk op dat ze hem in een emmer met water moet leggen

Ja, het gaat erom dat die doek nogal oranje afgeeft. door hem eerst even in een handwasje te doen voorkom je dat straks de rest van je was ook een oranjke kleurtje krijgt ;)

Daarna drogen in de lucht : poetsdoekies mag je nooit drogen in de droger ! Overigens mag je de doeken ook niet wassen met wasverzachter !

Ook hier in de droger. Wat wel belangrijk is: gebruik niet de heetste stand, als er een programma op zit voor fijne stoffen o.i.d. dan die gebruiken, dan is hij minder heet dan normaal en kan het geen kwaad.

Ok de meningen zijn verdeeld over het drogen, maar nu weet ik nog niet welke kant ik moet gebruiken, wie weet het?

Ik maak eerst altijd gebruik van het 'sheeting' effect, zo heb ik het minste water op de auto, en is de doek minder snel vol.

Dan leg ik de doek met lange haren onder in zijn geheel over het dak, en pak aan de punten beet, en trek de doek dan over de auto, heb je het meeste water al weg. Daarna nog een beetje nalopen, want het water druipt vaak overal nog tussenuit....en dan is het meestal goed bij mij.

Wilma zei:
Voor je de Delirium gaat gebruiken, deze eerst een avond in een emmer met water zetten !
en de tweede keer ook, ik heb nu een oranje achtig monello sponsje wat voor het wassen in de wasmachine (samen met de oranje coral doek) toch echt wit was :-b

tamer zei:
Ik leg eerst altijd de kant met de lange haren. Beetje deppen en dan langzaam wegtrekken.

Marijn zei:
Ik maak eerst altijd gebruik van het 'sheeting' effect, zo heb ik het minste water op de auto, en is de doek minder snel vol.

Heren : het ging over het wassen en drogen van de doek, niet over het gebruik ervan.

@ Patrick : dit advies is meerdere malen op het forum gegeven.
Het zou zo zijn dat je de vezels van de MF doeken beschadigd als je deze in de droger zou drogen, vandaar het advies om ze niet in de droger te doen. :weetniet

Ik heb de towel gisteren een tijd in een emmer water gelegd daarna buiten gehangen, kan ik de doek nu gebruiken als die droog is of moet ik hem eerst nog met een wasje laten meedraaien?

Geen idee hoe oranje water je kreeg, ik vond bij mijn doek na 1e het wel meevallen. Toch op safe gegaan en nog keertje apart .... water was niet meer oranje .... gaan als een speer.
Kleine kanttekening: mocht ie afgeven dan maakt het gebruik voor de overige doeken niks uit, doen het net zo goed alleen hebben een gloed over zich heen.
( je voorheen witte blouse die gewassen is met een rode onderbroek en nu een roze blouse is past net zo goed, zit net zo lekker ..... maar tja zou 'm niet in een bij een smoking pakken ;) )

Om de doeken in goede conditie te houden Micro-Restore Concentrate toevoegen in de wasmachine . Het bevat geen bleek of wasverzachter en is biologisch afbreekbaar. houdt de vezels in de doeken mooi vol en wollig

Vandaag weer een bestelling bijgekregen plus een kado, thanks carclean voor de dj sleutelhanger ;-)

foto.webp

1 101802 Polishing Power - DAP500 Raffini Starterskit - Lite Edition
1 100339 Valma - Velgenborstel
1 101032 Poorboys World - Mega Plush Mitt Large
1 101947 Meguiar's - Meguiar's Kit Bag
1 101338 Meguiar's - Meguiar's Logo Sticker
1 100587 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed

update

1 100730 Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
1 100575 Mothers Wax - Wheel Brush
1 100738 Monello - SmartPads CCS 5.5 inch Yellow Cutting Pad
1 101852 Monello - Raffini Inizio Forza Compound - 500ml - Cut 6/5 Gloss 2.5/5
1 101684 CSF - Delirium Orange Drying Towel - 60x90cm
1 102030 Dodo Juice - Basics of Bling Clay Lube - 50ml concentraat 1:10
1 102029 Dodo Juice - Basics of Bling Clay Bar - 55g
1 100903 Poorboys World - Work Towel - 39x39cm (matgroen)

update

1 100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
1 101942 Dodo Juice - Purple Haze Pro wax panel pot - 30ml
1 101166 Lake Country - Foam on a Stick
1 100950 Autogeek - Autogeek Detailer's Tool Bag
1 102031 Dodo Juice - Dodo Juice Sleutelhanger

Ik had me alleen vergist in het potje dodo juice, dit is maar een 30 ml potje had het niet zo snel gezien maar wat een klein potje, hopelijk is het resultaat groter