• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn beginners setje advies gevraagd

DUB zei:
Dat is een wiper (ofzo)

Ik heb dat ding ooit 10 jaar geleden gekregen van iemand die bij een poetsbedrijf werkte.
Als ik de auto heb afgespoeld ga ik er met dat ding overheen zodat het meeste water eraf gaat en dan ga ik met de megiuar's zeem nog langs de randen van de deuren en spiegels.
Krijg je niet van die opgedroogde waterdruppels.

Ik ken idd deze z.g. water blades ook, ze zijn gemaakt van een bepaalde soort siliconen rubber wat krasvrij zou zijn .... maar ik zou er de lak van mijn Beemer toch ook niet aan wagen.
Er zijn ook andere manieren om overtollig spoelwater van je auto te halen, waardoor je droogdoek of zeem nagenoeg niet nat wordt. TIP: Kijk HIER maar eens.
Persoonlijk vind ik dit een fantastische tip, die ik zelf dit weekend ook ga toepassen, nadat ik het al die jaren ook op de verkeerde manier mijn auto heb afgespoeld. :lol

p.s.
Voorwaarde is wel dat je auto in de wax staat.