• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn bestellijstje, is het zo een beetje compleet?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
hallo allen,

Ik heb in de webshop eens het een en ander op een rijtje gezet. Ik kwam hier op uit. Is dit een mooi setje om te starten?
Ik heb al een klei setje van meguiars en ook 2 doeken daarvan.

Ik denk zelf dat ik hier een heel eind mee ga komen:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Groeten Wouter

Ziet er goed uit, wil je perse de AG engine cleaner proberen, je kan hier ook apc voor gebruiken namelijk. Zo kan je met dat geld weer wat anders kopen;)

Ik heb een flesje van deze wax thuis uit mijn startpakket waar ook de klei in zat. Meguiars Gold Class Carnauba Plus Premium Liquid Wax.

Hoeveel doeken heb ik nodig dan? Ik heb er een aantal toegevoegd maar is dat niet genoeg?

Heb ik na de Meguiars wax nog voeding of sealant nodig?
Bij de DAP500 zitten 2 flesjes Monello om ook wat te doen:-b

Sowieso als je de auto eenmaal gaat polijsten kom je zo op een tiental doeken. Heb zelf zo'n 35 doeken die ook echt gebruikt worden.

De 2 flessen Monello bij de DAP startersset zijn polijstmiddelen. Na het polijsten ga je de lak voeden en in de sealant en/of wax zetten. Een sealant heeft een langere standtijd, tegenover een wax die voor meer glans zorgt. Kortom persoonlijke keuzes die je zelf lekker uit moet gaan testen.

Maar allereerst raad ik je iets zeer belangrijks aan: lezen, lezen en lezen. Zo worden de termen herkenbaar en de stappen kun je al snel uit je hoofd. Maar de stappen op een papiertje erbij houden is natuurlijk ook niet erg.

Absoluut alles is te vinden op dit leerzame forum;)

2x glascleaner, 2x APC en 2x droogdoek? Misschien beginnen met 1 stuks van allen. Als je alleen je eigen auto doet, krijg je een liter glascleaner of APC echt niet in een jaar op... Scheelt weer 42 Euro die je kunt besteden aan glaze / wax / doeken.

Misschien nog een setje borstels van Mothers erbij? Detailbrushes, Wheelbrush, Tirebrush. Kosten niet veel maar kun je wel veel plezier van hebben!

Succes met het maken van je keuze!

Zoals al gezegd, wax, doeken etc.

Maar die PBW Bold 'N Bright Tiredressing, heb ik ook staan, ben er niet zo over te spreken...inmiddels ook de Meguiars Endurance tiregel gekocht. Die van PBW, is op waterbasis, en de werking is dus snel afgelopen. Bij mij zat het erop en een dag later zag ik er niet veel meer van.