• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste keer met foto's

michelvdn

Detailing rookie
25 jan 2010
13
0
Sinds een week of 2 dit forum ontdekt en dan gaat het alweer extra kriebelen. Vroeger was een hotwaxje in een wasbox al wat en max 1x per jaar "echt" poetsen met Turtle Wax.
Helaas was het wachten op een beetje redelijk weer omdat ook ik alles buiten moet doen, vandaag was het dan zover! Beetje jammer van de laaghangende mist waardoor het uitpoetsen echt niet opschoot, net ff te vochtig. Maar wie A zegt...
Nu een keertje met de machine en Autoglym-spullen van een vriend, plan was om ook te clayen, maar na 10sec viel deze in het zand. Beetje overbodig misschien, niet meer mee gewerkt...
Denk als ik dat ding niet had laten vallen dat het echt netjes was geworden, maar ook nu is elk commentaar meer dan welkom!

(ps: spikkeltjes op de motorkap zijn van de voegenreinigers, bende blijft komen!)

Vanochtend vroeg begonnen, zie hier het resultaat.
DSCF0061.jpg


DSCF0056.jpg


DSCF0059.jpg
 
Beetje jammer dat het alweer donker is, nachtmodusje maar eens geprobeerd zonder statief...
Heb niet zo'n hele vaste hand
Die spikkeltjes liggen er gewoon los op hoor, gelukkig zit het niet in de lak.
DSCF0071.jpg


DSCF0073.jpg



Wat doen jullie trouwens met meeuwen die direct weer een bombardement op mijn wagen oefenen? LUCHTBUCKS???? Volgens mij vreten die beesten secondelijm ofzo, wat een bende!
 
Gaan we eens testen, toch die luchtbucks maar eens pakken voor die kinderen met vette vingertjes die mijn auto aan willen raken omdat hij glimt...
 
op vogelpoep leg ik meestal een stukje goed vochtig keukenpapier.
de shit wordt zacht en je kan het na 10 minuten zonder krassen weghalen.

heb je de SRP gebruikt?
 
Dat met een vochtig doekje werkt best goed, je kunt het er makkelijk vanaf vegen.
Geen idee wat een SRP is...
 
SRP staat voor Super Resin Polish een product van Autoglym, waar menigeen heel goede resultaten mee boekt. Er zitten nogal wat fillers in die eventuele swirls en kleine krasjes kunnen maskeren.
De professionele variant van dit produkt (wat volgens mij identiek is aan de consumentenlijn) heet geloof ik Autoglym Radiant Wax Polish 12.
 
Die heb ik niet gebruikt, kan ik de volgende keer ook wel proberen als je daarmee nog betere resultaten boekt.