• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste showoff: Peugeot 206

Reny

Detailing rookie
20 dec 2008
499
0
Ik had een vriendin beloofd om haar peugot 206 eens te doen en gistermiddag stond hij dan voor de deur.
Helaas was het een beetje lastig foto's nemen (fototoestel was steeds weg) maar ik kan in ieder geval een impressie geven :-d
Omdat ik maar 1 echte dag was het behoorlijk doorbuffelen, het zweet stond op mijn rug maar de douche was achteraf heerlijk ;-)

Stappenplan:
gisteren:
foamen met supafoam
banden, trims e.d. afnemen met APC 1:4
velgen met de DJ mellow yellow (EZ brush)
toen was het ineens donker 8o (nog wel even de apc schoongemaakt)

Vandaag:
wassen met de 2 emmer methode en the Bone (Meg's golden shampoo, lekker ruim ingeschonken)
drogen met deleriums
kleien met spray en wipe en Meg's klei
Na een testspot:
1 hit oranje met Forza
1hit wit Mezzo
1 hit groen Finale
daarna Black hole met een zwarte pad
dat alles met mijn dap 900 :love

Met een gouden handpad: Natty's Red

Alle trims staan in de Meg's trim restorer
Banden in de Bold&Bright
velgen in de wheelwax
uitlaat behandeld met Meg's metal polish en Iron X

Onder de motorkap ben ik ook bezig geweest, heb daar helaas helemaal geen foto's van) maar alles waar ik bij kon schoongemaakt met APC 1:4 en een kwast, alles wat plastic is staat nu in de Meg's trim restorer (moet daar eens wat anders voor hebben ;-) )
Alles van lak (binnenkant motorkap) staat netzoals de deursponningen in de paintcleaner.

Na mijn handen te hebben open gehaald aan de velgen, stoeprandschade, heb ik de eigenaresse geadviseerd om deze opnieuw te laten spuiten. De binnenkant kreeg ik vrij lastig schoon. Klusje om te doen als ze eraf zijn (net zoals de wielkasten).

Mijn leerpunten:
- beter timen wanneer ik wat doe, ik heb ondertussen 3 keer de ramen schoongemaakt (oeps, trimrestorer erover heen e.d.)
- 2 keer de auto nalopen op gekke kleine randjes waar mos e.d. verzameld is. Nu zag ik bijv. nog een randje boven het raam terwijl ik de black hole aan het opbrengen was ]-0
- breder plakband bestellen (toch een trim geraakt met polijsten)
- meer voor en na foto's nemen op hetzelfde punt.

En na jullie commentaar vast nog wel een stel :)_[]

voor
015yt.webp

na
022fj.webp

Ik heb na deze foto het wax randje boven en onder de trim nog weggehaald en de onderste randjes behandeld met paintcleaner
Ik wilde eerst de foto's nemen voordat het zonnetje weg was en heb daarna dus de auto nagelopen.

voor
auvobewerkt.webp

na
020ru.webp

voor
011lvu.webp

na
023uhy.webp

Hier al behandeld met de ntx
012del.webp

Iron X aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Beter kreeg ik hem niet
018cte.webp

Ik kreeg dit weg op de motorkap bij de koplamp met polijsten, helaas niet overal op het dak. (die bruine vlekjes bedoel ik) Ik ben er nog niet achter wat het precies is. Is het vervuiling?
008txv.webp

Volgens mij een redelijk verplichte :lol
026nur.webp

Dank voor het lezen :-)^

TOP! heb zelf een zwarte 307. Volgens mij dezelfde lak. Weet ik ongeveer welke combi's werken.
Heb je geen problemen gehad met de black hole? Zelf vandaag op een rode auto gebruikt (zie volvo 1800ES in de show off), maar vond dat je behoorlijk moest boenen om het uit te poetsen. Bleven restjes hardnekkig zitten die leken op hologrammen...

Nee, ik had wel behoorlijk last met de finale. De blackhole was in het zonnetje easy on en off. Ik heb het behoorlijk dun aangebracht?

nou, ja ik ook. Ook met een zwarte pad. Moest niet teveel tegelijk doen, want dan kreeg ik het niet weg. Ondergrond was gewoon finale, dus daar zal het ook niet aan liggen? Heb jij de auto nog gewassen na polijsten?

Die is opgeknapt zeg! Kreeg je die plekjes niet weg met kleien? Mischien een zwaardere klei proberen, maar wellicht kan het ook vliegroest zijn en dan is Iron-X je grote vriend.

Het leek eerder een soort aangekoekt vuil? Ik heb (nog ;-) ) maar 1 soort klei en alleen een sampeltje Iron X. Ik zal die Iron X de volgende keer eens proberen :-)^

Leuk he, detailen met een DAP !
Mooi resultaat zo.

Bruine vlekjes: was het geen teer/asfalt ?
Als het dit is dan is het zelfs met kleien soms hardnekkig; inderdaad stevigere klei nemen of eerst met Meg's BodySolvent (mijn favoriet) sprayen en afnemen.

Leuk om de IronX op de uitlaat te zien...

IPA kun je halen bij een apotheek e.d. (ik geloof alleen die, die nog zelf bereiden). CC had het ook maar dat is uitverkocht geloof ik. Ik heb het zelf via een groupsbuy.

Nee, de spruzzo verwijderd de polijstresten en IPA ontvet.

Maar voor de IPA was er ook een leven en deed men het zonder.
BH "pakt" wel beter volgens mij na een IPA wipe down.

hey reny,
heb je mooi gedaan!:-)^ ik lees ook hier weeral met een dap!blijkbaar sta ik nog wat achter met ,,gerief,, , maar dat komt nog,enkel wat geduld hebben denk ik dan(moet ook nog eten,leven en 2 kommuniekanten:glaasje :glaasje komende maand).
heb die wax ook gebruikt gisteren(andere kleur alleen van potje):eerst heel de motorkap gedaan met fx synwax van mothers en 2 uur later de halve kap gedaan met de mijn potteke vaste wax.nu nog ff wachten op regen:lol
heb nu nog een weekje mijn zwarte en kan eigenlijk al niet meer wachten op de nieuwe ,maar ja,
niks aan te doen(= onderweg.......:( :( )
mijn nieuwe kleur wordt b66 van renault(+- donkergrijs metaalkleur)
groeten gsm.

Mooi resultaat reny!:-)^
veel leer punten voor uwe zelf erbij? altijd erg leerzaam de auto van een ander doen, vind ik.

die 206 staat er echt weer goed bij!:love

die bruine plekjes zouden wel eens teer kunnen zijn ja, of een lichte ingebrande vervuiling.

kleine tipjes:
-Wielkasten,
je kunt ze gemakkelijk schoonmaken met een radiatorkwastje van de bouwmarkt icm APC. daarna spuit je ze even in met de oldskool cockpitspray of bandenspray ala action oid.
-en rij even een rondje voordat je een na foto maakt (Roestige remmen van het schoonmaken)
-ramen
betrek het reinigen van de ramen gewoon bij de finalwipedown en doe deze dus als laatste (behalve binnenzijde, die kun je uiteraard eerder doen)

Prachtig resultaat, en goed dat je voor jezelf de leerpunten hebt benoemd. Dit maakt dat je de volgende keer weer beter wordt....., en beter wordt.....en beter wordt.