Ik had een vriendin beloofd om haar peugot 206 eens te doen en gistermiddag stond hij dan voor de deur.
Helaas was het een beetje lastig foto's nemen (fototoestel was steeds weg) maar ik kan in ieder geval een impressie geven
Omdat ik maar 1 echte dag was het behoorlijk doorbuffelen, het zweet stond op mijn rug maar de douche was achteraf heerlijk
Stappenplan:
gisteren:
foamen met supafoam
banden, trims e.d. afnemen met APC 1:4
velgen met de DJ mellow yellow (EZ brush)
toen was het ineens donker 8o (nog wel even de apc schoongemaakt)
Vandaag:
wassen met de 2 emmer methode en the Bone (Meg's golden shampoo, lekker ruim ingeschonken)
drogen met deleriums
kleien met spray en wipe en Meg's klei
Na een testspot:
1 hit oranje met Forza
1hit wit Mezzo
1 hit groen Finale
daarna Black hole met een zwarte pad
dat alles met mijn dap 900
Met een gouden handpad: Natty's Red
Alle trims staan in de Meg's trim restorer
Banden in de Bold&Bright
velgen in de wheelwax
uitlaat behandeld met Meg's metal polish en Iron X
Onder de motorkap ben ik ook bezig geweest, heb daar helaas helemaal geen foto's van) maar alles waar ik bij kon schoongemaakt met APC 1:4 en een kwast, alles wat plastic is staat nu in de Meg's trim restorer (moet daar eens wat anders voor hebben )
Alles van lak (binnenkant motorkap) staat netzoals de deursponningen in de paintcleaner.
Na mijn handen te hebben open gehaald aan de velgen, stoeprandschade, heb ik de eigenaresse geadviseerd om deze opnieuw te laten spuiten. De binnenkant kreeg ik vrij lastig schoon. Klusje om te doen als ze eraf zijn (net zoals de wielkasten).
Mijn leerpunten:
- beter timen wanneer ik wat doe, ik heb ondertussen 3 keer de ramen schoongemaakt (oeps, trimrestorer erover heen e.d.)
- 2 keer de auto nalopen op gekke kleine randjes waar mos e.d. verzameld is. Nu zag ik bijv. nog een randje boven het raam terwijl ik de black hole aan het opbrengen was ]-0
- breder plakband bestellen (toch een trim geraakt met polijsten)
- meer voor en na foto's nemen op hetzelfde punt.
En na jullie commentaar vast nog wel een stel _[]
voor
na
Ik heb na deze foto het wax randje boven en onder de trim nog weggehaald en de onderste randjes behandeld met paintcleaner
Ik wilde eerst de foto's nemen voordat het zonnetje weg was en heb daarna dus de auto nagelopen.
voor
na
voor
na
Hier al behandeld met de ntx
Iron X aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Beter kreeg ik hem niet
Ik kreeg dit weg op de motorkap bij de koplamp met polijsten, helaas niet overal op het dak. (die bruine vlekjes bedoel ik) Ik ben er nog niet achter wat het precies is. Is het vervuiling?
Volgens mij een redelijk verplichte
Dank voor het lezen ^
Helaas was het een beetje lastig foto's nemen (fototoestel was steeds weg) maar ik kan in ieder geval een impressie geven
Omdat ik maar 1 echte dag was het behoorlijk doorbuffelen, het zweet stond op mijn rug maar de douche was achteraf heerlijk
Stappenplan:
gisteren:
foamen met supafoam
banden, trims e.d. afnemen met APC 1:4
velgen met de DJ mellow yellow (EZ brush)
toen was het ineens donker 8o (nog wel even de apc schoongemaakt)
Vandaag:
wassen met de 2 emmer methode en the Bone (Meg's golden shampoo, lekker ruim ingeschonken)
drogen met deleriums
kleien met spray en wipe en Meg's klei
Na een testspot:
1 hit oranje met Forza
1hit wit Mezzo
1 hit groen Finale
daarna Black hole met een zwarte pad
dat alles met mijn dap 900
Met een gouden handpad: Natty's Red
Alle trims staan in de Meg's trim restorer
Banden in de Bold&Bright
velgen in de wheelwax
uitlaat behandeld met Meg's metal polish en Iron X
Onder de motorkap ben ik ook bezig geweest, heb daar helaas helemaal geen foto's van) maar alles waar ik bij kon schoongemaakt met APC 1:4 en een kwast, alles wat plastic is staat nu in de Meg's trim restorer (moet daar eens wat anders voor hebben )
Alles van lak (binnenkant motorkap) staat netzoals de deursponningen in de paintcleaner.
Na mijn handen te hebben open gehaald aan de velgen, stoeprandschade, heb ik de eigenaresse geadviseerd om deze opnieuw te laten spuiten. De binnenkant kreeg ik vrij lastig schoon. Klusje om te doen als ze eraf zijn (net zoals de wielkasten).
Mijn leerpunten:
- beter timen wanneer ik wat doe, ik heb ondertussen 3 keer de ramen schoongemaakt (oeps, trimrestorer erover heen e.d.)
- 2 keer de auto nalopen op gekke kleine randjes waar mos e.d. verzameld is. Nu zag ik bijv. nog een randje boven het raam terwijl ik de black hole aan het opbrengen was ]-0
- breder plakband bestellen (toch een trim geraakt met polijsten)
- meer voor en na foto's nemen op hetzelfde punt.
En na jullie commentaar vast nog wel een stel _[]
voor
na
Ik heb na deze foto het wax randje boven en onder de trim nog weggehaald en de onderste randjes behandeld met paintcleaner
Ik wilde eerst de foto's nemen voordat het zonnetje weg was en heb daarna dus de auto nagelopen.
voor
na
voor
na
Hier al behandeld met de ntx
Iron X aan het werk
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Beter kreeg ik hem niet
Ik kreeg dit weg op de motorkap bij de koplamp met polijsten, helaas niet overal op het dak. (die bruine vlekjes bedoel ik) Ik ben er nog niet achter wat het precies is. Is het vervuiling?
Volgens mij een redelijk verplichte
Dank voor het lezen ^