• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn ervaring met Gyeon Q² Rim en Q²M Tire

Jeroen Smeets

Detailing trainee
6 jun 2013
16
35
32
Hoi,

Ik wou mijn resultaat even laten zien van Q² Rim.
Het is namelijk 19 dagen geleden aangebracht, en ik heb er inmiddels 1081 km mee gereden.
En tussendoor niet schoon gemaakt.
Dit is het resultaat.
https://www.youtube.com/watch?v=zRRk-ROdSU0

Ik ben er erg tevreden over en ik kan het iedereen aanraden.
Allen zoals meerdere mensen beschrijven de aplicator pad die er bij geleverd word, is niet iediaal voor meerspaaks velgen.
Maar dit is ook echt het enige minpuntje.
Nog even een beading foto:
13785276454_b4523857df_b.webp

Bij mij zit er nu 4 dagen op. De glans is erg mooi van de Gyeon. Beter dan die van de D.Lux.

• Leuk
Reacties: Tim
Gisteren heeft mijn maatje Thierry de Cure getest op zijn rode Volvo 850. Een harde, maar wel diepe glans. Bij mijn eerstvolgende bestelling zal een liter Cure zitten. De Prime komt er, maar nu nog even niet.

• Leuk
Reacties: Tierrie
Kan iemand iets zeggen over de applicatie van Rim? Is het een beetje goed af te nemen, suede doeken, of kan eventueel een MF met korte vezel ook?

ja bizar he..hoe makkelijk t eraf spuit..hetzelfde als bij mij...topproduct gewoon..ben benieuwd naar de standtijd

Ik ben juist nieuwsgierig naar de Q2M tire maar daar wordt niks over gezegd. Kan je daar misschien wat meer over vertellen?

Q2 Tire is de iediale combinatie met de Q² Rim.
Mooie uitstraling niet super glanzend tot op hede nog super strak.
Het is ook erg makkelijk aan te brengen en zuinig. [h=2][/h]

Eelco;n392422 zei:
Kan iemand iets zeggen over de applicatie van Rim? Is het een beetje goed af te nemen, suede doeken, of kan eventueel een MF met korte vezel ook?
Dit topic helpt je een stuk verder:
https://forum.Carclean.com/threads/gyeon-q-rim-wheel-coating-how-to-review-en-duurtest.13249/

• Leuk
Reacties: Eelco
ik vond t persoonlijk moeilijk om af te nemen omdat de doek niet makkelijk glijd over de net aangebrachte coating, t voelt ruw aan, en je mf doek glijd niet over t oppervlak. Toen ik dat voelde heb ik die stap overgeslagen, misschien niet goed maar snapte de meerwaarde er niet van. t voelde voor ook mij dubbel; Je gaat toch niet je net aangebrachte coating weer afnemen? :s

Dan heb je sowieso te lang gewacht, kan niet missen. Nee het is geen zeer dun aangebrachte wax die je afneemt maar moeilijk kan ik het ook niet noemen. Je ziet me niet echt moeite doen met afnemen en met tientallen velgen die ik gepolijst en gecoat heb kan ik best zeggen dat het echt niet moeilijk is af te nemen. De reden dat je het afneemt is om het overtollige weg te nemen anders krijg je vlekken waar de coating te dik is aangebracht en dan heb je echt een probleem want dat krijg je alleen maar weg door te polijsten.

Een aangebrachte wax neem je toch ook af? RIM is echt simpel af te nemen, maar niet als he te lang wacht. De coating wordt glashard en dan wordt het een lastig verhaal. Dus niet laten curen zoals een sealant of wax, dan kom je in de problemen.

In eerste instantie kan het inderdaad wat ruw aanvoelen. Laat je suède of microvezeldoekje gewoon z'n werk doen, Na een paar seconden gaat het al erg soepel. Vooral niet boenen!

Belangrijk is om gestructureerd aan de slag te gaan én dat je je producten bij de hand hebt. Een goede lichtbron hoort daar zeker bij!
Zelf doe ik eerst de bovenkant van elke velg en werk altijd vanaf het ventiel tegen de klok in. Het ventiel ligt altijd op 6 uur. Inmiddels ben ik aan het 3e setje bezig en het systeem zit er al helemaal in!

Kijk ook eens wat het product na 2 minuten doet en wat na 3 minuten of iets langer. Of het invloed heeft op het uiteindelijke resultaat is denk ik lastig zeggen. Wellicht heeft een medewerker van Carclean of een andere gebruiker hier ervaring mee? Zelf heb ik het idee dat er een iets diepere glans ontstaat wanneer je het product wat langer (4-6 minuten) laat drogen (bij 18°).
Zet bij het uitwrijven de velg eens rechtop. Vaak zie je dan nog plekjes die je bent overgeslagen.

Ik ben ook maar een beginner op dit gebied, maar één ding weet ik wel: neem de tijd en maak van te voren een plan van aanpak. Al is het maar voor 1 of meerdere velgen.

Vrolijk Pasen :)

Ik heb het 10 dagen geleden op nieuwe velgen gedaan, met een make-up padje heel dun opbrengen en gewoon laten uitharden op de velgenstandaard, 24 uur later is de coating keihard en zie je geen dikte verschillen als je het goed hebt opgebracht. Volgens mij (correct me if i'am wrong) is het het makkelijkste als je je velg plat voor je neer kunt leggen, op een werkbank o.i.d. met goed verlichting erboven en ook de binnenkant van je velg behandeld, althans dat werkte bij mij prima. Mijn ervaring is prima, gisteren schoongemaakt, niet met de HD spuit maar met velgenborstel en kwast voor de hoekje 10 minuten, 4 velgen weer als nieuw ! ...........kortom: :cool

VelgDroog_zps7330ebea.webp

en nu nat:

VelgNat_zps3e50353a.webp

Sodeknetters, dat ziet er goed uit.
Op het fimpje is goed te zen hoe makkelijk het vuil eraf gaat. En dat na zoveel km's!