• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn nieuwe VW Polo

Tonr

Detailing addict
10 okt 2012
35
65
Vorige week mijn nieuwe VW Polo Bluemotion opgehaald.
Auto heeft de nieuwe 1.0 3 cilinder motor met 70/kw95 pk.

Deze auto is in de plaats gekomen van een Nissan Note.
Naast deze VW Polo hebben we ook nog de Audi A3.

Omdat ik de wielen die standaard onder de Bluemotion zaten niet mooi en praktisch vond, deze meteen vervangen voor 17 inch R-line (Mallory) velgen met 215x40 banden.
Type aanduiding op achterzijde meteen verwijderd.
Grilletje ga ik binnenkort ook nog vervangen, waardoor het Bluemotion uiterlijk niet meteen meer zo opvalt.

De week voor de aflevering heb ik de auto net als de Audi van een Gyeon Mohs coating voorzien.
De coating op de Audi heeft zich het afgelopen jaar meer dan bewezen en was dus een bewuste keuze

Omdat de auto al heel even in de showroom had gestaan, was deze al gepoetst.
Toch ervoor gekozen om (bijna) alle stappen te doorlopen:

Auto gewassen met BTM shampoo
Rondje Non Ferro (kwam nagenoeg geen reactie)
Auto nogmaals snel gewassen met BTM shampoo
Lak was glad, getest met hand in boterhamzakje, dus niet gekleid.
Lak in twee stappen gepolijst, 1x wit met Mezzo en 1x zwart met finale.
Auto nogmaals snel gewassen om alle polijstresten te verwijderen..
2x ontvet met Gyeon Prep
Eerste laag Gyeon Mohs aangebracht
Volgende dag tweede laag Gyeon Mohs aangebracht.

Omdat de Mohs moest drogen, in de tussentijd de (nieuwe) wielen aangepakt.
Eerst gewassen met BTM shampoo en aansluitend drogen
Daarna met de hand gepolijst met finale.
2x ontvet met Gyeon Prep
1 laag Gyeon Rim aangebracht.

Omdat ik minimaal 4 uur wilde aanhouden voordat ik de Mohs ging aftoppen met Cancoat, nog een paar kleine dingetjes gedaan.

Nadat ik de Cancoat had aangebracht de "velgbedden" van een tweede laag Rim voorzien.
Ik had (helaas) niet genoeg Rim om de hele velgen nog een keertje te doen.
Heb namelijk met hetzelfde flesje Rim ook de velgen van de Audi al beschermd.

Hierna auto een aantal dagen laten rusten en voorzien van een laagje Gyeon Cure.

Auto heeft al die tijd schoon en droog gestaan en ik heb hem de dag voor aflevering nog even helemaal nagelopen.

Ondanks dat ik tevreden ben met het resultaat en echt volgens mij de maximale glans op de auto heb gekregen die mogelijk is.
Valt het mij op dat de Audi een nog diepere glans heeft, ondanks dat de Mohs hier alweer een jaar opzit.
Ik denk dat dit komt omdat de lakdikte van de Audi gewoon meer is, waardoor je meer diepte in de glans krijgt.

Welnu, hierbij een aantal foto's.
Deze foto's zijn genomen net nadat de auto voor de eerste maal is gewassen en nu 2 weken na het aanbrengen van de Mohs.
conv_2008.webp

conv_2009.webp
conv_2010.webp
conv_2011.webp
conv_2012.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Wauw, dat ziet er erg goed uit. Flake pop van de metallic lak is goed zichtbaar.

Wat betreft de diepte van de lak kan dat ook te maken hebben met metallic en uni-lak (is op de winter prep meeting verteld).
Mijn metallic zwarte Ibiza stond naast een uni-lak zwarte Volvo, waarbij de Volvo duidelijk een veel diepere kleur en glans had dan mijn auto.

Resultaat mag er zijn... Heb wel een kleine opmerking op je werkwijze.

het is beter om de 2e laag mohs na een uur aan te brengen na de eerste. Dan een nachtje laten staan... En de volgende dag enkel een laagje cancoat aan te brengen.

nu zit er erg weinig tijd tussen de 2e laag en de cancoat.

Heren, dank jullie voor reactie.
Ondanks dat de auto helemaal nieuw is kan je zelfs hierop nog net dat beetje extra glans toevoegen, waardoor hij er helemaal super uitziet.

Wat betreft de diepte van de lak kan dat ook te maken hebben met metallic en uni-lak (is op de winter prep meeting verteld).
Mijn metallic zwarte Ibiza stond naast een uni-lak zwarte Volvo, waarbij de Volvo duidelijk een veel diepere kleur en glans had dan mijn auto.
De Audi heeft ook een metallic lak.

het is beter om de 2e laag mohs na een uur aan te brengen na de eerste. Dan een nachtje laten staan... En de volgende dag enkel een laagje cancoat aan te brengen.
Volgens de heren van Carclean kon dit en moest geen problemen gaan geven.
Volgens de beschrijving van Gyeon, moet er tenminste 1 uur tussen de lagen zitten. Er word nergens gesproken over een maximale tijd.

Ik doel ook niet op de tijd die er tussen zit.... Meer dat de tijd tussen de 2e laag en de cancoat kort is... Daarom beter de 2e laag korter erop te doen en de cancoat de volgende dag.

ik zeg niet dag je het verkeerd doet... En het resultaat mag er zijn... Ik had het boven staande logischer gevonden.