Vorige week mijn nieuwe VW Polo Bluemotion opgehaald.
Auto heeft de nieuwe 1.0 3 cilinder motor met 70/kw95 pk.
Deze auto is in de plaats gekomen van een Nissan Note.
Naast deze VW Polo hebben we ook nog de Audi A3.
Omdat ik de wielen die standaard onder de Bluemotion zaten niet mooi en praktisch vond, deze meteen vervangen voor 17 inch R-line (Mallory) velgen met 215x40 banden.
Type aanduiding op achterzijde meteen verwijderd.
Grilletje ga ik binnenkort ook nog vervangen, waardoor het Bluemotion uiterlijk niet meteen meer zo opvalt.
De week voor de aflevering heb ik de auto net als de Audi van een Gyeon Mohs coating voorzien.
De coating op de Audi heeft zich het afgelopen jaar meer dan bewezen en was dus een bewuste keuze
Omdat de auto al heel even in de showroom had gestaan, was deze al gepoetst.
Toch ervoor gekozen om (bijna) alle stappen te doorlopen:
Auto gewassen met BTM shampoo
Rondje Non Ferro (kwam nagenoeg geen reactie)
Auto nogmaals snel gewassen met BTM shampoo
Lak was glad, getest met hand in boterhamzakje, dus niet gekleid.
Lak in twee stappen gepolijst, 1x wit met Mezzo en 1x zwart met finale.
Auto nogmaals snel gewassen om alle polijstresten te verwijderen..
2x ontvet met Gyeon Prep
Eerste laag Gyeon Mohs aangebracht
Volgende dag tweede laag Gyeon Mohs aangebracht.
Omdat de Mohs moest drogen, in de tussentijd de (nieuwe) wielen aangepakt.
Eerst gewassen met BTM shampoo en aansluitend drogen
Daarna met de hand gepolijst met finale.
2x ontvet met Gyeon Prep
1 laag Gyeon Rim aangebracht.
Omdat ik minimaal 4 uur wilde aanhouden voordat ik de Mohs ging aftoppen met Cancoat, nog een paar kleine dingetjes gedaan.
Nadat ik de Cancoat had aangebracht de "velgbedden" van een tweede laag Rim voorzien.
Ik had (helaas) niet genoeg Rim om de hele velgen nog een keertje te doen.
Heb namelijk met hetzelfde flesje Rim ook de velgen van de Audi al beschermd.
Hierna auto een aantal dagen laten rusten en voorzien van een laagje Gyeon Cure.
Auto heeft al die tijd schoon en droog gestaan en ik heb hem de dag voor aflevering nog even helemaal nagelopen.
Ondanks dat ik tevreden ben met het resultaat en echt volgens mij de maximale glans op de auto heb gekregen die mogelijk is.
Valt het mij op dat de Audi een nog diepere glans heeft, ondanks dat de Mohs hier alweer een jaar opzit.
Ik denk dat dit komt omdat de lakdikte van de Audi gewoon meer is, waardoor je meer diepte in de glans krijgt.
Welnu, hierbij een aantal foto's.
Deze foto's zijn genomen net nadat de auto voor de eerste maal is gewassen en nu 2 weken na het aanbrengen van de Mohs.
Auto heeft de nieuwe 1.0 3 cilinder motor met 70/kw95 pk.
Deze auto is in de plaats gekomen van een Nissan Note.
Naast deze VW Polo hebben we ook nog de Audi A3.
Omdat ik de wielen die standaard onder de Bluemotion zaten niet mooi en praktisch vond, deze meteen vervangen voor 17 inch R-line (Mallory) velgen met 215x40 banden.
Type aanduiding op achterzijde meteen verwijderd.
Grilletje ga ik binnenkort ook nog vervangen, waardoor het Bluemotion uiterlijk niet meteen meer zo opvalt.
De week voor de aflevering heb ik de auto net als de Audi van een Gyeon Mohs coating voorzien.
De coating op de Audi heeft zich het afgelopen jaar meer dan bewezen en was dus een bewuste keuze
Omdat de auto al heel even in de showroom had gestaan, was deze al gepoetst.
Toch ervoor gekozen om (bijna) alle stappen te doorlopen:
Auto gewassen met BTM shampoo
Rondje Non Ferro (kwam nagenoeg geen reactie)
Auto nogmaals snel gewassen met BTM shampoo
Lak was glad, getest met hand in boterhamzakje, dus niet gekleid.
Lak in twee stappen gepolijst, 1x wit met Mezzo en 1x zwart met finale.
Auto nogmaals snel gewassen om alle polijstresten te verwijderen..
2x ontvet met Gyeon Prep
Eerste laag Gyeon Mohs aangebracht
Volgende dag tweede laag Gyeon Mohs aangebracht.
Omdat de Mohs moest drogen, in de tussentijd de (nieuwe) wielen aangepakt.
Eerst gewassen met BTM shampoo en aansluitend drogen
Daarna met de hand gepolijst met finale.
2x ontvet met Gyeon Prep
1 laag Gyeon Rim aangebracht.
Omdat ik minimaal 4 uur wilde aanhouden voordat ik de Mohs ging aftoppen met Cancoat, nog een paar kleine dingetjes gedaan.
Nadat ik de Cancoat had aangebracht de "velgbedden" van een tweede laag Rim voorzien.
Ik had (helaas) niet genoeg Rim om de hele velgen nog een keertje te doen.
Heb namelijk met hetzelfde flesje Rim ook de velgen van de Audi al beschermd.
Hierna auto een aantal dagen laten rusten en voorzien van een laagje Gyeon Cure.
Auto heeft al die tijd schoon en droog gestaan en ik heb hem de dag voor aflevering nog even helemaal nagelopen.
Ondanks dat ik tevreden ben met het resultaat en echt volgens mij de maximale glans op de auto heb gekregen die mogelijk is.
Valt het mij op dat de Audi een nog diepere glans heeft, ondanks dat de Mohs hier alweer een jaar opzit.
Ik denk dat dit komt omdat de lakdikte van de Audi gewoon meer is, waardoor je meer diepte in de glans krijgt.
Welnu, hierbij een aantal foto's.
Deze foto's zijn genomen net nadat de auto voor de eerste maal is gewassen en nu 2 weken na het aanbrengen van de Mohs.
Laatst bewerkt door een moderator: