• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn stappenplan perfectioneren..

Super055

Detailing addict
22 jun 2016
83
60
Apeldoorn
Ben al een poosje aan het kijken hoe ik tussen de waxbeurten de auto het beste kan wassen.

Ik heb meestal vrij weinig tijd om de auto te waxen, ik zet vrouw en schoonmoeder af in de stad en race naar huis.
Onderweg pak ik een wasbox en 'belleblaas' daar de auto in zonder dat de borstel de auto raakt. Dit ivm de krasjes die ik de vorige keer op t dak heb gemaakt :mad: ScratchX heeft geen indruk gemaakt, of ik heb het niet goed verwerkt...

Ik wacht daar tot t 'schuim' bijna weg is en spuit de auto dan af.
Thuis aangekomen is de auto nog nat, en naar mijn idee compleet gestript van alle wax.
Oplossing; HD met foam-geval of een Gloria FM-10 oid?
(Tussendoor wassen doe ik zelden, de auto wordt zichtbaar niet zo vuil... en heb buiten de 2emmers alleen de wasbox nog als optie. Daarbij kriebelt het na het wassen weer te gaan waxen :blush:.
Zoek hiervoor nog een oplossing.)

Thuis staat alles al klaar, en begin ik vrijwel gelijk met t 2emmersysteem te wassen... de wasemmer is nadien lichtelijk vervuild. Dus de schuimbehandeling heeft naar mijn idee geen topresultaat behaalt of ik moet gaan denken aan een 3de emmer..?

Na het wassen en velgen reinigen droog ik de auto af, bij het clayen merk ik dat er (de laatste keer) dat dit vrij soepel gaat. Op wat teerpuntjes na.
Ik spoel de auto daarna niet af, maar vraag me wel af of dit wel beter zou zijn... (tijdgebrek)

Ik zet de auto dan handmatig in de wax, zodra ik klaar ben begin ik waar ik begonnen ben met uitpoetsen... tenzij dit nog niet kan.
Veelal begint hier de tijd al te dringen... ik weet ongeveer wanneer de vrouwen zijn uitgeshopt.
Mijn oplossing is dat ik nog aan t kijken ben voor een DAP, maar me nog geen raad weet welke pads ik dan nog allemaal nodig heb. En ik koop liever compleet dan dat ik later weer dingen moet gaan bestellen. En welke DAP kan ik dan het beste nemen..?

Na het waxen doe ik de trims, mijn auto heeft er gelukkig niet veel, maar hier heb ik het probleem dat er soms wax op zit... dit krijg ik er bijna niet af. Afplakken heb ik geprobeert.. verkeerde schilders-tape waarschijnlijk want echt plakken wou het niet, en daar waar het wel plakte kreeg ik het er bijna niet meer vanaf.
Heb wel gezien dat CC hier een oplossing voor heeft :cool:

Daarna doe ik de ramen en deze zet ik dan in een spraywax, dit doe ik ook op de koplampen en achterlichten... en als afsluiter de banden mooi zwart maken.

Wat ik eigenlijk nog wil doen is;
-Alle naden en kieren waxen
-een 2de waxlaag, NXT over NXT of Carnauba over NXT.
Maar dit moet wel gaan lukken zodra ik een DAP heb.

Totale tijd waarin ik dit allemaal doe is ongeveer 6,5 uur.
Interieur zit hier niet bij in... dit doe ik apart van de waxdag.

Ik heb geen budget, ik koop liever goed dan dat ik 2x moet kopen.
Echter microvezel-dweilen van de Action zitten ook in mijn assortiment.

Ik zie uit naar adviezen en tips!:heart:

Laatst bewerkt:
Als allereerste, gebruik geen shampoo of andere zeepdingen in een wasbox. Bijna, nadruk op bijna alle wasboxen gebruiken strip shampoo omdat dit goed schoonmaakt maar als nadeel dat je wax snel slijt.... Ik zou alleen afspoelen met de hogedruk in de wasbox en als je meer wil een schuimsproeier erbij nemen. Deze hoor ik veel goeds over https://beta.carclean.com/nl/product/Kwazar/Blue_Venus_Hand_Foamer_2000ml_103584?o=pbMTAwMTEy.

Als je krassen wilt weghalen is alles wat makkelijk en snel gaat meestal niks. Mooi maken kost tijd en moeite, kijk maar naar de dames voor het uitgaan. Ik zou voor je dak een DAP pakket nemen met Scholl of Monello polijstmiddelen en er een leuk dagje van maken je auto als een spiegel te maken. Een hulpmiddel voor je polijstmiddelen en pads van Monello staat hier :
Polijsttabel Monello.webp

De beste DAP, tja, ik gebruik zelf de 500v3 en zou graag de 900v3 willen aanschaffen. De 500v3 is een goed apparaat maar mist vindt ik net wat power. 500 watt t.o.v. 880 watt. Je zegt geld is minder belangrijk dan kwaliteit... de 900v3 is in mijn ogen dan je uitgangspunt. Kun je mee waxen, glazen en polijsten....

Het schilderstape wat je gebruikt kun je beter vervangen door deze :
https://beta.carclean.com/nl/product/Colad/Aqua_Dynamic_Maskeertape_25mm_breed_102726?o=srcolad
Werkt erg goed. Plakt goed en blijft zitten en is ook zonder resten te verwijderen.

Als laatste, misschien heb je hier nog wat aan:
https://forum.Carclean.com/threads/stap-stap-stappenplan-van-moi.16253/
Veel leesplezier

• Leuk
Reacties: Emi en Super055
Net als meneer ferarie gebruik ik ook een DAP (ik heb de 900V3). Gekocht in een pakket bij Carclean met Monello spul en pads, al heb ik er nog enkele pads bijgekocht zodat ik ze minstens dubbel heb. In de wasbox gebruik ik ook enkel de HD reiniger. Van hun zeep en wax blijf ik ver uit de buurt.
NXT over NXT weet ik niet of echt goed zou werken. Voor zover ik het begrepen heb zitten er cleaners in de NXT en haal je een deel van de eerste laag weg tijdens het aanbrengen van de tweede (als dit klopt lees ik het graag van één der meer ervaren collega's).

NXT was mijn eerste sealant en hoewel niet slecht is er veel beter spul op de markt. Ik ben momenteel wat geld aan het opzij zetten voor een wat duurdere wax à la Monello Ibrido of Swissvax spul, maar ik kan je warm de waxen van Collinite aanraden. Niet duur en je krijgt er een topproduct voor (ik heb de Insulator Wax 845): waanzinnige beading en makkelijk aan te brengen.

• Leuk
Reacties: Super055
Dat de wasboxbellenblaas de wax stript vind ik niet zo heel erg... dat spul gaat er alleen op op waxdag :innocent:

Die Kwazar ga ik op korte termijn bestellen, dit is de opvolger vd Gloria FM10...

Die DAP... dit is een goede keus?
https://www.Carclean.com/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102775
Tape zit erbij:)

De krasjes op het dak zijn bijna niet zichtbaar.. maar ik weet dat ze er zijn:( Verder zal ik die DAP alleen voor waxen gebruikt worden... tot ik meer tijd heb:innocent:

Je stappenplan is zeer uitgebreid:heart_eyes:
Maar ik heb hier voornamelijk Meguiars staan... en dat moet eerst op alvorens ik andere merken ga proberen.

Bijlagen

• image.webp
    image.webp
    54 KB · Weergaven: 105
das hetzelfde DAP pakket dat ik vorig jaar in huis gehaald heb. Als je het echter alleen gaat gebruiken om wax aan te brengen is het misschien interessanter om enkel de DAP apart te kopen en wat pads voor het aanbrengen van de wax (ik gebruik hiervoor de rode Monello finishing pads) En dan kan je later nog altijd de rest bijkopen, maar als je het dan toch compleet wil kopen is dit zeker een goede start.

Mijn stappenplan is gebaseerd op Dodo Juice omdat ik het prettig vind maar wil absoluut niet zeggen dat je over moet stappen. Ik zou lekker proberen wat jou past.

Mijn tip. Koop een compleet pakket, je zult het heel snel gaan gebruiken.

Ik had de DAP gekocht om alleen maar polish/glaze (Lime Prime) aan te brengen. Na een paar keer te hebben geglazed heb ik meteen echte polijst aangeschaft. Het is echt verslaafd en de angst/zin om echt te polijsten komt heel snel als je de machine hebt.

• Leuk
Reacties: Super055
Helemaal mee eens. Ook al ben je nu nog niet van plan te gaan polijsten, gaat dit spul echt wel een keer van pas komen.
Denk ook aan auto's van vrienden en kennissen.