Ben al een poosje aan het kijken hoe ik tussen de waxbeurten de auto het beste kan wassen.
Ik heb meestal vrij weinig tijd om de auto te waxen, ik zet vrouw en schoonmoeder af in de stad en race naar huis.
Onderweg pak ik een wasbox en 'belleblaas' daar de auto in zonder dat de borstel de auto raakt. Dit ivm de krasjes die ik de vorige keer op t dak heb gemaakt ScratchX heeft geen indruk gemaakt, of ik heb het niet goed verwerkt...
Ik wacht daar tot t 'schuim' bijna weg is en spuit de auto dan af.
Thuis aangekomen is de auto nog nat, en naar mijn idee compleet gestript van alle wax.
Oplossing; HD met foam-geval of een Gloria FM-10 oid?
(Tussendoor wassen doe ik zelden, de auto wordt zichtbaar niet zo vuil... en heb buiten de 2emmers alleen de wasbox nog als optie. Daarbij kriebelt het na het wassen weer te gaan waxen .
Zoek hiervoor nog een oplossing.)
Thuis staat alles al klaar, en begin ik vrijwel gelijk met t 2emmersysteem te wassen... de wasemmer is nadien lichtelijk vervuild. Dus de schuimbehandeling heeft naar mijn idee geen topresultaat behaalt of ik moet gaan denken aan een 3de emmer..?
Na het wassen en velgen reinigen droog ik de auto af, bij het clayen merk ik dat er (de laatste keer) dat dit vrij soepel gaat. Op wat teerpuntjes na.
Ik spoel de auto daarna niet af, maar vraag me wel af of dit wel beter zou zijn... (tijdgebrek)
Ik zet de auto dan handmatig in de wax, zodra ik klaar ben begin ik waar ik begonnen ben met uitpoetsen... tenzij dit nog niet kan.
Veelal begint hier de tijd al te dringen... ik weet ongeveer wanneer de vrouwen zijn uitgeshopt.
Mijn oplossing is dat ik nog aan t kijken ben voor een DAP, maar me nog geen raad weet welke pads ik dan nog allemaal nodig heb. En ik koop liever compleet dan dat ik later weer dingen moet gaan bestellen. En welke DAP kan ik dan het beste nemen..?
Na het waxen doe ik de trims, mijn auto heeft er gelukkig niet veel, maar hier heb ik het probleem dat er soms wax op zit... dit krijg ik er bijna niet af. Afplakken heb ik geprobeert.. verkeerde schilders-tape waarschijnlijk want echt plakken wou het niet, en daar waar het wel plakte kreeg ik het er bijna niet meer vanaf.
Heb wel gezien dat CC hier een oplossing voor heeft
Daarna doe ik de ramen en deze zet ik dan in een spraywax, dit doe ik ook op de koplampen en achterlichten... en als afsluiter de banden mooi zwart maken.
Wat ik eigenlijk nog wil doen is;
-Alle naden en kieren waxen
-een 2de waxlaag, NXT over NXT of Carnauba over NXT.
Maar dit moet wel gaan lukken zodra ik een DAP heb.
Totale tijd waarin ik dit allemaal doe is ongeveer 6,5 uur.
Interieur zit hier niet bij in... dit doe ik apart van de waxdag.
Ik heb geen budget, ik koop liever goed dan dat ik 2x moet kopen.
Echter microvezel-dweilen van de Action zitten ook in mijn assortiment.
Ik zie uit naar adviezen en tips!
Ik heb meestal vrij weinig tijd om de auto te waxen, ik zet vrouw en schoonmoeder af in de stad en race naar huis.
Onderweg pak ik een wasbox en 'belleblaas' daar de auto in zonder dat de borstel de auto raakt. Dit ivm de krasjes die ik de vorige keer op t dak heb gemaakt ScratchX heeft geen indruk gemaakt, of ik heb het niet goed verwerkt...
Ik wacht daar tot t 'schuim' bijna weg is en spuit de auto dan af.
Thuis aangekomen is de auto nog nat, en naar mijn idee compleet gestript van alle wax.
Oplossing; HD met foam-geval of een Gloria FM-10 oid?
(Tussendoor wassen doe ik zelden, de auto wordt zichtbaar niet zo vuil... en heb buiten de 2emmers alleen de wasbox nog als optie. Daarbij kriebelt het na het wassen weer te gaan waxen .
Zoek hiervoor nog een oplossing.)
Thuis staat alles al klaar, en begin ik vrijwel gelijk met t 2emmersysteem te wassen... de wasemmer is nadien lichtelijk vervuild. Dus de schuimbehandeling heeft naar mijn idee geen topresultaat behaalt of ik moet gaan denken aan een 3de emmer..?
Na het wassen en velgen reinigen droog ik de auto af, bij het clayen merk ik dat er (de laatste keer) dat dit vrij soepel gaat. Op wat teerpuntjes na.
Ik spoel de auto daarna niet af, maar vraag me wel af of dit wel beter zou zijn... (tijdgebrek)
Ik zet de auto dan handmatig in de wax, zodra ik klaar ben begin ik waar ik begonnen ben met uitpoetsen... tenzij dit nog niet kan.
Veelal begint hier de tijd al te dringen... ik weet ongeveer wanneer de vrouwen zijn uitgeshopt.
Mijn oplossing is dat ik nog aan t kijken ben voor een DAP, maar me nog geen raad weet welke pads ik dan nog allemaal nodig heb. En ik koop liever compleet dan dat ik later weer dingen moet gaan bestellen. En welke DAP kan ik dan het beste nemen..?
Na het waxen doe ik de trims, mijn auto heeft er gelukkig niet veel, maar hier heb ik het probleem dat er soms wax op zit... dit krijg ik er bijna niet af. Afplakken heb ik geprobeert.. verkeerde schilders-tape waarschijnlijk want echt plakken wou het niet, en daar waar het wel plakte kreeg ik het er bijna niet meer vanaf.
Heb wel gezien dat CC hier een oplossing voor heeft
Daarna doe ik de ramen en deze zet ik dan in een spraywax, dit doe ik ook op de koplampen en achterlichten... en als afsluiter de banden mooi zwart maken.
Wat ik eigenlijk nog wil doen is;
-Alle naden en kieren waxen
-een 2de waxlaag, NXT over NXT of Carnauba over NXT.
Maar dit moet wel gaan lukken zodra ik een DAP heb.
Totale tijd waarin ik dit allemaal doe is ongeveer 6,5 uur.
Interieur zit hier niet bij in... dit doe ik apart van de waxdag.
Ik heb geen budget, ik koop liever goed dan dat ik 2x moet kopen.
Echter microvezel-dweilen van de Action zitten ook in mijn assortiment.
Ik zie uit naar adviezen en tips!
Laatst bewerkt: