Jullie vergelijken appelen met peren hier.
Born to be Mild is een pure shampoo, het wast en het wast goed en vooral veilig. Er zitten géén toevoegingen in die achterblijven op het oppervlak en werkt dus residuvrij.
De Meguiar's Gold Class shampoo heeft conditioners en andere toevoegingen, om het plat te zeggen er blijft een siliconenlaagje achter op het oppervlak dat die uitstraling geeft waar jullie het over hebben). Vooral op donkere kleuren (bijvoorbeeld van bs) zul je dat zien, maar of de shampoo daardoor beter is? Ik vind van niet.
Om een diepe uitstraling te geven aan het oppervlak, kun je beter andere producten gebruiken (zoals een glaze of wil je het snel doen een spray wax of QD+).
Remko.me zei:
Ik twijfel tussen de PB Slick en de DJ BTBM, toch denk ik dat ik voor PB Slick ga.
Uit een fles SSS haal je ongeveer 355 liter shampoo-oplossing.
Uit een 250ml fles BTBM haal je ongeveer 200 liter shampoo-oplossing en uit een 500ml fles ongeveer 400 liter.
Maar als je nog even geduld hebt, wij hebben erg ons best gedaan op de Monello Lavare Shampoo en ik denk dat deze zeker zal bevallen. Het is ook een residuvrije shampoo, dus geen conditioners en andere (siliconen)toevoegingen. Wij denken dat een shampoo beter is als deze toevoeging na het wassen wordt gegeven aan het oppervlak en niet tijdens. En uit een fles Lavare haal je ongeveer 315 liter shampoo-oplossing
bs zei:
Als ik mijn auto met BTBM ga wassen, dan lijkt het net of de kleur antraciet grijs is (ik krijg zo de niet-orginele kleur). Als ik hem met Goldclass ga wassen dan is hij diepzwart en blijft hij dat ook een hele lange tijd.
Ik denk eerder dat je dan juist wél de originele kleur ziet. Er blijven namelijk geen toevoegingen achter op het oppervlak en met de Gold Class shampoo is dat wel het geval.
bs zei:
Ik heb altijd Gold class gebruikt van Meguiar's , ik vind deze altijd nog beter als Dodo BTBM. Misschien is de kwaliteit minder als Dodo Juice omdat het geen natuurlijke ingredienten heeft maar ik ben er erg tevreden over. Misschien maak ik nu je keuze wat makkelijker.
Het heeft niets met de typering van de ingrediënten te maken (dus natuurlijk tegenover synthetisch).