• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mijn ZZZZ onder handen genomen

bojan

Detailing addict
18 aug 2010
78
55
Vandaag en gisteren lekker weer , dus tijd ( toch een uurtje of 8 ) gehad om te :
1) wassen
2) behandelen met Iron X
3) wassen
4) clayen
5) polijsten ( dap 900 ) met gele pad en monello raffini inizio
6) polijsten met oranje pad en mezzo
7) polijsten witte pad en finale
8) "glazen" met zwarte pad meguiars polish (pre-waxing glaze )
9) "waxen" met rode pad meguiars NXT ( tech wax 2.0 )
10) vynil & rubbercare van autoglym ook gebruikt
ps. velgen en banden heb ik niet " onder handen genomen " , deze gaan maandag naar de bandenboer voor een beurt.

s0233.webp

s0234.webp

s0236.webp

s0241.webp

Mooie auto en mooi resultaat, maar ik blijf het herhalen:

NXT heeft al heel veel glaze (èn een milde cleaner) aan boord en een losse glaze zoals step 2 is niet bedoeld om in combinatie met de NXT te gebruiken.

NXT is ontworpen als eenstaps product.

Euh , heb ooit ( ik denk 2jr geleden ) meguiarsdetaildag gevolgd bij Sven ( B ) , ik meen mij te herinneren dat het op zijn aanraden was om te "glazen".

Heb zelf ook eens een detaildag gevolgd bij Meguiars in Baarn. Als het goed is weet Meguiars zelf wat hun producten bevatten en wat ze doen, ik zou zeggen; verkoop truc. :|~*

toeval of niet , maar gisteren is een soort gelijke vraag gesteld op Belgisch forum van Meguiars.

http://www.meguiars.be/forum/showthread.php?3170-NXTwax

Nog niet beantwordt.
Tim , je hebt dit al eens besproken , kan je zeggen waar ( vind het niet )

IbizaSigno;323854 zei:
Heb zelf ook eens een detaildag gevolgd bij Meguiar's in Baarn. Als het goed is weet Meguiar's zelf wat hun producten bevatten en wat ze doen, ik zou zeggen; verkoop truc. :|~*

was dat nog handig voor een beginnend cleaner ?? ik wou er zelf ook nog heen namelijk met een collega van me die ook aan het poetsen wil.

Toen dacht ik dat het handig was bij Meguiars omdat ik voornamelijk producten van Meguiars gebruikte. Ondertussen heb ik ervaring opgedaan met andere merken/producten. Wat dat betreft zou ik gaan voor een clinic bij Carclean.com. Bij de Meguiars dag was er ruimte voor vragen en verhalen, tenzij ze andere producten betroffen. Het antwoord was dan wel heel snel "dat weten we niet, maar product X van ons is daar wel geschikt voor". Nu is daar ook wat voor te zeggen als je naar een Meguiars clinic gaat, leren doe je er altijd iets van. Voor diversiteit zou ik naar carclean gaan.