• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mike stelt zich voor

Mike

Detailing rookie
7 jun 2008
16
0
Dag beste medeforummers,

Ik ben Mike, 23 jaar en in het bezit van een zwarte VW Lupo. Ongeveer iets meer als een jaartje geleden ben ik ook aangestoken met een raar virus wat vaker onder poetsfanaten schijnt te heersen :-"

Mijn auto ziet er (alleen gewassen) zo uit:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


En na een behandeling met het Shining Monkey 3-stappen plan heb ik vorig jaar het volgende resultaat geboekt:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Inmiddels is de collectie door toedoen van Tim uiteraard iets uitgebreidt met een kleikitje, Mothers spraywax, wat extra pads, doeken en natuurlijk een goede shampoo. De beste aankoop was toch zeker wel de droogdoek van Chemical Guys, wat een zalig ding is dat! :cool:

Momenteel ben ik nog aan het overdenken wat de volgende stappen in het detailen zullen zijn. Op zich ben ik tevreden met het SM-programma en de klei, maar ik heb nog steeds erg veel last van swirls en poetskrassen die er met de polish van SM niet handmatig uit te poetsen zijn. Wellicht dat SSR1 icm een speciale polish-pad wat beter helpt?

Dit was het in ieder geval voor dit moment. Ik heb hier de afgelopen weken al veel opgestoken van de tips, dus ik zou zeggen, ga zo door mannen (en vrouwen :grinning: )!
 
Hey welkom op het forum!
Leuke VW.

Volgende stap in het detailen?
Misschien leuk om machinaal te gaan beginnen met een excenter.
Dan weet ik zeker dat je die waskrassen e.d. weg gaat krijgen.

Joost
 
Bedankt voor de leuke reacties!

De auto ziet er sneller uit dan dat ie is hoor. Weliswaar is het een lekkere pittige motor, maar met 75 paarden op 890 kg verlies je praktisch elke sprint ;) Desondanks wordt je wel vaak uitgedaagd met dit kleine, lage bakkie :D

@ Joost: machinaal poetsen is me denk ik nog net een stap te vroeg. Ik kom nog maar net kijken op het gebied van detailen en ik ben bang dat ik het met een excenter eerder verpruts dan dat het er beter van wordt.