• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Project; armsteun van Skai naar Leder

RedCat

Detailing guru
15 nov 2009
7.809
190
Utrecht
De Opel Corsa (1.4 MY 2014) van de oudste had een lelijke slijtplek op de armsteun in het midden.

2 Steun Boven.webp

Dus op zoek naar materiaal om dat te verhelpen.
Het eerste pakje verdween bij POSTNL in een zwart gat, maar Eurolatino.nl zorgde voor een 2e.

Steun los gehaald.

1 Steun Los.webp

Gelijmde rand los gehaald

3 Lijm Los.webp

Hoes en foamlaag er vanaf

4 Hoes Los.webp

Stukje leer ruim op maat gemaakt

5 Ruime Uitsnede.webp

Op de steunplaat en het leer zelf voorgelijmd (Gele Bison)

6 Voorgelijmd.webp

Ingeklemd en laten drogen

7 Geklemd.webp

Gedroogd, bijgesneden in de hoeken

8 Droog.webp

En weer gemonteerd

9 Gemonteerd.webp

Laatst bewerkt:
@RedCat Hans, om de werkwijze beter te begrijpen: het schuimrubber is niet verlijmd en ligt er 'los' tussen, en het leer heb je alleen aan de randen verlijmd?

@Cordoba
Juist, ik zag geen reden om het schuim ook vast te lijmen.
Het kwam ver genoeg op de rand en wordt door de spanning vastgehouden.
Daarbij is het leer aan de binnenzijde ook ruwer dan het Skai, dus dat geeft ook grip.

• Leuk
Reacties: Cordoba
Ik ben geen meubelstoffeerder of stoelbekleder, maar me ook voorstellen dat het schuim na verloop van tijd gaat verpulveren of scheuren, en dan op een 'hoop' onder het leer terecht komt, en andere plekken geen schuim meer onder het leer hebben. Dat zal ook van het gebruik afhangen, als een gebruiker de gewoonte heeft om te steunen en dan met de steunende arm over de armsteun te schuiven, zul je dit probleem veel eerder hebben. Dat alles is natuurlijk afhankelijk van ergonomie van de auto, afstelling van stoel, armleuning enz. Ik heb wel eens filmpjes gezien waarbij het schuimrubber ook op de plaats wordt gelijmd, vandaar mijn vraag, aan de andere kant lijkt de hoeveelheid werk om het opnieuw te doen te overzien als dat ooit nodig mocht zijn.