• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini review Autoglym air-con sanitizer

Heb 2 weken geleden zo'n busje van HG in de auto gezet. Werkt inderdaad hetzelfde, alleen is die van HG 300 ml. Of dat uitmaakt weet ik niet, maar als je daarna instapt is het niet lekker in je keel. Heb het idee dat het wel de geurtjes verdrijft, maar niet echt de bacteriën dood. Daarvoor zou je misschien toch naar de garage moeten gaan om het te reinigen, of inderdaad het interieurfilter vervangen. Dat filter heb ik maar gelaten, bij een Volvo C30 moet je het halve dash uit elkaar halen en een aantal pedalen losmaken...
 
Er is een verschil tussen geurtjes maskeren en elimineren.
Ik vermoed dat dit onder de eerste categorie valt en het effect dus tijdelijk is?

Persoonlijk lijkt het mij ook helemaal niets, zo'n citroengeur in de auto :confused:
 
Ach lekker belangrijk ook allemaal, ik heb voor weinig en op een simpele manier een lekker fris ruikende airco en daar ging het mij tenslotte om.

Conclusie van de test is dus dat het geen bacterieën dood maar je wel van je muffe luchtje afhelpt.
Ik zeg: fijn product om een keer te proberen, aangeraden door RogierV12!
w^^w :-b

Edit: citroengeur is echt heel subtiel en absoluut niet storend, ik hou niet eens van luchtverfrissers in de auto.
 
Alles uitzetten en met de slang in alle hoeken en gaten duwen en langzaam eruit trekken en alles onder de schuim gezet.
Met andere woorden alle kanalen worden van binnen met schuim als het ware gesopt.
Heb voor de zekerheid een halfuurtje gewacht en ruik niets meer en de appeltjes geur is na een weekje ook wel weer weg.
En natuurlijk een nieuw interieur filter geplaatst.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er inmiddels meerdere ervaringen?
Ik kreeg de muffe lucht niet weg met een Forte spuitbus voor de bijrijderstoel.

In Duitsland gaat de nieuwe wet in 2014 in.
Dus denk er nu over om op Ebay Duitsland een doos reinigers te kopen.

Iemand hier ervaring mee?

http://www.ebay.nl/sch/i.html?_trksid=p3907.m570.l1313&_nkw=Klimaanlagenreiniger+&_sacat=0&_from=R40

Tectane een reiniger van het oude type?
 
Is het echt zo prijzig om je airco 1 of 2 x in het leven van de auto (doorgaands) te reinigen en opnieuw af te persen met de juiste middelen?
Als je airco naar kattenpis gaat ruiken is het echt wel nodig heb ik me weleens laten vertellen.

Gewoon eens in de zoveel tijd (ook in de winter) en als je toch een stuk gaat toeren, even aanzetten.
Even 10-15 minuten laten draaien, naar wens/temp en 5-10 minuten voor je er bent uitzetten en laten doorluchten, dat is juist erg belangrijk.
Nooit last mee gehad 11,5 jaar op m'n andere auto. Bij checken ging er maar een paar gram bij dus was kostenloos ook nog toen in de garage.

Ook niet gelijk met starten aan laten gaan al zitten er volgens mij nu tijdrelais tussen dus maakt dan niet veel uit denk ik.
Als je interieur bloedje heet is, eerst ramen open en rijden en na een minuutje pas alles dicht en airco aan, heeft 'ie het een stuk makkelijker.

Maar goed, handleidingen van airco-bedrijven zijn ook zo te vinden ;)

Goed dat de muffe lucht weg is voorlopig!
 
Wat je zegt over eerst ramen open en dan pas de airco aan, das niet helemaal waar.

Die airco geeft gewoon kouden lucht af, ongeacht of het nou 10 of 30 graden is in de auto hij geeft koude lucht af. Hierdoor word die niet in een keer zwaarder of lichter belast. De compressor moet gewoon het zelfde werk verrichten.

En waarom zou je een airco niet direct aan mogen zetten? Misschien klopt het wel hoor ;). Alleen nog nooit eerder gehoord.

En het verhaal over reinigen, +10 al veel gehoord over mensen die ziek werden van de airco door slecht/nooit reinigen.
 
Ik had het bijna helemaal goed, maar er zijn meerdere van die lijstjes te vinden.

Ramen even open bij hitte, dat is wel waar... ;)
Heeft als voordeel dat het sneller koeler in het interieur wordt. Aangezien de (te) warme lucht uit het interieur er dan al met rijwind snel word uitgezogen op natuurlijke manier ergo: sneller koel.

hier wat meer korte tips & info:

Tips: LINK 1

Verkoudheid en gezondheid: LINK 2

De VW groep denkt ook verder na: LINK 3
 
Bij ons in Oss maken we ook een product voor de muffe airco. Rectorseal coil desinfectant heet dat.