• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini review Autoglym air-con sanitizer

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Een vrij korte review want het is heel erg simpel te gebruiken.
df18534e.jpg

Als je je airco aanzet dan kan het zijn dat het een klein beetje muf ruikt, dit komt door schimmels/bacterieën die in je aircosysteem kunnen gaan zitten.
Een lekker simpele oplossing is dan deze spray.

Hoe werkt het:
1. Auto een minuut of 10 laten draaien met de airco aan.
2. Zet je climate control op circuleren, aanjager op HALVE snelheid en zorg dat je bovenste roosters open staan.
(motor nog steeds laten draaien natuurlijk)
3. Schud de spuitbus goed en zet hem op de grond bij de passagiersstoel.
Als je het spuitknopje helemaal naar beneden drukt dan blijft ie net zo lang spuiten tot ie leeg is.
4. Snel je deur weer dicht en wachten tot de bus leeg is (duurt ongeveer 5 minuten)
8d03c237.jpg

5. Nadat de bus leeg is de auto en airco nog 5 minuten laten draaien.
6. Hou je adem in en doe alle deuren en ramen open om te luchten ( spul slaat echt op je strot dus niet inademen)
5df142bd.jpg

7. Na een minuut of 10 kun je de deuren weer dichtdoen en is de behandeling klaar.
Nu zal het in de hele auto lekker citroentjesfris ruiken.
Ook als je de airco aanzet komt er nu een zeer subtiele citroenlucht uit ipv. een muf luchtje.

Of de bacterieën en schimmels echt dood zijn weet ik niet want dat is niet controleren zonder je aircosysteem uit elkaar te halen.
Ik ben iig erg tevreden over dit product.
Goedkoop, snel en simpel.
 
Klinkt inderdaad leuk en simpel, maar ben benieuwd of het nu echt de bron aanpakt.
Overigens, kun je er vaak zelf ook wat aan doen om de nare luchtjes te voorkomen....
5 á 10 min voordat je op bestemming bent de airco UIT zetten ;)
 
Ik gebruik de airco niet zoveel maar daarmee loop ik wel het risico dat het inderdaad muf gaat worden in de auto.
Dit product zal ik zeker in overweging nemen.
Natuurlijk te koop in onze favoriete webshop.
 
Rogier de bacillen dood je hier niet mee.
Zijn maar 2 merken in NL ie dat wel doen en ook gecertificeerd zijn: Forte en Tunap.
De rest dood de bacillen niet,frist het alleen op.
Maar voor verwijderen van de muffe lucht werkt het prima.

Gr Jerry
 
Maar wie zegt dat je daar de bacterieën niet mee doodt dan?
En waarom die andere wel, als je iets beweert moet je het wel aantonen ergens mee.
 
Even een highlight:

Toegelaten producten reinigen niet echt

Op de lijst staan twee reinigingsvloeistoffen voor verdampers. Het gaat om Airconditioner Treatment van Forté en AirCo 181 van Tunap. Allebei spuitbusjes van 150 ml. “Prima producten voor een lekker geurtje en een preventieve reiniging”, zegt Maurice Jansen namens Tunap, “Maar een verdamper is wel 8 centimeter dik en heeft een enorm oppervlak. Is dat echt vervuild dan heb je drie dingen nodig om het schoon te krijgen:
1. een grote hoeveelheid reinigingsvloeistof, denk aan een liter;
2. systeemdruk;
3. een flexibele sonde inclusief een handleiding die vertelt hoe je die bij de verdamper krijgt.
En helaas, zo’n busje biedt geen van drieën


“Vanaf 2014 is de EU-verordening van kracht. De fabriek zorgt dan voor een Europese registratie. Tot die tijd kunnen we geen airco’s reinigen en worden mensen ziek van de bacteriën in de verdamper”.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb eenzelfde product van het merk HG gebruikt tegen rooklucht en het heeft deels gewerkt; er komt geen muffe rooklucht meer uit de ventilatie kanalen.
Wat je vooral niet moet vergeten is je interier filter eruit te halen, want anders blijft het daar lekker in hangen:no
En antuurlijk na de behandeling je interieur filter vervangen door een nieuwe!:ja
 
Hmm dus voor de bacterieën werkt het niet begrijp ik hieruit.
Maargoed, voor het frisse geurtje wel.
Toch bedankt voor het testen Rogier. Ik was benieuwd hoe dat het werkte.
 
Vergeet niet de laatste update te lezen, en tja, trek je eigen conclusies.....


Maar ik vraag me af in hoeverre je een airco kunt "reinigen" zonder de bacteriëen te schaden......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bijzonder informatieve posts hier. Zoals zo vaak zit er weer een hele wereld achter die je als argeloze automobilist alleen maar kunt vermoeden.
 
Ik vraag me dan weer af, waarom Autoglym zelf anders beweert?

Autoglym Air-con Sanitizer is een langwerkend antimicrobiële reiniger welke schadelijke bacteriën en onaangename geuren uit het airco systeem tegengaat.
Door het eenvoudige gebruik is het complete systeem in 20 minuten gereinigd.
Herhaal deze behandeling elke 6 maanden om u airco syteem geur- en bacterievrij te houden
 
Dan zou ik zeker contact met ze opnemen, jij bent de verkoper natuurlijk. Voor hetzelfde geld krijg je dadelijk een boete omdat er een bepaald keurmerk niet vermeldt of verkregen wordt.
 
Tim er moet voor een bepaalde code op de verpakking staan. En in NL zijn er maar wettelijk 2 goed gekeurd en dat zijn de gene die ik aan gaf. Regels kunnen buiten NL anders zijn.
Maar als je een airco goed wilt reinigen moet je de verdamper reinigen en dat gaat met de meeste spullen totaal niet.
Mischien dat die van Autoglym de bacillen dood in je luchtkanalen maar in iedergeval niet in de verdamper,die moet je met hogedruk reinigen en gaat je niet lukken met een spuitbus.
 
Op dit moment wel Rogier,Tunap is bezig met een reiniger voor de verdamper maar dat werkt wel met hogedruk.
Heb gisteren de vertegenwoordiger over de vloer gehad,vandaar dat ik het weet.
 
Uit de laatste update:
Hoe weet u nu tevoren of op dat moment geen narigheid ontstaat? Elke aircoreiniger moet bij de steekproef een ‘gedoogde’ stof als bacteriedodend middel bevatten. Deze bij Ctgb geregistreerde stoffen hebben een toelatingsnummer, van vier of vijf cijfers gevolgd door de letter N.
Zit een dergelijke stof in de reiniger, dan moet op het etiket ook staan hoe de reiniger gebruikt moet worden. Opvolgen van die gebruiksaanwijzing is verplicht, gebruik van een reiniger waar geen toelatingsnummer op staat is verboden.

Op de ag spuitbus
Is dit mss het toelatingsnummer?
b8fcd79d.jpg