• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Review: Turtle Wax Black Box!

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.495
198
44
Misschien niet echt een detailersproduct maar toch interessant om eens te testen.

Het product:

inhoud1024x768.jpg


prijs: 28,99
Product is hierrrr te vinden

De Black Box bevat de volgende producten:
*Flesje Pre-wax cleaner
*Flesje Carnauba wax
*Detailerspray
*2 microvezeldoeken
*applicator pad voor het aanbrengen van de wax
*doekje voor het aanbrengen van de cleaner

Wat opvalt is dat de vloeibare producten allemaal zwart zijn en dan echt pikzwart.
Lijkt mij dat een wit T-shirt dat niet leuk gaat vinden dus trek niet je zondagse kleding aan als je hiermee aan de gang gaat.

De pad is prima maar dat doekje is niet echt een knaller. Mijn advies is om een extra foam applicator erbij te nemen voor de cleaner.
De doeken zijn niet de kwaliteit van bijvoorbeeld de Deluxe Mega Towels maar een stuk beter dan de Valma microvezeldoeken.

Al met al een mooi compleet pakket.

Het aanbrengen volgens de verpakking:
-breng de cleaner aan met ronddraaiende bewegingen met het doekje
-spuit de detailer op het oppervlak en neem het daarna af met een microvezeldoek.
-breng de wax aan met ronddraaiende bewegingen met de pad
-laat de wax drogen
-spuit dedetailer op het oppervlak en neem het daarna af met een microvezeldoek.

Om meteen met de deur in huis te vallen: de spray kan je beter laten zitten.
Als je de cleaner & wax dun aanbrengt heb je die totaal niet nodig.
Bovendien is het resultaat iets beter dan wanneer je de spray wel gebruikt.
Ook lijkt het mij geen knaller als je de spray op je ruiten/onbehandeld kunststof krijgt.
Spray het dus altijd op de doek en niet direct op de lak.

Resultaat op het testpaneel wat vol met hologrammen en swirls zit: (zonder de spray gebruikt te hebben)
zonderspray21024x768.jpg


zonderspray11024x768.jpg


Spray wel gebruikt:
metrspray1024x768.jpg


Conclusie:
De Black Box maakt de lak inderdaad een stuk donkerder. De spray vind ik geen succes, als je het product dun aanbrengt heb je die dan ook totaal niet nodig.
Voor een "Turte Wax" product vind ik een goed product. Verpakking is erg mooi, resultaat is goed.
Duurzaamheid valt helaas niet te testen. Ik verwacht niet dat het product maanden blijft zitten.
Denk dat je aan 4-6 weken moet denken.

Positief:
-Resultaat
-Gemak (indien dun aangebracht!)
-Compleet pakket

Negatief:
-Spray niet nodig
-doekje is geen succes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is dan duidelijk. wel goed om te zien dat ze ook bij Turtle meegaan met de tijd.
Wie weet lezen ze deze review wel ;)

Goed idee die panelen, zeker als we ze terug gaan zien, mooi vergelijkmateriaal

Hans
 
Ik ga Turtle hier zeker of mailen voor die spray en waarom ze er zo'n flutdoekje in doen.
Doe dan 2 pads. Dat doekje slaat nergens op.
 
We moeten het paneel nog buiten neerleggen om te kijken wat het in de praktijk doet (dat is het makkelijke van die testpanelen, die tillen we zo op en kunnen we overal mee naartoe nemen).

Op het paneel zie je trouwens swirls die gemaakt zijn met een woolpad op stand 6 :D
 
Ik vind het al goed dat jullie ook deze producten testen.
Er wordt veel op afgegeven, maar denk dat in vele straten in Nederland producten van dit merk staan.
Wie weet helpt ook deze test aan het veranderen van de mindsetting bij de producent, waardoor ze ook echt serieus goede producten gaan maken.
De naam hebben ze al...
 
Als Carclean maar een testpaneel in metallic zwart heeft, dan kan doet de standtijd er niet meer toe. Onder meer tijdens de rotary clinic zijn daar allerhande krassen ingemaakt en weer verwijderd en ik neem aan dat dait niet alleen tijdens die clinic is gebeurd. Wat er an TW op zat, is al lang verdwenen ;)
 
Twee zaken vallen mij op:

- het maak de lak donkerder, maar dat komt natuurlijk doordat het vol met zwart pigment zit.
- het heeft geen tot zeer weining fillers want de swirls blijf je bijna allemaal zien.

Volgens mij kun je dus beter black hole gebruiken en daarover een sealant of wax waarbij je dan nog de keus hebt of je een sealant gebruikt die swirls opvult. Dus bijvoorbeeld NXT of FX Synwax. Ik denk dat je dan een strakker resultaat krijgt.

Ik ben er eigenlijk niet van onder de indruk.

GdV