• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini show off: Daihatsu Charade (1995)

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
De laatste tijd ben ik bezig met het opknappen van een aantal auto's voor wat taxichauffeurs waar ik de auto's mag poetsen.

Altijd leuk om te zien dat ze staan te kijken als ze even geen ritje hebben hoe mooi het resultaat altijd weer wordt. En als er 1 over de sloot is om zijn auto te laten doen dan volgen er meer.

Deze auto hebben Dennis121 en ik een weekje of 4 geleden gedaan.
Helaas is de fotocamera met de mooie foto's met mijn zusje op vakantie gegaan die vervolgens de hele geheugenkaart gewist heeft omdat ze te weinig ruimte had. Hopelijk kan ik nog iets herstellen.

De auto is een Daihatsu Charade uit 1995 (geloof ik). Kilometer stand is 67000. De eigenaar vertelde me dat hij dit autootje van een oude vrouw had gekocht die er de laatste jaren maar 17 km mee rijd per jaar. Dat was de afstand heen en terug naar de garage.

Voor foto:
IMAG0728.webp

We zijn vroeg aan het werk gegaan

Eerst hebben we de auto gewassen en daarna de lak bekeken, deze was vooral op het dak en aan de bovekant van de deuren erg roze. De kofferklep was ook roze met een aantal donkerrode strepen, het bleek dat hier ooit eens iemand de boel heft bijgewerkt met een lakstift in een veel te donkere rode kleur.

Met kleien kwam er niet zoveel vuil vanaf. Ik heb eerder eens een unilak auto gedaan en die had precies hetzelfde. Kan hier geen vuil in de lak komen ofzo?
Na het kleien hebben we een testpot gedaan. Een witte pad met finale op de Pro900 deed al vrij veel. Toch zijn we een stapje hoger gegaan en hebben uiteindelijk gekozen voor de oranje pad met Mezzo op de Pro900. Nabewerken deden we met een DAP900 i.c.m een witte pad en finale.

Motorkap voor:
IMAG0729.webp

IMAG0730.webp

Motorkap na:
IMAG0731.webp

Rond de middag kwam Stefan (de jongen die de taxi netjes maakt na een dag rijden en op zondag alle busjes schoonmaakt na alle kroegenritten). Hij is erg geinteresseerd geraakt door het detailen en is 15 jaar! Inmiddels heeft hij 2 auto's gedaan en wordt hij steeds enthausiaster!
De eerste bestelling bij Carclean met spulletjes voor hem is gisteren gedaan. Nu heeft hij geen auto en een bromfiets detailen vind hij niks. Dus onderhoudt hij de auto van zijn oma. Hier komt binnenkort ook nog een showoff van als deze is gedetailed.

Nog een foto met onbehandeld/behandeld:
IMAG0732.webp

Stefan in actie:
IMAG0734.webp

IMAG0738.webp

IMAG0736.webp

IMAG0737.webp

Ik heb door andere verplichtingen niet de gehele auto kunnen afmaken. Dennis121 en Stefan zijn wel doorgegaan.
De bandjes zijn in de dressing gezet met de bandendressing van Wolfgang. De trims zijn met een melamine sponsje behandeld en daarna in de trimrestorer gezet. We hebben voor deze auto geen glaze gebruikt maar alleen een waxje. Dennis heeft de Natty's Red hiervoor gebruikt.
De auto heeft nog hier en daar een beetje witte waas, dat kwam omdat de zon daar veel te lang heeft kunnen inwerken.
De auto is in elk geval 200% opgeknapt en de eigenaar is er erg blij mee.

Inmiddels hebben we ook nog een Toyota Corolla gedaan. Als ik de foto's compleet heb dan zal ik ook weer een show off plaatsen.

Net resultaat, snap alleen de keuze voor het weglaten van de glaze niet...
Dit soort lakken knapt daar meestal juist enorm van op :-)^
Desalniettemin, goed bezig geweest! :ja

ivo's zei:
Net resultaat, snap alleen de keuze voor het weglaten van de glaze niet...
Dit soort lakken knapt daar meestal juist enorm van op :-)^
Desalniettemin, goed bezig geweest! :ja

Ik eigenlijk wel, ik heb altijd het gevoel dat een glaze de standtijd van een wax/sealant behoorlijk verkort. Op de klantenauto's probbeer ik dus het glazegebruik juist te vermijden. :roll

Mooi resultaat!:-)^

Op een unilak auto heb ik nog nooit een glaze gebruikt als ik eerlijk moet wezen. Ik denk ook doordat iedereen nog andere afspraken had staan we dit niet gedaan hebben i.v.m. tijdgebrek. Je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt om eens een glaze te gebruiken op een unilak auto.

Wel grappig trouwens dat je van een Cuore een Charade kunt maken door alleen te polijsten.:lol

@Ivo Duidelijk.:) Qua looks kan een glaze natuurlijk geen kwaad. :rules

:lol Dacht ook al: Cuore? Charade! On topic: dit zijn de leukere details, dan zie je echt resultaat op zo'n rode lak! Mooi geworden :-)^

Zo, das knap werk!
Als oud eigenaar van exact zo'n auto: dik compliment!

Toen ik zo'n ding had moet ik het hiermee doen:
585-767-large.jpg

En aan het eind van de week had je nog rode handen, whahahahaha.