Samen met mijn bonuszoon een paar Scirocco's afgereden en deze moest het worden. Een zwarte R-Line uitvoering.
Auto zag er keurig uit wel met de bekende waskrassen en hier en daar wat diepere krassen. Maar goed hij wilde deze kopen.
De auto opgehaald en ik ben er een twee weken later mee aan de gang gegaan.
Ben eerst begonnen met al het leer schoonmaken, auto heeft leren bekleding dus daar kwam wel wat af.
Ik heb van een ander merk dan wat verkocht word bij Cc leerreiniger, dit gebruikt en bij iedere stoel vers schoon water gebruikt.
Achterbank is in twee aparte kuipjes verdeelt dus wel handig.
Dit leverde toch wel een groot verschil op.
Passagiersstoel was precies het zelfde.
Toen nog even het stuur in het sopje gezet en dat levert toch altijd weer emmer met vuil water op.
Maar hierna voelde het stuur weer als nieuw aan.
Binnenkant verder uitgezogen hij had net nieuwe matten gekocht dus die warer niet smerig en dashboard met de nieuw aanschafte P&S interieur cleaner gedaan.
Leer in de leerconditioner gezet.
De buitenkant was toen aan de beurt, Auto afgespoten en hierna in de Bilt Hamber foam gezet. Velgen en banden met P&S Brake Buster en Bilt Hamber Wheel.
Alle naden en kieren met kwast ingesopt en deurensponningen ook met Poorboys APC+D ingezeept.
Na de auto weer afgespoten te hebben de auto gewassen met Gyeon Bath Essence.
Hierna de auto gekleid. Ook hier natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid verontreiniging af kunnen halen.
Met de nieuw aangeschafte Car Dryer en droogdoek de auto droog gemaakt en naar binnen gereden om de lak te gaan polijsten.
Er zaten behoorlijk was swirls en krassen in dus een uitdaging.
Eerst een test gedaan met de gele Rupes foampad in combi met gele compound, dit deed niet veel. Opgeschaald naar blauw foampad met blauwe compound.
Dit werd al beter maar nog steeds niet in 1 hit veel weg, zwaarder had ik niet meer en heb toen nog de combi gele wolpad met blauwe compound gedaan dit werkte ook wel maar moest toch flink aan de gang om een flinke verbetering te behalen. Maar wel mooi dat je met zwarte lak een mooi resultaat kan behalen. De lak waarvan we dachten dat het gewoon zwart was bleek dus metallic te zijn.
Na het polijsten met Blauwe Rupes Compound de gehele auto met Rupes Geel Foam en Geel compound gedaan. Daarna nog met Monello Zwart en Sonax Perfect finish.
De auto tweemaal ontvet eerste keer met eigengemaakte IPA en tweede maal met Gyeon Prep.
Toen was het tijd om de Soft99 aan te brengen.
Mijn eerste keer dat ik dit gebruik, ik heb andere auto's altijd in de coating gezet maar man wat een super glad resultaat geeft dit en een mooi glans.
Brengt ook makkelijk op alleen je moet het echt heel heel dun doen. Zit je witte wax zitten dan is te dik aangebracht.
Nadat de auto in de Soft99 stond de auto op 4 pootjes gezet en de wielen eraf gehaald. Deze nogmaals met alles schoongemaakt en ontvet en in de Gyeon Rim gezet.
Het rubber met Gyeon Tire behandeld.
De remklauwen wilde hij rood hebben dus deze met twee componenten verf geschilderd in 3 lagen.
De Scirocco was toen wel klaar nadat ik de ramen met Gyeon Glass gedaan had en de motorruimte met AutoGlym had opgefrist.
Hij mocht toen weer naar buiten en kon weer opgehaald worden.
Auto zag er keurig uit wel met de bekende waskrassen en hier en daar wat diepere krassen. Maar goed hij wilde deze kopen.
De auto opgehaald en ik ben er een twee weken later mee aan de gang gegaan.
Ben eerst begonnen met al het leer schoonmaken, auto heeft leren bekleding dus daar kwam wel wat af.
Ik heb van een ander merk dan wat verkocht word bij Cc leerreiniger, dit gebruikt en bij iedere stoel vers schoon water gebruikt.
Achterbank is in twee aparte kuipjes verdeelt dus wel handig.
Dit leverde toch wel een groot verschil op.
Passagiersstoel was precies het zelfde.
Toen nog even het stuur in het sopje gezet en dat levert toch altijd weer emmer met vuil water op.
Maar hierna voelde het stuur weer als nieuw aan.
Binnenkant verder uitgezogen hij had net nieuwe matten gekocht dus die warer niet smerig en dashboard met de nieuw aanschafte P&S interieur cleaner gedaan.
Leer in de leerconditioner gezet.
De buitenkant was toen aan de beurt, Auto afgespoten en hierna in de Bilt Hamber foam gezet. Velgen en banden met P&S Brake Buster en Bilt Hamber Wheel.
Alle naden en kieren met kwast ingesopt en deurensponningen ook met Poorboys APC+D ingezeept.
Na de auto weer afgespoten te hebben de auto gewassen met Gyeon Bath Essence.
Hierna de auto gekleid. Ook hier natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid verontreiniging af kunnen halen.
Met de nieuw aangeschafte Car Dryer en droogdoek de auto droog gemaakt en naar binnen gereden om de lak te gaan polijsten.
Er zaten behoorlijk was swirls en krassen in dus een uitdaging.
Eerst een test gedaan met de gele Rupes foampad in combi met gele compound, dit deed niet veel. Opgeschaald naar blauw foampad met blauwe compound.
Dit werd al beter maar nog steeds niet in 1 hit veel weg, zwaarder had ik niet meer en heb toen nog de combi gele wolpad met blauwe compound gedaan dit werkte ook wel maar moest toch flink aan de gang om een flinke verbetering te behalen. Maar wel mooi dat je met zwarte lak een mooi resultaat kan behalen. De lak waarvan we dachten dat het gewoon zwart was bleek dus metallic te zijn.
Na het polijsten met Blauwe Rupes Compound de gehele auto met Rupes Geel Foam en Geel compound gedaan. Daarna nog met Monello Zwart en Sonax Perfect finish.
De auto tweemaal ontvet eerste keer met eigengemaakte IPA en tweede maal met Gyeon Prep.
Toen was het tijd om de Soft99 aan te brengen.
Mijn eerste keer dat ik dit gebruik, ik heb andere auto's altijd in de coating gezet maar man wat een super glad resultaat geeft dit en een mooi glans.
Brengt ook makkelijk op alleen je moet het echt heel heel dun doen. Zit je witte wax zitten dan is te dik aangebracht.
Nadat de auto in de Soft99 stond de auto op 4 pootjes gezet en de wielen eraf gehaald. Deze nogmaals met alles schoongemaakt en ontvet en in de Gyeon Rim gezet.
Het rubber met Gyeon Tire behandeld.
De remklauwen wilde hij rood hebben dus deze met twee componenten verf geschilderd in 3 lagen.
De Scirocco was toen wel klaar nadat ik de ramen met Gyeon Glass gedaan had en de motorruimte met AutoGlym had opgefrist.
Hij mocht toen weer naar buiten en kon weer opgehaald worden.
Laatst bewerkt: