• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scirocco

schaef

Detailing guru
23 sep 2015
2.790
193
57
Samen met mijn bonuszoon een paar Scirocco's afgereden en deze moest het worden. Een zwarte R-Line uitvoering.
de90f53b-a836-4530-bbbf-db1d12da79fc.JPG

Auto zag er keurig uit wel met de bekende waskrassen en hier en daar wat diepere krassen. Maar goed hij wilde deze kopen.
De auto opgehaald en ik ben er een twee weken later mee aan de gang gegaan.
Ben eerst begonnen met al het leer schoonmaken, auto heeft leren bekleding dus daar kwam wel wat af.
Ik heb van een ander merk dan wat verkocht word bij Cc leerreiniger, dit gebruikt en bij iedere stoel vers schoon water gebruikt.
Achterbank is in twee aparte kuipjes verdeelt dus wel handig.
IMG_7214.JPG
IMG_7216.JPG
IMG_7218.JPG
IMG_7220.JPG


Dit leverde toch wel een groot verschil op.
Passagiersstoel was precies het zelfde.
IMG_7221.JPG
IMG_7223.JPG
IMG_7226.JPG


Toen nog even het stuur in het sopje gezet en dat levert toch altijd weer emmer met vuil water op.
Maar hierna voelde het stuur weer als nieuw aan.
IMG_7212.JPG
IMG_7213.JPG
IMG_7232.JPG
IMG_7231.JPG


Binnenkant verder uitgezogen hij had net nieuwe matten gekocht dus die warer niet smerig en dashboard met de nieuw aanschafte P&S interieur cleaner gedaan.
Leer in de leerconditioner gezet.
IMG_7325.JPG
IMG_7327.JPG


De buitenkant was toen aan de beurt, Auto afgespoten en hierna in de Bilt Hamber foam gezet. Velgen en banden met P&S Brake Buster en Bilt Hamber Wheel.
Alle naden en kieren met kwast ingesopt en deurensponningen ook met Poorboys APC+D ingezeept.
IMG_7245.JPG
IMG_7246.JPG
IMG_7248.JPG

IMG_7241.JPG
IMG_7242.JPG
IMG_7243.JPG

Na de auto weer afgespoten te hebben de auto gewassen met Gyeon Bath Essence.
Hierna de auto gekleid. Ook hier natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid verontreiniging af kunnen halen.
IMG_7253.JPG
IMG_7254.JPG


Met de nieuw aangeschafte Car Dryer en droogdoek de auto droog gemaakt en naar binnen gereden om de lak te gaan polijsten.
Er zaten behoorlijk was swirls en krassen in dus een uitdaging.
IMG_7197.JPG
IMG_7200.JPG
IMG_7210.JPG
IMG_7209.JPG


Eerst een test gedaan met de gele Rupes foampad in combi met gele compound, dit deed niet veel. Opgeschaald naar blauw foampad met blauwe compound.
Dit werd al beter maar nog steeds niet in 1 hit veel weg, zwaarder had ik niet meer en heb toen nog de combi gele wolpad met blauwe compound gedaan dit werkte ook wel maar moest toch flink aan de gang om een flinke verbetering te behalen. Maar wel mooi dat je met zwarte lak een mooi resultaat kan behalen. De lak waarvan we dachten dat het gewoon zwart was bleek dus metallic te zijn.
IMG_7269.JPG
IMG_7276.JPG
IMG_7279.JPG


Na het polijsten met Blauwe Rupes Compound de gehele auto met Rupes Geel Foam en Geel compound gedaan. Daarna nog met Monello Zwart en Sonax Perfect finish.
De auto tweemaal ontvet eerste keer met eigengemaakte IPA en tweede maal met Gyeon Prep.
Toen was het tijd om de Soft99 aan te brengen.
Mijn eerste keer dat ik dit gebruik, ik heb andere auto's altijd in de coating gezet maar man wat een super glad resultaat geeft dit en een mooi glans.
Brengt ook makkelijk op alleen je moet het echt heel heel dun doen. Zit je witte wax zitten dan is te dik aangebracht.
IMG_7277.JPG

IMG_7289.JPG
IMG_7290.JPG

IMG_7288.JPG


Nadat de auto in de Soft99 stond de auto op 4 pootjes gezet en de wielen eraf gehaald. Deze nogmaals met alles schoongemaakt en ontvet en in de Gyeon Rim gezet.
Het rubber met Gyeon Tire behandeld.
De remklauwen wilde hij rood hebben dus deze met twee componenten verf geschilderd in 3 lagen.
16DA9AC7-1807-4E0C-A830-EA392D54A077.JPG
C109BEB2-2245-45FF-82F7-6DBF89EDA11A.JPG


De Scirocco was toen wel klaar nadat ik de ramen met Gyeon Glass gedaan had en de motorruimte met AutoGlym had opgefrist.
Hij mocht toen weer naar buiten en kon weer opgehaald worden.

IMG_7314.JPG
IMG_7315.JPG
IMG_7319.JPG
IMG_7322.JPG
IMG_7323.JPG
IMG_7324.JPG
IMG_7329.JPG
IMG_7331.JPG
IMG_7334.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag en top resultaat. Blijft lekker om zoveel verschil te kunnen maken. Snap dat het deze moest worden, leuke uitvoering en er zit zelfs een Akrapovic uitlaatje onder zie ik nu. Zal vast een lekker geluidje uit komen.
 
  • Leuk
Reactions: schaef
Leuk verslag en top resultaat. Blijft lekker om zoveel verschil te kunnen maken. Snap dat het deze moest worden, leuke uitvoering en er zit zelfs een Akrapovic uitlaatje onder zie ik nu. Zal vast een lekker geluidje uit komen.
Is alleen het opzetstukje ;)
 
  • Leuk
Reactions: GuidoA