• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini show off: Magifoam vs vuile auto.

OP13

Detailing trainee
1 jul 2011
6
47
Nadat ik me heb voorgesteld ook maar direct een mini show off plaatsen.

Men neme één heel erg vuile auto.
tn_Afb0183.webp

Vervolgens spuit men hier een laag magifoam op.
tn_Afb0186.webp

Laat de magifoam in werken en spuit het daarna af.
De auto is nu een stuk schoner. Omdat de auto nat is lijkt hij schoner dan hij is.
tn_Afb0188.webp

Na het wassen met Dodo Juice Born to be Mild en afdrogen met de Delirium Orange Drying Towel is de auto weer mooi schoon en glimmend.
tn_Afb0189.webp

Ik had stiekem nog gehoopt op een foto van na het afspuiten van het foam waar de auto terug droog staat.
Ikzelf heb de SSF en ben niet echt overtuigd van de werking ervan (lees, ik verwacht er meer van), desondanks ik het haast voor elke wasbeurt doe. (preventief/bijgeloof?)

Hellaas is een dergelijk vuile auto geen uitzondering voor mij. Ik werk nogal afgelegen en moet hiervoor 8 kilometer over een polder weg, en dat in combinatie met het oogst seizoen levert het bovenstaande resultaat op.

Toen de auto wat begon op te drogen zag je inderdaad nog een bruine waas op de vuile plekken. Na het wassen had ik wel vrij weinig bezinksel in de spoelemmer, wel was het water wat bruin geworden maar dit bleef zweven in het water.
Volgende keer zal ik eens kijken of ik hier ook wat foto’s van kan maken

Foam werkt vooral op grover vuil, wat bij gewoon wassen krasjes geeft
Het is normaal dat de roadfilm, het fijnere vuil, achter blijft op de auto
Dat haal je er bij het wassen wel af zonder al teveel krassen