• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mini show off vw polo SDI 64pk (trekt de kasseien uit de straat)

fredgenot

Detailing rookie
8 mei 2010
49
0
hoi,
dit is mijn eerste showke die eigenlijk de moeite is om te posten. Ik heb wel geen foto's buiten kunnen nemen wegens de regen dus is de licht kwaliteit niet superbe...
Ik heb zelf geen DAPpiedap dus had een collega van mij spontaan zijn hulp aangeboden om dat kraspaard onder handen te nemen.
Bij deze alle eer aan minieken met zijn DAP 500 (moeten we veel meer doen, is supertof met twee)
De polo is 14 jaar oud en je kon bijna de lak niet meer zien door de massa krassen, het was eigenlijk een onbegonnen werk maar een mooie uitdaging waar veel kon uit geleerd worden. We moesten ook niet voorzichtig zijn want slechter kon het al niet worden.

De stappen die we genomen hadden:

- gewassen met de twee emmer methode
- wielen en banden met APC 1/4
- kleien was nog maar 1 maand geleden dus hebben we overgeslaan
- 2 X Dappen met monello inizio
- dappen met monello mezzo
- black hole
- collinite 845 WAX
- de trims met meguiars trim restorer
- nxt generation glass cleaner met de mint merkin

DSC_3341.webp

Master Minie at work :-)^

IMG_6284.webp

IMG_6291.webp

DSC_3337.webp

ik in volle actie

DSC_3332.webp

hier zie je de wetlook goed :party

DSC_3336.webp

als het morgen droog weer is zal ik eens buiten wat foto's nemen van het totale plaatje als het klaar is

ik zie het resultaat zo al...die komt helemaal goed:-)^ Minieken heeft zich weeral helemaal kunnen uitleven zie ik :lol

Jij hebt trouwens een prima detailruimte, zie ik :cool

Wim ge kent de mini hé, als die hem ergens in vastbijt ... :-d
Ja dat is mijn dubbele garage, had 4 TL's voorzien maar is echt veel te weinig om detailwerk te verrichten. Mini had zijn nieuwe spot (500Watt) mee gelukkig. Ik denk zelfs dat hij de helft van zijn garage meehad want zijne koffer kon bijna niet meer toe van de kuisproducten. Mijn gedacht kan carclean alleen op hem overleven rofl

fredgenot zei:
Wim ge kent de mini hé, als die hem ergens in vastbijt ... :-d
Ja dat is mijn dubbele garage, had 4 TL's voorzien maar is echt veel te weinig om detailwerk te verrichten. Mini had zijn nieuwe spot (500Watt) mee gelukkig. Ik denk zelfs dat hij de helft van zijn garage meehad want zijne koffer kon bijna niet meer toe van de kuisproducten. Mijn gedacht kan Carclean.com alleen op hem overleven rofl

Naar het schijnt heeft hij een gesloten trailer besteld....die X-crosser wordt veel te klein :lol

Het genoegen is wederzijds Fredje, was zeer plezant ! :-)^

Moeten we nog is overdoen ...:ja

Jammer van het weer, ben zowat naar huis gezwommen.8-o

Hopelijk kan je morgen een paar fotookes buiten schieten.

Groetjes Mini. meuh

Ja er is blijkbaar wel wat werk in gekropen, hopelijk vandaag de echte na fotos he, en het is een vw dus knetter harde lak? Of viel het deze keer mee?
Altijd mooi om horen dat mensen elkaar nog willen helpen he.

Offtopic:65pk in zo een lichte wagen? Totaal onverantwoord in mijn ogen. Zoveel kracht krijg je nooit op de baan met die voorwielaandrijving! ;-) hehehehehe
*edit* lees juist je onderschrift, gewoon gieren!

Mooie ruimte om te detailen, je ziet zo dat het er warmer is dan in mijn garage. Moet leuk zijn, detailen met twee. Mooi resultaat! :-d

Vraagje: wat doet Minieken op de voorlaatste foto? Zoals ik het zie zou ik toch maar es checken of er geen plasje ligt achter die muur...:lol

Ziet er inderdaad weeral een stuk beter uit:cool en scheelt waarschijnlijk een half litertje diesel en een kilometertje harder op den expresweg;) .
Goe gedaan manne :-)^

Zeer netjes gedaan. Glimt lekker! Zo'n DAP scheelt erg veel werk...hmmm, toch ook maar eens beginnen met sparen :-d

Om even te reageren op Virus, ik stond daar m'n pad's uit te wassen, maar als je het zo bekijkt, kan het inderdaad wat anders zijn. :!

Maar ben goed opgevoed en ben netjes naar de sanitaire voorzieningen geweest als het daar de tijd voor was ... :lol

Groetjes Mini.

Resultaat zal wel prachtig zijn, ben benieuwd naar de after pics.

En zoals hierboven reeds vermeld, wat een schitterende ruimte 8-()) 8-())
Ben ik wel een beetje jaloers op.

oef hier zijn ze dan, eerst bij mijn pa aan de bel gaan trekken om een deftig fototoestel te kunnen bemachtigen :-"
Met mijn klein toestel kan je niet zo zuivere foto's nemen :-&

IMG_1599.webp

IMG_1598.webp

IMG_1597.webp

IMG_1596.webp

IMG_1594.webp

IMG_1593.webp

IMG_1590.webp

IMG_1589.webp

IMG_1587.webp

hopelijk komt het een beetje mooi uit want het is blijkbaar niet zo simpel om het verschil op een gevoelige plaat vast te leggen...
In ieder geval zijn de meeste kleine krassen eruit (90%) na 2 hits met het zwaarste dat je kan forceren met een DAP500.
De 10% kleinere krassen en alle diepere krassen zal echter Rotary werk worden wat we begin volgend jaar eens gaan testen
Wordt vervolgd... :party