• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mis ik nog iets?

vwlars

Detailing trainee
18 jul 2013
9
47
33
Oud gastel
Hallo.

Heb ik aan deze producten voldoende om mijn auto te wassen/polijsten.

Meguiars gold class car wash shampoo & conditioner.
Dodo juice born slippy clay lube.
Dodo juice clay bars
Meguiars ultimate compound.
Meguiars ultimate liquid wax.

Het gaat om een zwarte auto zonder beschadegingen of krassen.
Enkel om de wazen van het wassen en zemen eruit te krijgen en om hem te laten blinken.

Tips zijn altijd welkom.

Groet lars

FRfreak;335879 zei:
Voor de wax nog een glaze aanbrengen? Black Hole op een zwarte lak doet het erg goed.

Bedankt frfreak

Ik neem aan dat je black hole van poorboys world bedoeld?.

Wat houd precies een glaze in?
Waarvoor gebruik je een glaze?

Ik heb er zelf nog niet zo heel veel verstand van.

Ga je machinaal? In dat geval mis ik nog tape.
En verder mis ik nog producten, voor de velgen, banden, trims en ramen.

Tja, we kunnen de lijst inderdaad heel lang maken, ligt er erg aan wat je als extra's wilt doen. Kijk in het stappenplan en beoordeel dan zelf wat je wel/niet benodigd vind.
https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx

Voor een glans kun je tot en met de stap van hert waxen gaan. Verder naar eigen smaak invullen :)

Frans;335883 zei:
Ga je machinaal? In dat geval mis ik nog tape.
En verder mis ik nog producten, voor de velgen, banden, trims en ramen.

Ja dat heb ik ook. Maar het ging mij alleen om de producten voor de lak.

Voor de ramen heb ik valma luxury glass cleaner en mothers wax glass cleaner.
Voor de velgen poorboys world professional polish en poorboys world wheel sealant.
Voor de banden en kunststof mequirs goldclass endurance tire gel.
Voor het interieur mothers protectant.
Verder heb ik het 3 stappenplan van meguiars.
En tape.

Jowie;335886 zei:
Tja, we kunnen de lijst inderdaad heel lang maken, ligt er erg aan wat je als extra's wilt doen. Kijk in het stappenplan en beoordeel dan zelf wat je wel/niet benodigd vind.
https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx

Voor een glans kun je tot en met de stap van hert waxen gaan. Verder naar eigen smaak invullen :)

Waar het mij meer om gaat is of dat ik de goede stappen heb van
Wassen
Kleien
Polijsten
Waxen.
Of dit voldoende is of dat ik een belangrijke stap vergeet?

Want ik hoor vaak dat net als een glaze een extra stap is? Dat dat niet perse nodig is.

Maar ik kan het ook fout hebben. Ben maar een beginner.

Lees nou even de draadjes door die in de opgegeven link: https://forum.Carclean.com/forums/handleidingen-en-tutorials.35/.aspx helemaal bovenin staan.. Ze staan er niet voor niks helemaal bovenin als Sticky.

Zowel bij deze: https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal--DAP500-900.aspx als bij deze: https://forum.Carclean.com/cc_postst5923/Volledig-exterieur-stappenplan-handmatig--met-video-s.aspx kan je lezen dat het een 5 stappen plan is:

1. wassen
2. kleien
3. polijsten
4. voeden (glaze)
5 beschermen.

De basis bestaat dus uit 5 stappen. En ja, ook stap 4 is een belangrijke. Je kan hem overslaan, maar goed, je kan ook het kleien overslaan. Of het polijsten. Of het beschermen. Maar het zijn allemaal belangrijke stappen die je niet hoeft te doen, maar voor het beste resultaat voor je auto kan je ze het liefst wel allemaal doen.

Uitleg over stap 4, glaze, kun je in die Stickys vinden. Kijk, we kunnen wel alles gaan kopiëren en plakken vanuit zo'n sticky naar hier, maar dat is niet de bedoeling, het wiel hoeft niet 10x opnieuw uitgevonden te worden. De link is al opgegeven, op z'n minst kun je een kijkje nemen naar wat daar staat geschreven.

De stickys spreken voor zich, echter door hun schat aan informatie bestaat het gevaar van het niet precies opvolgen er van. Daarom toch even een korte quote:

Dibbuz;115811 zei:
-Kan ik elke wax gebruiken i.c.m. een glaze?
Nee, niet elke wax is te gebruiken met een glaze. Een wax met cleaners zal de glaze weer verwijderen. Het is dus belangrijk om een pure wax of sealant te nemen.
Glaze van merk A en een pure wax van merk B kan in bijna alle gevallen prima gebruikt worden.

Ik zou dus nagaan of de Meguiars wax uberhaupt te gebruiken is met een glaze.

Chan;335917 zei:
De stickys spreken voor zich, echter door hun schat aan informatie bestaat het gevaar van het niet precies opvolgen er van. Daarom toch even een korte quote:

Ik zou dus nagaan of de Meguiar's wax uberhaupt te gebruiken is met een glaze.

Het enige dat ik op de fles zie staan is dat er synthetische polymeren in zitten?

Hoe kan ik erachter komen of een glaze geschikt met deze wax? Ik dacht namelijk hier op het forum.

Een beetje zelf inspector gadget (of tegenwoordig inspector google) nadoen is 9 van de 10 keer de snelste manier om een antwoord te vinden.

Er wordt geciteerd:
"Het is dus belangrijk om een pure wax of sealant te nemen."

Ik google op de wax die je gaat gebruiken: Meguiar's ultimate liquid wax

De allereerste hit op Google gaat naar de productpagina op Carclean.com. En de eerste zin die ik daar zie: "De lat is hoger gelegd met deze puur synthetische wax......"

Google.webp

Dit forum + zelf inspector Google = je antwoord binnen 10 seconden. ;)