Goedemiddag Heren,
Ik zit al een tijdje met de volgende vragen in mijn hoofd. Ik werk nu ruim een jaar met de DAP500 en bijhorende producten (monello, meg's, Pb's etc).
Qua ervaring het ik een 10tal auto gedaan waaronder vooral hardere lakken (VW, Skoda, Mercedes, etc...) Ik zou graag beginnen met het 'echte' detailen namelijk met de rotary.
Waarom zou je zeggen? Nu ik vind detailen zeer leuk maar heb dit weekend een Golf 4 gedaan met veel schade en 15j mishandeling.... Het heeft me 2 volle dagen gekost om enkel de buitenkant te polijsten (en nog niet 100% zoals ik het zou willen...)]-0 (Show-off volgt nog:-" )
Ik vind een Dap iets heel leuk maar na wat auto's te doen zoek je precies iets dat je niveau nog een stap hoger brengt (zoals sommige foto's op het forum)... Het gaat me niet om de snelheid maar vind het soms frustrerend dat je 4x met een combinatie ergens moet overgaan terwijl je sommige ziet met de rotary met 1 pass. En nabewerken moet je altijd, dus eerst pro900 gevolgd door Dap500 is toch een ultieme combinatie?
Nu is mijn vraag; is dit al aan te raden na een jaar ervaring??? Ik heb in het verleden reeds in een zaak gewerkt waar de bussen spoten BCS. Dus heb wel wat feeling met rotary's. En wat zijn de Voor en de nadelen van werken met Rotary.
Graag wat eerlijke feedback.
Grtz
Stephan
Ik zit al een tijdje met de volgende vragen in mijn hoofd. Ik werk nu ruim een jaar met de DAP500 en bijhorende producten (monello, meg's, Pb's etc).
Qua ervaring het ik een 10tal auto gedaan waaronder vooral hardere lakken (VW, Skoda, Mercedes, etc...) Ik zou graag beginnen met het 'echte' detailen namelijk met de rotary.
Waarom zou je zeggen? Nu ik vind detailen zeer leuk maar heb dit weekend een Golf 4 gedaan met veel schade en 15j mishandeling.... Het heeft me 2 volle dagen gekost om enkel de buitenkant te polijsten (en nog niet 100% zoals ik het zou willen...)]-0 (Show-off volgt nog:-" )
Ik vind een Dap iets heel leuk maar na wat auto's te doen zoek je precies iets dat je niveau nog een stap hoger brengt (zoals sommige foto's op het forum)... Het gaat me niet om de snelheid maar vind het soms frustrerend dat je 4x met een combinatie ergens moet overgaan terwijl je sommige ziet met de rotary met 1 pass. En nabewerken moet je altijd, dus eerst pro900 gevolgd door Dap500 is toch een ultieme combinatie?
Nu is mijn vraag; is dit al aan te raden na een jaar ervaring??? Ik heb in het verleden reeds in een zaak gewerkt waar de bussen spoten BCS. Dus heb wel wat feeling met rotary's. En wat zijn de Voor en de nadelen van werken met Rotary.
Graag wat eerlijke feedback.
Grtz
Stephan