• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Misschien eens tijd om aan een Pro900 te beginnen?

Het gaat me niet om de snelheid maar vind het soms frustrerend dat je 4x met een combinatie ergens moet overgaan terwijl je sommige ziet met de rotary met 1 pass.

Staar je daar vooral niet blind op, het zal iets sneller gaan, maar écht niet 3-4 keer sneller.
Ik kan op een gehavende auto ook gerust 2 dagen polijsten hoor, ook met een rotary.
Nu wil je meer en pak je een rotary, straks wil je meer, dan pak je een rotary met wol en een dikke compound, daarna ga je voor de grap eens wetsanden enzenz.

Heb zo snel niet gelezen of het al is voorbij gekomen is, maar een lakdiktemeter lijkt me ook redelijk verstandig als je meer de rotary wilt gebruiken, zeker ook op auto's van andere mensen.

dit weekend een Golf 4 gedaan met veel schade en 15j mishandeling.... Het heeft me 2 volle dagen gekost om enkel de buitenkant te polijsten (en nog niet 100% zoals ik het zou willen...) (Show-off volgt nog )

Ik vind een Dap iets heel leuk maar na wat auto's te doen zoek je precies iets dat je niveau nog een stap hoger brengt

Heb de betreffende show-off even bekeken, maar had je zelf wel verwacht dat je al die defecten met Mezzo weg ging krijgen?
Zeker op een wat hardere lak moet je echt een beetje opschalen als het met 1-2 hitjes niet lukt.
Ik zou eerst eens een fles Inizio Forza en een paarse wolpad gaan proberen, dat brengt je correctienivo zeker een stap verder.
Mezzo is erg goed tegen swirls en diepere swirls op middelharde lakken, en finisht ook al heel netjes, maar op hardere lakken kun je toch vaak niet om de Inizio Forza, behalve met veel hits met een lichtere combi en veel frustratie zoals je nu zelf hebt ervaren.

@ eelco,

Bedankt voor het volledige antwoord en eerlijke opninie. Van die lakdiktemeter was ik in de loop van de dag ook aan het denken... Het paarse wolletje heb ik ook nog niet. Wel de gele pad. Ik moet ook toegeven dat het té warm was. De forza was bijna niet te gebruiken (heb geprobeerd met beetje finale) maar de buurman had enkel dit weekend de auto vrij.

Ik ga een van dezer dagen (als virus ze nog heeft;) ) de surbufs eens proberen en de microfiber pads op de KBM-methode. Heb wat gemaild met Kevin Brown en heeft me wel wat extra tips gegeven vanuit zijn paper.

Dus ik ga eens mijn M105 uit de kast halen en wat proberen op een paneel. Natuurlijk komen de foto's op het forum:ja Als je zijn vb ziet is er wel veel mogelijk met een dap

Grtz

Stephan

Had je de M105 ook op de Golf gebruikt/getest?
Doet het ook prima op oranje of geel.

Testen is altijd goed om te doen, nadeel met testpanelen is wel dat je steeds op 1 laksoort staat te werken, en er zijn zoveel verschillende.
Maargoed, bij iedere auto die je behandeld komt er wel iets voor wat je nog nooit opgemerkt had, en zo word je steeds iets wijzer.

Schrijf je reactie...