• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(P)review: Polishing Power Pro900 rotary by Carclean.com

Hangt ervan af wat je wil uitgeven. :grinning:

Er zijn mogelijkheden genoeg, je kan ook meteen voor de duo-bundel gaan. :grinning: Of als je vastbesloten bent dat je een rotary wil, profiteren van de aanbiedingen voor de Pro900 en eens polsen of er iemand een 2dehands Dap500 kwijt wil voor een zacht prijsje. Dan heb je ook beide.

Maar om op uw vraag te antwoorden: voor een beginner op machinaal vlak word meestal aangeraden om met een D/A te beginnen en dan is de Dap900 zeker geen verkeerde keuze.

Ikzelf heb lang met de Dap500 gewerkt, omdat ik wat meer power wou heb ik dan de duo-bundel aangeschaft (Dap900 omdat ik daar meteen mee verder kon en Pro900 als toekomstige investering omdat dit de volgende logische stap is).

Ik werk nu met de Dap900 en Dap500 (als vaste machine voor de kleine backingplate) en de Pro900 heb ik vooralsnog enkel op een oefenpaneel geprobeerd. Eens ik klaar ben om de Pro900 ook werkelijk te gebruiken op een wagen zal mijn volgende aankoop een lakdiktemeter zijn.

En zo blijft men bezig hé..:grinning:
 
Hoi,

Inderdaad als je eenmaal begint:-b .
Tweedehands is vrij lastig heb ik wel gemerkt, heb twee keer een dap500 tweedehands gezien waren binnen het uur weg:eek: .
Ik begrijp dat je dus graag ook verder wilt gaan met de pro900, misschien dat jij je dap500 weg wilt doen....?

Groeten!
 
:no sorry, ik vind het vooralsnog handiger om van machine te wisselen ipv backingplate te wisselen. :grinning:

Voorlopig nog geen plannen om mijn geliefde Dap500'tje weg te doen dus. :heart_eyes:

Mss es een oproepje doen in het Te koop/gezocht topic?
 
Ik heb net ook de aanbieding gezien. Maar nu durf ik het eigenlijk niet aan omdat je op een hele andere wijze er mee werkt dan de DAP. Deze is foolproof en met de Pro900 kun je je lak te ver weg schuren. En dat weerhoudt me ervan om een rotary aan te schaffen, Gewoon omdat ik het niet aandurf.

Iemand uit de buurt die een rotary heeft?
 
ik heb mij ook net een rotary gekocht en in de verste verte geen ervaring met zo een ding. Wel al gedapt...
Ik heb mij ingeschreven voor een rotary clinic en dan op het gemak verder testen op een paneel en langzaam beginnen op mijn eigen karretjes!
Ik ga er gewoon van uit dat het geen supermannen zijn die met een rotary werken dus waarom zouden wij het ook niet kunnen leren :)^
gewoon clinic volgen, kopen en proberen zou ik zeggen, en valt het echt te zwaar tegen kan je dat spul op de site wel aan iemand kwijt ;)
 
@fredgenot Proficiat met de aankoop, ik ben van hetzelfde principe. Wat een ander kan, kan ik ook (met genoeg tijd en oefening natuurlijk :grinning: ) Om een rotary clinic te volgen bij CC vind ik het een beetje te ver rijden, maar ik kan nog altijd les komen volgen bij u dan.:D

@Danielle ik ben ook beetje huiverachtig om door de lak te gaan, vandaar dat ik mij eerst een lakdiktemeter ga aanschaffen vooraleer te "rotaryen" op mijn auto. (heb er al eentje op het oog, eerst nog ff 200 euri bijeensprokkelen :grinning: )
 
Vorige maand heb ik een PRO900 aangeschaft. Na 5 jaar de overstap gemaakt van excentrisch naar roterend.
De redenen dat ik dit niet eerder deed staat hierboven meerdere malen uitgelegd. Gewoon bang dat je door de lak gaat.

Vorige week heb ik mijn auto behandeld. Twijfelde nog om alleen de exentrische te gebruiken, maar dacht, f*cked, gewoon de rotery gebruiken. Moet het toch leren :)

Om sommige stukken stuiterde ik behoorlijk over de lak. Op het dak kreeg ik hem niet onder controle, dus daar met de excenter gewerkt. Alle andere stukken met de roterende gedaan. Je moet geen druk geven op het apparaat, want dan raak je hem kwijt.
Met het resultaat ben ik supertevreden. Gaat een stukkie sneller.

Heb gewerkt op standje 3 maximaal. Meeste op 2,5-3.

Achteraf had ik veel eerder moeten overstappen! Het is gewoon even wennen, want met een excentrische machine kun je met je ogen dicht over de lak.
 
heb hem net bij mijn bestelling gedaan.
Bij mij ook angst, voor dat apparaat, maar merk heel erg dat je met de DAP af en toe te kort komt.
Binnenkort ff naar de sloop en ff een pneeltje halen om deze op te knappen.
Even kijken of ik daar wat kan regelen om kosteloos paneeltje mee te nemen en weer terug te brengen.
Is voor mij een goed oefenproject en hij krijgt een goed paneel terug waar door die weer meer kan vragen er voor
 
Mensen... ga gewoon naar de sloop en haal een motorkapje op. De sloop bij mij in de buurt gaf hem gratis meet toen ik zei dat ik hem alleen gebruikte voor oefenen met polijsten. Zo kan je goed wennen aan het gebruik. Eventueel neem je een deur mee of zet je de motorkap op zijn kant dan kan je goed goed oefenen op verticale vlakken, want dat is heel anders qua beleven dan horizontaal (makkelijker).
 
@ stefancs
wanneer je vaker met een rotary gaat werken zul je merken dat veel zo niet alle van je nu genoemde ervaringspunten totaal anders zullen zijn.
 
Natuurlijk vergt een rotary wat meer ervaring en moet je leren om ermee te werken, maar de PRO900 is denk ik wel een van de makkelijkere opstapmachines als je gewend bent om met een DAP te werken. Alles zit op dezelfde plek, dus dat is vertrouwd en als je rustig op stand 1 start, dan zit je met 800rpm en bijvoorbeeld een zachte 'oefenpad' heel veilig.

Iedereen die de DAP onder de knie heeft, zou zonder gek risico over moeten kunnen gaan op de PRO900. :ja
 
@HaroldV: goh, lijkt me logisch als je ervaring aan het opdoen bent met iets: fietsen met handen van het stuur lukte je de 1e dag ook niet zonder op je muil te pletteren

@StefanCS: kijk of je een naburige rotary gebruiker hebt wonen die je even kan bijstaan, kan je zodoende tips meekrijgen tijdens het werken ipv vanaf het scherm lezen ( tenzij je op nieuwe clinic gaat wachten )
( nu in Bunschoten vs Amersfoort maar 20min tuffen ;) )

Wat betreft ogen dicht / te kort komen van de DAP: ik ben nog steeds van mening dat er meer uitgehaald kan worden dan men denkt:
een extra pass en zeker langzamer over het vlak gaan doet al ineens veel meer
 
+1 mk-us hoewel ik ook al een Pro900 heb, merk ik toch dat de dap nog niet klaar is met mij vanalles te leren, de dap blijft me toch af en toe verbazen qua resultaat. Ik zal dan ook niet snel beweren dat ik het dappen door en door ken. Er valt vaak meer uit te halen dan men denkt. Hoe meer je de dap gebruikt, hoe meer hij je leert.
 
@MK-us: ik heb de PRO900 opgehaald bij CC en met Dennis ff geprobeerd. Op zo'n testpaneel is het altijd anders dan op de auto.
Gewoon een kwestie van ervaring opdoen. :)
 
Indeed my padawan, probeer anders eens met slooppaneel om het gevoel beetje te krijgen.
Doe dan wel zowel horizontaal als verticaal en laag op de grond indien mogelijk. Zijn namelijk allemaal andere posities die je bij je auto ook tegen gaat komen !
Het dak, en met name het middengedeelte is naargeestig als je geen 2 meter lang bent.
Probeer heel je lichaam in beweging te houden en niet alleen met gestrekte armen, zodoende behoud je meer controle ( ook omdat je dan wat steviger 'geaard' staat ) en is minder vermoeiend.
De pad plat op het werkgedeelte anders merk je meteen dat je gaat hoppen met het geheel :(
In begin sta je echt te kloten omdat ie overal heen wilt ( veelal niet waar jij 'm wilt hebben HAHA ), maar geef niet op .... is mooi 'grote-mannen-speelgoed'

Indien ervaringsdeskundigen nog meer tips hebben .... schroom niet om te delen, zo het vermoeden dat er steeds meer rotary-folks bij gaan komen
 
Het roterend leren werken op liggende panelen is aardig onder de knie te krijgen, de "problemen" beginnen bij de staande delen zoals deuren en spatborden en rondingen. Je zult de machine dan anders vast moeten houden en werkt natuurlijk totaal anders dan gewoon lekker vlakke liggende delen zoals een motorkap. Het gevaar van door de lak gaan e.d. gebeurd dan ook vaak op de staande delen omdat het goed vlak houden van de machine een stuk lastiger is.
Een lichte machine is dan in het voordeel, een Makita bijv. is een goede rotary, maar het gewicht hiervan gaat je op een gegeven moment parten spelen op de staande delen (is mijn ervaring)