• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(P)review: Polishing Power Pro900 rotary by Carclean.com

Rolf zei:
4,75 inch backing plate:
Geschikt voor de 5,5 en 6 inch pads van Lake Country, Monello (Kompressor en CCS) of Meguiar's (Spot Buff 1.0).

6 Inch backingplate:
Deze Rotary (M14) Backing Plate past zonder problemen op roterende polijstmachines. Geschikt voor de 6,5 en 7 inch pads van Lake Country of Meguiar's.

De bijgeleverde monello kompressor schijf moet op de 4,75 inch steunplaat, dus als je de bijgeleverde polijstschijf wilt benutten moet je de 4,75 inch steunplaat nemen anders licht ie de rest van z'n leven in de kast te verstoffen.

Correct, maar de machine wordt niet alleen in een pakket verkocht. Het kan bijvoorbeeld ook zo zijn dat iemand al een plate heeft. Of dat iemand net een ander type plate zou willen hebben.

Er is gewoon meer keuze dan bij een D/A en het is dan ook kritischer. Dus we hebben besloten om de keus bij de klant zelf te houden.

Bij onze Flex zat ook geen steunplaat meegeleverd.
 
Ok, maar dan heeft die Monello pad ook geen zin, daar heb je dan niets aan als je een 150mm neemt............

Maar goed, heb nog een rondgesnuffeld, denk dat je aan een 150mm meer hebt, meer keus qua pads in iedergeval.
Ben er nog niet helemaal uit.............. :weetniet
 
De Pro900 is hier ook binnen gekomen , maar bij welke stand van de toerenregelaar hoort welke snelheid ? Ivm nog geen handleiding.
 
ligt er helemaal aan, als jij veel 5.5 kompressors heb, heb je een 125mm plate nodig.

ik heb een 150mm plate, daar zijn heel veel pads voor te krijgen, plus een 2.75'' voor spotbuff padjes
 
weet ik veel..
ik heb alleen de 7'' de oude nog..
maar 6'' of groter dan.

de gewone ccs pads doen het ook goed op de rotary
 
chost10 zei:
De Pro900 is hier ook binnen gekomen , maar bij welke stand van de toerenregelaar hoort welke snelheid ? Ivm nog geen handleiding.
Ook ik vroeg mij dit af. Iemand die dit weet? Ik meen het ooit ergens gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden :p
 
Vandaag voor het eerst met de Pro 900 aan het werken geweest. De slow start werkt echt goed. Zelfs beter dan de andere rotary's die ik heb. Machine is goed vast te houden en wanneer je deze goed stabiel houdt word je niet over de hele auto meegetrokken.
Power is iets minder dan de shinex welke ik ook heb maar is naar mijn mening ruim voldoende om bijna alle lakdefecten netjes te kunnen verwijderen.

Wel vind ik dat er een veel te kort snoer aan zit(4 meter) en dat ik de aan/uitzetknop aan de zijkant niet zo fijn vindt. Dit ga ik dan ook beide nog aanpassen. Al met al denk ik dat de Pro 900 voor velen een hele welkome aanvulling is op de dap 500. Ik denk dat je na een tijdje met de pro 900 er mee kunt lezen en schrijven.

Al met al niet bang zijn om een Pro 900 aan te schaffen hij werkt goed en fijn en is ook voor beginners goed te hanteren.
 
@ Tim: :party:

verder, eens met paulb, afgelopen weekend eens de DAP500 én de PRO900 op de motorkap van mn moeders Sunny gezet.
Ik ga hier nog een 50/50 vergelijking mee maken. Merkbaar voor mijzelf was dat het al "vertrouwd" aanvoelt, na het DAPpen deze PRO900 vast te pakken.
Echter, vergaat dit snel nadat de "AAN" knop gebruikt is. Zo makkelijk als een DA werkt, zo veel pittiger is het om voor de eerste keer roterend te werken...
Maar... Oefening baart kunst :ja
 
:ja, persoonlijk vind ik het ook een groot pluspunt dat bij de PRO900 de draaiknop voor de snelheden groter is dan bij de DAP500..!
 
Logisch zou me lijken.. 2800-800= 2000
2000 over 6 standen = 333 / stand
stand 1=800
stand 2=1100-1200
stand 3=1500-1600
stand 4=1900-2000
stand 5=2300-2400
stand 6=2700-2800

Iets in die aard, op 100 tr moet je niet kijken lijkt me zo.
 
Hoi allemaal,

Aangezien we toch nederlanders zijn en nu de pro900 flink in de aanbieding is lijkt me het iets om deze aan te schaffen:grinning: .

Maar, ik heb nog geen ervaring met een andere dap. Ik heb wel ooit eens gewerkt met een exentrische machine maar nooit met een rotary.
Ik begreep dat het eigenlijk niet te doen is voor een beginner maar na het zien van het filmpje denk ik dat je als beginner ook uit de voeten moet kunnen met een rotary. Aangezien dat je met de rotary ook evt diepere krassen eruit kunt halen zou je zeggen dat je meteen goed zit met de pro900!
Ik zou graag jullie mening horen of het verstandig is om meteen te beginnen met een rotary? Het is natuurlijk geen wereld bedrag (30,-) wat het verschil is met een dap500 maar als ik meteen zou beginnen met de rotary denk ik dat ik daar in de toekomst veel verder mee kan komen.

Alvast bedankt,
groeten Martijn.
 
Als je meteen met een rotary aan de slag wil...slooppaneel aanschaffen om op te oefenen zou ik zeggen. Hou er ook rekening mee dat finishen met een rotary erg moeilijk is en men meestal finished met een d/a om eventuele hologrammen te verwijderen.

Btw we zijn niet allemaal nederlanders hier...:grinning:
 
Hahahah bedankt je voor je reactie:D
Ik heb hier nog wel een sloop motorkap staan...
Waardoor is het finishen zo moeilijk met een rotary?