• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

m'n eerste machinale poging

RogierV12

Detailing rookie
19 jul 2010
1.011
0
Ik ben een uur of 9 bezig geweest en dit is het resultaat van het boodschappenwagentje van mn vrouwtje (sorry vergeten 'voor' fotos te maken)
1 gepolijst met UC en gele pad voor het dak, want dat zag er echt niet uit
2 daarna hele auto met monello mezzo op oranje
3 daarna monello finale met zwart
4 in de glaze gezet met meg's deep crystal polish (black hole is in bestelling)
5 en een laag meg's tech wax om t af te maken (dodo supernatural is ook in bestelling)

968e0212.webp

8a889c9c.webp

Ik ben nu niet meer bang dat ik het niet goed doe dus volgende week is de echte auto aan de beurt:)
a880c77c.webp

HAHA slimmerik, eerst de boodschappenwagen, dan de BMW :)
Zo te zien straalt ie wel weer goed !
Nog op / aanmerkingen mbt de 'ontmaagding': liep je ergens tegenaan van:"goh, interessant" / "hmm, die info had ik eigenlijk nog extra willen hebben" ?

euh..... ja ik heb nog een vraagje.
aangezien de zon ging schijnen toen ik met de glaze bezig was, kreeg ik hem nauwelijks uitgepoetst met mn doekie.
ik heb toen wat PB spray en wipe gebruikt.
Veeg ik hiermee de glaze laag eraf of niet?
Ook ben ik erachter gekomen dat ik Dodo fantastic fur geen fijne doeken vind.
alleen voor het waxen zijn ze goed, bij de rest van de stappen trekken ze strepen en/of glijden te stroef

De fantastic fur is dan ook meer bedoeld om de laatste stappen te doen. Hiermee bedoel ik dus het afnemen van waxen, het afnemen van sealants, het verwerken van detailerspray's en van quick waxen. Voor het afnemen van polishes neem je beter een kort harige doek, iets zoals een Poorboy's Deluxe Mega Towel, een Cobra Yellow All Purpose Microfiber Towel of een Meguiars Gold Class Supreme Shine Microfiber.

Over de Meguairs polish, deze moet je paneel per paneel aanbrengen en daarna direct terug afnemen. Als je hem te lang laat zitten of te dik aanbrengt kan het moeilijk worden om hem te verwijderen, een spraytje quick detailer zoals je gedaan hebt is dan prima. Dat heb je dus goed opgelost.

PB spray and wipe icm met fantastic fur vind ik ook niet bepaald fijn werken.
de supreme shine microfibers presteren inderdaad wel goed bij alles
Ik heb eigenlijk dfe hele auto per paneel gedaan trouwens, het zal wel gewoon de zon zijn geweest die het te snel droogde

Dan zal het inderdaad de zon zijn geweest, de meeste Meguiars producten kunnen niet al te goed verwerkt worden in de zon.

ach ja, dinsdag verwacht ik de black hole in huis te hebben en dan ben ik daar ook vanaf.

iemand interesse in een paar flesjes 3-stappenplan van megs?:-d

vanmorgen nog maar ff een extra laagje tech wax opgebracht, baat het niet dan schaadt het niet dacht ik zo.
Kon ik mooi ook even een doekje-op-dak-van-de-auto foto maken zoals blijkbaar gebruikelijk hier hihi :lol
8c146065.webp

Ik sta eigenlijk ook een beetje verbaasd van het resultaat, kan je nagaan hoeveel je kan leren door veel te lezen en de juiste spullen aan te schaffen.
Ik ben dat dak echt vreselijk lomp te lijf gegaan met die gele pad en ultimate compound maar heb t uiteindelijk toch maar weer mooi strak gekregen.

Dat heb je bij ontmaagding hé...de eerste keer gaat het allemaal wat moeilijker en doe je soms nog domme dingen:lol

Het resultaat is in elk geval meer dan ok:-)^

Nice job idd. Maar vergeet niet dat hoe beter je wordt hoe meer je gaat zien. Met als resultaat dat je op een gegeven moment krankzinnig wordt, en je buren opmerkingen gaan maken ''er zit straks geen lak meer op hoor'.

:lol

hahahaha ik begin al aardig krankzinnig te worden ja.
Ik moet echt niet meer in de webshop kijken, anders koop ik de hele tent leeg daaro :))

hihi, heel herkenbaar!, ziet er goed uit zeg!

Over dat boodschappenkarretje, dat is een zeer interessant karretje hoor!.
Beetje een unicum aan het worden op de nederlandse wegen!.