M'n laatste bijdrage aan dit onvolprezen forum was al van even geleden. Op de één of andere manier kwam ik niet echt meer aan deugdelijk detailen toe. Soms was het te zonnig, soms te nat en meestal had ik er geen tijd voor. Life got in the way, om het maar eens in de moerstaal van mijn echtgenote te zeggen
Maar nu ben ik gestopt met werken en heb ik mezelf een klein cadeautje gedaan in de vorm van een Fiat 850S Vignale. Gekocht van een Limburger die hem in België had staan, met de Italiaanse exportpapieren. Het autootje is uit 1965 en is duidelijk anders dan de gemiddelde auto die hier voorbij komt, vandaar dat ik dacht om er maar eens iets over te gaan bijhouden. Misschien wel grappig voor jullie en voor mij een goede stimulans.
De Fiat was in Italië al opnieuw gespoten maar dat is op een zeer onzorgvuldige manier gedaan. Veel stofjes en korreltjes. Dat zal hoogstwaarschijnlijk schuren en polijsten worden en dat is op zich wel interessant. Verder zit er enorm veel werk aan om het interieur weer fris te krijgen: 61 jaar gebrek aan fatsoenlijk onderhoud laat z'n sporen na. Maar dat is leuk!
Verder zit er natuurlijk veel chroom aan het autootje, dat hoorde bij de tijd. Dat is ook wel leuk om te behandelen.
Onderhuids zit er nog wel wat werk aan qua roestbehandeling en -preventie maar dat valt buiten het kader van dit forum.
Er resten nu nog een paar weken, dan gaat het autootje de stalling in om te overwinteren en in die paar weken wil ik nog wat aan het Fiatje werken dus dan komen er ook nog wel wat plaatjes en verslagen. Tot dan!