• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mobiele carwash

Heydarrrr

Detailing rookie
11 jan 2021
7
15
Goedendag leden,

ik ga samen met een vriend van mij starten als car cleaning service. We hebben beide gewerkt in een pand waar ze auto’s reinigen polijsten etc. Hiervoor hadden we alle benodigde stopcontacten. Helaas is dat als mobiele cleaner niet mogelijk. Daarvoor wouden we een benzine generator halen waar we onze apparatuur aan kunnen sluiten. Op 4 liter kun je waarschijnlijk 5 uur draaien. Heeft er iemand hier ervaring mee en tips voor me heeft waar ik op moet letten bij het kopen van een generator? Ik wil een compressor/extractor etc erop aansluiten. Alvast bedankt.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
@Heydarrrr ,ik denk niet dat je hier helemaal op het juiste adres bent hiervoor, maar is natuurlijk het proberen waard.

Ik heb geen ervaring met een generator, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Als ik auto's was bij anderen is een stopcontact geen probleem, misschien voor jullie ook niet? Een andere oplossing is misschien een omvormer in de auto plaatsen?

Hopelijk heb je er wat aan. Hoe ga je te werk bij de klanten eigenlijk (als in; hoe reinig je de auto's)? Een compressor zie je niet veel bij mobiele carwashes volgens mij! Succes in ieder geval!
 
  • Leuk
Reactions: Heydarrrr en RoyR
Zou eerder dan voor een goede omvormer gaan. Maakt minder herrie en neemt minder ruimte in beslag. Wel een omvormer zoeken die je piek kan opvangen en bv qua vermogen ook je DA of rotary aan kan.

Succes met de business...!

Greetz Emiel
 
1,5 KWh in een koffer, ik denk niet dat ze met één doosje de dag door komen. Dan zullen ze een omvormer en laadstation in de bus moeten bouwen zodat die onderweg ook opgeladen kan worden en zelfs dan zal de laadcapaciteit nog te beperkt zijn gok ik. Dus dat wordt meerdere koffers....meerdere keren 2900 eu ex.....poehee.

Je kunt ook eens informeren bij glazenwassers, die hebben vaak ook een stand-alone oplossing. Als je rchter enigzins bewust en verantwoord voor de dag wilt komen dan start je niet je rokende en stinkende emissiebron op, dus kijk je naar een stil en "schoon" exemplaar.

Kijk ook eens naar het kanaal van Auto Fetish Detail. Deze man heeft ooit dezelfde insteek gehad (roadside service) en deelt zijn ervaringen, valkuilen, tips etc. breeduit. Volgens mij heeft hij inmiddels een bedrijfspand en geen pickup meer, maar ik gok dat je er veel info vandaan kunt plukken.

Succes!
 
Of je neemt de Festool SYS Powerstation:


Super handig: geen verlengsnoeren, geen aggegraat enz.

Alleen de prijs is iets minder leuk: € 2900,00 ex btw :scream:

MILWAUKEE komt ook met zo systeem misschien goedkoper ook hier https://www.ohiopowertool.com/p-221...=wtbs_5ffc1d443a89425aa548aa63#sku=MXF002-2XC

 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Ik weet niet of je ook al hebt nagedacht over vergunningen e.d., maar heb je ook al onderzocht of je wel op locatie de auto mag wassen, e.d. Volgens veel APV's mag dat volgens mij alleen voor particulieren, maar niet als ondernemer.

Misschien kun je ook kijken naar het gebruik van apparaten op accu, flex maakt bijvoorbeeld polijstmachines met accu.
 
Laatst bewerkt:
@Heydarrrr ,ik denk niet dat je hier helemaal op het juiste adres bent hiervoor, maar is natuurlijk het proberen waard.

Ik heb geen ervaring met een generator, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen. Als ik auto's was bij anderen is een stopcontact geen probleem, misschien voor jullie ook niet? Een andere oplossing is misschien een omvormer in de auto plaatsen?

Hopelijk heb je er wat aan. Hoe ga je te werk bij de klanten eigenlijk (als in; hoe reinig je de auto's)? Een compressor zie je niet veel bij mobiele carwashes volgens mij! Succes in ieder geval!
Wij willen ons zelf onderscheiden van de rest door de klant geen last te geven van ons. Vandaar dat wij een elektrische bron bij de hand willen hebben. Ik heb veel zitten zoeken maar ik zie weinig met een generator werken. Een omvormer vond ik persoonlijk onbetrouwbaar omdat het zekering in de auto makkelijk kan doorbranden. Een generator met automatisch volt regelaar is dus ideeal voor ons. Wij wouden vooral de “standaard” interieur schoonmaak aanbieden doormiddel van stoom en glanslak etc. Compressor wou ik gebruiken om stof weg te spuiten tussen knopjes etc. Toch bedankt voor uw reactie!
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Zou eerder dan voor een goede omvormer gaan. Maakt minder herrie en neemt minder ruimte in beslag. Wel een omvormer zoeken die je piek kan opvangen en bv qua vermogen ook je DA of rotary aan kan.

Succes met de business...!

Greetz Emiel
Heeft u suggesties? Bent u ook mischien bekend met de risico’s die zich meebrengt? Ik sta open voor suggesties, want ik leer elke dag weer wat nieuws. Bedankt voor uw inbreng.
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
1,5 KWh in een koffer, ik denk niet dat ze met één doosje de dag door komen. Dan zullen ze een omvormer en laadstation in de bus moeten bouwen zodat die onderweg ook opgeladen kan worden en zelfs dan zal de laadcapaciteit nog te beperkt zijn gok ik. Dus dat wordt meerdere koffers....meerdere keren 2900 eu ex.....poehee.

Je kunt ook eens informeren bij glazenwassers, die hebben vaak ook een stand-alone oplossing. Als je rchter enigzins bewust en verantwoord voor de dag wilt komen dan start je niet je rokende en stinkende emissiebron op, dus kijk je naar een stil en "schoon" exemplaar.

Kijk ook eens naar het kanaal van Auto Fetish Detail. Deze man heeft ooit dezelfde insteek gehad (roadside service) en deelt zijn ervaringen, valkuilen, tips etc. breeduit. Volgens mij heeft hij inmiddels een bedrijfspand en geen pickup meer, maar ik gok dat je er veel info vandaan kunt plukken.

Succes!
Als ik klaar ben met mijn nachtdienst, ga ik hun kanaal gelijk even bekijken, ik zal ook eens informeren bij glazenwassers. Dankuwel voor de tip!
 
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Ik weet niet of je ook al hebt nagedacht over vergunningen e.d., maar heb je ook al onderzocht of je wel op locatie de auto mag wassen, e.d. Volgens veel APV's mag dat volgens mij alleen voor particulieren, maar niet als ondernemer.

Misschien kun je ook kijken naar het gebruik van apparaten op accu, flex maakt bijvoorbeeld polijstmachines met accu.
Apparaten op accu zal denk ik meer last bezorgen dan rust. Het laden zal veel tijd kosten en een generator is zo bijgevuld. Ik heb eerlijk gezegd ook gekeken naar apparaten met accu, maar stoomblazers en extractie apparaten op accu vinden is super moeilijk. Vandaar dat accu geen optie is voor ons, maar ik had het zeker overwogen.

En u heeft zeker gelijk over het water lozen. Het is verboden om chemicaliën te lozen in de riolering zonder vergunning. Maar hiervoor hadden wij al onderzoek gedaan. We hebben namelijk het bussinesplan van een andere grote mobiele cleaner bekeken en zagen dat zij de exterieur met stoom reinigen. Ze zijn super bekend en doen ook aan franchise. Dat was voor ons de reden om hun oplossing te gebruiken voor ons bedrijf. Het is namelijk ook ecologisch, en het is niet tegen de regels van de gemeentes want je loost namelijk niks in de riolering. Dat zullen de boa’s moeten bewijzen. Dus dat was ook een pluspunt voor ons. We zijn trouwens ook nog niet officeel ondernemer. We wouden het eerst uitproberen op vrienden/collega’s, en met goed resultaat wouden we pas bij de KVK inschrijven.

Dan resteert me nog steeds dezelfde vraag of iemand ervaring heeft met generators. Ben namelijk super benieuwd hoe andere te werk gaan zonder stroombron. Bedankt voor uw inbreng.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Heijneker
De ervaring die ik heb met generators en aggregaten is dat ze werken maar ook stinken en best wat geluid maken, zeker niet ecologisch helaas.
Het plan wat jullie hebben komt op dit moment een beetje over als een bijeenrapen van anderen hun technieken maar dan gecombineerd.
Hier is niets mis mee maar brengt wel een struikelblok met zich mee...ervaring.
Dit detailforum (geen poetsforum) zit barstensvol met ervaring voor optimale lakstaat en reiniging van materialen zonder schade achter te laten, zelf als je er met een lamp op schijnt.
Persoonlijk vind ik de stoom techniek niet toerijkend voor het doel van een detailer, wellicht wel voor een mobiel poetsbedrijf als wat jullie voor ogen hebben.

Ik wens jullie veel succes met het vinden van de juiste formule voor jullie bedrijf (oprecht) maar vergeet niet dat de beste apparatuur niet opkan tegen ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Honda EUxxi zijn hele mooie generatoren, maar kost ook wel wat natuurlijk. Compressoren hebben een hele hoge piekstroom bij opstarten, evenals stofzuigers, hoe dat zich vertaalt naar je generator weet ik eigenlijk niet, maar die zullen vast de bepalende factor zijn. Als je enkel 230V apparaten wilt gebruiken zou een 3.6+KW exemplaar altijd goed moeten zijn? Dan kan je, afhankelijk van je apparatuur in ieder geval altijd eentjd draaien. Waarschijnlijk dat ze in de bouw meer ervaring hebben met compressoren en zuigers op generatoren laten draaien.

Off-topic:​

Implotex maakt hele mooie stille compressoren.

In principe gebruiken de meeste hun stomers (10 bar) om kruimels en dergelijken uit moeilijkere plekken te schieten, maar met knoppen/schermen is dat wat onwenselijker inderdaad. Een steviger borsteltje kan dat ook verdomt goed! Daar zou ik eerst mee testen, ik denk namelijk dat je prima uit de voeten kan zonder compressor. Mij lukt het in ieder geval wel goed tot nu toe, zelfs bij hele verwaarloosde veelgebruikte auto's.

Stofzuigers op accu hebben nog niet voldoende power.

Tevens slaat het verbod op afvalwater dat van de auto afkomt en bepaalden waardes overschrijdt, wat in dit scenario te weinig is om te testen op die waardes. Meestal worden de stomers wel op de 'natte' stand op de wielen gebruikt of zand en smurrie aan de flanken, dat moet je eigenlijk niet doen als de BOA kijkt. Je

Mocht je een Optima Steamer aanschaffen; laat dan a.u.b. een test zien hoe veilig het wassen is, m.b.t. swirls. Nog geen enkele stomer heeft dat gedaan helaas. Ik ben erg benieuwd.

En inderdaad héél erg véél succes gewenst, ik hoop oprecht dat je je een geweldig bedrijf gaat opzetten!
 
Voor het geluid hadden we ook iets op gevonden, een soort van baffle box. Is te bestellen op internet en dempt het geluid flink.
Het bijeenrapen van ideeën is natuurlijk een strategie die je bedenkt na het uitbouwen van je bedrijfsplan. Een auto wassen op straat kan eenmaal niet overal. En als het exterieur reinigen door middel van stoom bij andere bedrijven werkt, dan zou je kunnen zeggen dat die doelgroep wel tevreden is. We weten dat het heel belangrijk is om goed apparatuur te hebben, omdat we namelijk in die sector gewerkt hebben. We weten precies welke vloeistoffen we nodig hebben en de benodigde doeken of sponzen. Het enige probleem waar we tegen aan lopen is het gebrek aan oriëntatie over de generator (totale levensduur etc) We kunnen momenteel ook bij geen bedrijven langs om er een te bekijken door corona. Vandaar dat ik uiteindelijk op dit forum om advies vraag. Ik realliseer me heel goed dat cardetailing dieper gaat dan “stomen” van het exterieur, het is persoonlijk ook niet mijn favoriet. Iedergeval bedankt voor je insteek en je ervaring over de generator,
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Heijneker
Ik weet dat dit een beetje off-topic is, maar hebben jullie ook al nagedacht over het onderscheidende vermogen?

Als jullie vooral hetzelfde willen doen als andere bedrijven, dan zie ik niet echt in waarop jullie bedrijf onderscheidend is. Om een echt duurzaam concurrentievoordeel te behalen, is het cruciaal om ook echt iets te doen wat anderen niet doen (strategische keuzes). Als je precies hetzelfde gaat doen, dan heb je het risico op een race-to-the-bottom, waarbij je al begint met een achterstand.

Misschien kun je jezelf juist op het gebied van kwaliteit onderscheiden van de concurrenten, door wel te kiezen voor swirl-vrije reinigingstechnieken.
 
  • Leuk
Reactions: Heydarrrr
Honda EUxxi zijn hele mooie generatoren, maar kost ook wel wat natuurlijk. Compressoren hebben een hele hoge piekstroom bij opstarten, evenals stofzuigers, hoe dat zich vertaalt naar je generator weet ik eigenlijk niet, maar die zullen vast de bepalende factor zijn. Als je enkel 230V apparaten wilt gebruiken zou een 3.6+KW exemplaar altijd goed moeten zijn? Dan kan je, afhankelijk van je apparatuur in ieder geval altijd eentjd draaien. Waarschijnlijk dat ze in de bouw meer ervaring hebben met compressoren en zuigers op generatoren laten draaien.

Off-topic:​

Implotex maakt hele mooie stille compressoren.

In principe gebruiken de meeste hun stomers (10 bar) om kruimels en dergelijken uit moeilijkere plekken te schieten, maar met knoppen/schermen is dat wat onwenselijker inderdaad. Een steviger borsteltje kan dat ook verdomt goed! Daar zou ik eerst mee testen, ik denk namelijk dat je prima uit de voeten kan zonder compressor. Mij lukt het in ieder geval wel goed tot nu toe, zelfs bij hele verwaarloosde veelgebruikte auto's.

Stofzuigers op accu hebben nog niet voldoende power.

Tevens slaat het verbod op afvalwater dat van de auto afkomt en bepaalden waardes overschrijdt, wat in dit scenario te weinig is om te testen op die waardes. Meestal worden de stomers wel op de 'natte' stand op de wielen gebruikt of zand en smurrie aan de flanken, dat moet je eigenlijk niet doen als de BOA kijkt. Je

Mocht je een Optima Steamer aanschaffen; laat dan a.u.b. een test zien hoe veilig het wassen is, m.b.t. swirls. Nog geen enkele stomer heeft dat gedaan helaas. Ik ben erg benieuwd.

En inderdaad héél erg véél succes gewenst, ik hoop oprecht dat je je een geweldig bedrijf gaat opzetten!
Precies om die reden willen wij dus een generator. Apparaten op accu gaat helaas niet lang mee of heeft te weinig kracht. Heeft u zelf ervaring met de HondaEUxxi? Zou graag willen weten wat de draaitijd is op volle vermogen met een volle tank. Kan dat helaas moeilijk vinden op internet.

Ik was vergeten te zeggen dat we een luchtblazer ook voor moeilijk bereikbare plekken willen gebruiken om kruimels en stof weg te schieten. Maar u heeft zeker gelijk. Knoppen en schermen kan ook met kwast gedaan worden. Ik vind de methode met de compressor toch fijner naar mijn mening. Want met een kwast neem ik meestal meer mijn tijd.
Ik zal het eens opzoeken over de swirls, wellicht kan ik het u laten weten wat ik heb gevonden. Ik zal zeker overwegen om je tip te gebruiken over de compressor, heb het al opgezocht nadat ik het gelezen had. Werkt u toevallig ook voor u zelf of doet u het meer als hobby?
Iedergeval bedankt voor je advies, kan het zeker goed gebruiken!
 
Eventueel zou je ook nog kunnen kijken naar de nieuwe kacher pro line op accu. Stofzuiger HD reinigers etc. Maar ik zelf zou er een combinatie van maken aggregaat waar dit nodig is en zoveel mogelijk machines op accu pakken vanwege de gemakkelijkheid ervan en geluidsproductie. Heel de dag een draaiende aggregaat naast je wordt je ook niet vrolijk van. Maar al met al is het denk ik een hele investering en ik ben zelf zelfstandig en weet wat je moet verdienen om er iets aan over te houden. Dan vind ik het knap als je een goed verdien model er van kan maken en tarieven scherp genoeg kunt houden zodat er ook genoeg klandizie is. In iedere geval succes met alles uitzoeken en altijd mooi om een poging te wagen, proberen kan altijd natuurlijk. Succes met de onderneming en volg het graag om te kijken wat er wordt aan geschaft.
Groeten Ruud