• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

moeilijk aanbrengen Meguiar's Gold Glass Liqiud Wax

surfingjohn

Detailing addict
15 sep 2011
67
55
afgelopen weekend mijn eigen auto en die van mijn dochter (allebei metallic zwart) een grote poetsbeurt gegeven

wassen met 2 emmers
kleien
kleine krasjes wegwerken (handmatig)
en de wax aanbrengen Meguiar's Gold Glass Liqiud Wax met de gele pad van dit merk, het lijkt erop dat ondanks er met mijn neus bovenop sta niet op alle delen van de lak een laagje wax aangebracht wordt, moet toch wel zeer regelmatig over hetzelfde oppervlak wrijven, ligt dit aan mijn onkunde is de pad gewoon een van de mindere?

Toevallig heb ik mijn wagen onlangs ook in de Meg's Gold Class Liquid Wax gezet, ik herken bovenstaand probleem echter niet, integendeel zelfs, ik heb dit altijd een heel gemakkelijke wax gevonden (brengt makkelijk aan en poetst makkelijk uit) Dat de wax niet overal op de lak zou "hechten" (?) heb ik nog niet ervaren :weetniet

ter grootte van een dorperwt per stuk van het dak, de vorige keer had ik te veel gesmeerd, toen moest ik erg veel uitwrijven.

ik heb dus op de parkeerplek helaas geen stroom, zou het een idee zijn om met de Bosch accuboormachine de wax aan te brengen? zodat het wat gelijkmatiger aangebracht wordt?
moet dan alleen wel op zoek naar passende accessoires, geen idee of dit voor dit merk te verkrijgen is en wat ik dan eigenlijk moet gebruiken, zie zo snel op de Bosch site niets staan, behalve dan een Schuurschijf Ø 125 mm, maar wat daar passend op is, geen idee.

Niet met een (accu)boormachine doen aangezien deze een roterende (=ronddraaiende) beweging maakt en dus hologrammen kan veroorzaken.

Probeer iets meer wax, ter grootte van een 20 eurocent muntstuk, aan te brengen.

Laat deze opdrogen en test of de wax lang genoeg gecured heeft door de swipetest te doen.

Normaal gesproken is de Meguiars GC wax een appeltje eitje qua aanbrengen en afnemen.