• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moeilijk bereikbare plekken goed schoon krijgen

erwin71239

Detailing trainee
4 jul 2021
14
25
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een vraag, ik probeer mijn auto altijd zo goed mogelijk schoon te krijgen.

Echter valt mij op dat ik op moeilijk bereikbare plekken waar ik niet met een washmitt bij kan komen nog een soort van dof/aanslag op blijft.


Gaat voornamelijk om bijvoorbeeld tussen de randen van de achterruit, of bij de randen van de handgrepen.

Ik heb dit al eens met APC en een kwast geprobeerd, alleen wordt het niet minder.

Is er misschien een andere manier?
 
Je kunt ook een pre-wash toepassen, persoonlijk doe ik dat alleen als ik een nieuwe beschermlaag ga aanbrengen omdat een pre-wash ook een wax/sealant aantast. Eventueel ook nog even met een kwastje de pre-wash activeren.
 
  • Leuk
Reactions: erwin71239
Vaak zijn die vuile randjes opgedroogd water. Een soort super watervlekken zeg maar.
Dat krijg je met shampoo of reiniger ook slecht weg, probeer eens een water spot remover: https://www.carclean.com/nl/gtechniq-w9-water-spot-remover.html
En als je niet direct een fles wilt kopen (snap ik ook best) zou je eens kunnen kijken met wat onverdunde schoonmaak azijn.
Opbrengen, in laten trekken, borstelen en afspoelen.
 
@erwin71239 Ik las laats een stukje hier op CC over: autoglym car Glass polish.
ik gebruik het nu zelfs voor mijn ramen van de woning.
-Autoglym: Car Glass Polish.
-Monello: Hand Pad Orange Light Cutting Pad.
-Monello: Vetro Bianco. zachte dikke wafel microvezeldoek.
Ik zal je zeggen probeer het eens. (ik vind het geweldig).
hier zal iedereen een mening over hebben maar baat het niet dan schaadt het niet.
 
Waterspot remover nooit op
Glas gebruiken! Dat vreet in het glas!

Glas kan je goed schoon krijgen met een licht polijstmiddel.
Er staat bij het product wel dat het geschrikt voor ruiten is.
Echter zit het plekje wat ik wil schoonmaken ook voornamelijk rondom de achterruit. Als het dan echt zou zal zijn is dit niet het juiste product hiervoor.
Mvg,

Erwin
 
@erwin71239 Ik las laats een stukje hier op CC over: autoglym car Glass polish.
ik gebruik het nu zelfs voor mijn ramen van de woning.
-Autoglym: Car Glass Polish.
-Monello: Hand Pad Orange Light Cutting Pad.
-Monello: Vetro Bianco. zachte dikke wafel microvezeldoek.
Ik zal je zeggen probeer het eens. (ik vind het geweldig).
hier zal iedereen een mening over hebben maar baat het niet dan schaadt het niet.
Kan ik ook zeker proberen, ik ga die van Autoglym is eens proberen. De rest van de spullen heb ik gelukkig al.