• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moeilijk te bereiken plekjes

Looney

Detailing addict
10 apr 2012
55
65
De vlakke, en grote delen van een wagen zijn makkelijk te polijsten. Echter heb je soms ook smalle stroken, plekjes tussen uitsteeksels of vouwen waar je met een 4/5" pad nog niet eens op kunt polijsten. Hoe pakken jullie dit aan? Tussen het raamrubber en het handvat van mijn golf cabrio zit een strook van ca. 4/5cm. Hier komt een pad niet tussen, maar zitten de ergste en meest storende plekken van de wagen. Mezzo/inizio op een doek geeft geen verbetering.
 
Met een kleine pad ook niet? Met doeken een polish opbrengen ben ik niet zo'n fan van. Lijkt me toch dat je handmatig nog best een aardig resultaat zou moeten kunnen halen.
 
Met de dual applicator padjes van cc bedoelde ik eigenlijk in plaats van met de doek.
Maar de lak is zo knijterhard, dat ik met 3 keer inizio op geel (dap900, nog geen rotary helaas) nog geen 75% correctie behaal... Met een handpadje krijg ik dus nog niet eens de swirls weg!
 
Hey Looney,

Ik snap je probleem. Het beste zou zijn als er een 1 inch backingplate + Pad zou zijn, haha.
Als ik jou was, zou ik een 2000W dremel pakken en daar een cilindertje op zetten met schuurpapier korrel 20. :D
Kom je lekker in de hoekjes en gaatjes.

Effe zonder dollen, zou ik het niet 1-2-3 weten. Handmatig zou kunnen, maar vaak kan je er zelfs met de hand niet eens goed bij om cirkeltjes te kunnen draaien.
Naast het feit dat sommige lakken met een DualAction-machine al behoorlijk wat tijd nodig hebben tot er correctie is.

Ik hou dit topic in de gaten, ben zelf ook weg benieuwd.
 
Handmatig kan je zelfs tot het metaal polijsten hoor :)
PB SSR al geprobeerd? Laats bij een 10 jaar oude Polo (metalic) allerlei soorten krassen handmatig weggehaald met SSR 2.5, 2 en 1.