• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet striping afgeplakt worden voor polishen?

Wietse

Detailing trainee
3 jun 2015
17
38
Hallo allemaal,

Ik heb gisteravond de DAP900 besteld en wil daar zodra ik tijd heb mee aan de slag.
Nu heeft mijn Mustang over de hele auto een striping. Moet deze afgeplakt worden voordat ik ga kleien en polishen?

conv_2095.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Licht eraan hoe zwaar je gaat polijsten.
Met kleien gewoon meepakken, enkel opletten bij de randjes van de stickers.
Met polijsten neem ik stickers altijd mee tijdens de finishing ronde.
Nog nooit problemen mee gehad.
 
Hey Wietse,

Toevallig heb ik gister een testspot gedaan op een Cruiser . Een zwarte met parelmoer-stickers (vlammen). Deze zaten volgens de eigenaar al heel wat jaartjes op zijn auto.
De stickers waren hier-en-daar wat ''gebroken'' en aangetast door de zon.

Tijdens het kleien heb ik opgelet dat ik niet te hard tegen/over de randen van de sticker heen ging.

Ik heb toen met een Raffini Foam pad (wit) + Monello Finale de test-spot gedaan en dit eigenlijk expres ook over de puntjes van de vlammen-stickers.
Wat betreft de sticker; Deze leek zelfs een heel stuk op te knappen, zelfs met deze lichte combinatie. Maar dit zegt dus wel dat er wat gebeurt met je sticker en misschien is dat niet zo slim als de sticker nog enigszins nieuw is. Het lijkt erop dat ik oxidatie of iets dergelijks van de sticker af heb gehaald, maar dit zal op een nieuwere sticker, denk ik, niet zitten.

Ik ben nog een behoorlijke knuppel in het Detail-wereldje, maar als ik jouw auto zou moeten polijsten, zou ik een voor mijn eigen zekerheid de smalle oranje strook + de buitenste rand van de middelste brede strook afplakken. Ik kan dan de smalle strook lak tussen de stickers polijsten zonder te hoeven nadenken over schade die ik misschien veroorzaak aan de stickers.


Greetz
 
+1 voor Ivo's. Let een beetje op de randen. Bij het grote oranje vlak gewoon mee polijsten ook hier zullen swirls zitten, wel weer uitkijken met de randen. Stickers zijn meestal zacht dus meestal kan je dit wel meenemen in de laaste ronde wat Ivo's al zei. Succes met het mooie paard.
 
Hoe doen jullie dit bij een auto met bedrijfsreclame, aangezien dit vaak losse letters zijn is dit geen doen om af te plakken. Polijst je er dan gewoon omheen met een wat zwaardere combi en meepakken met finishen? Of zijn hier andere tips voor?
 
Quantoxx;n423710 zei:
Hey mensen,





Haha, ik begreep toch écht uit je bericht dat je hier juist rekening mee wilde houden. Dus dat je de sticker niet wilde polijsten en daarom vroeg of je hem moest afplakken. :D


Dat klopt hoor, ik was benieuwd of de striping kon beschadigen bij het kleien en polijsten en daarom afgeplakt moest worden.
Ik ging even mee met de humor van Zluytr :)
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr