• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Acquafobia - Hele auto onder vlekken/vettigheid

DimiP

Detailing trainee
4 jun 2018
12
45
Goedemorgen,

Ik heb gisteren mijn nieuwe wagen voor de 1ste maal gewassen.
Nadien heb ik deze ingespoten met Acquafobia terwijl de auto nat was, paneel per paneel maar wel in volle zon.
Binnen de 10 seconden afgespoten met hogedrukreiniger

Bij het drogen van de wagen kwamen overal vlekken en vettigheid op de lak tevoorschijn.
Ik heb nadien de auto nog opnieuw proberen te wassen met dreft/APC/gyeon prep om dit proberen te verwijderen, maar zonder resultaat.

Heeft er iemand een idee hoe ik deze spraywax eenvoudig kan verwijderen?



IMG_20180602_115421.jpg
IMG_20180603_190214.jpg
IMG_20180603_193244.jpg
 
Ik weet niet of je de DAP al hebt, zo'n CLA is nl. niet de kleinste om met de hand te doen.
Wat OhTeam zegt of rondje Prof Polish wil wel helpen, is denk ik ietsje makkelijker dan met finishing combo rond te gaan.
 
Bedankt voor de tips ! :)

Had gehoopt dat ik het eraf zou krijgen zonder te polijsten, maar blijkbaar is dit niet het geval :sweat:

Zou ik dit kunnen uitpolieren met de DAP900 Rafinni Starterskit?
Hierbij dan de Monelle witte pad met Raffini Finale gebruiken?
 
Zelf geprobeerd met Gyeon Prep en microvezel doek, maar is bijna onmogelijk om dit weg te krijgen.
 
Deze periode van het jaar is het toch niet aangeraden om met dit soort produkten te werken. De warmte, de zon doen er geen goed aan. Beter is om gewoon een wax te smeren. Acquafobia en Wet Coat gebruik ik persoonlijk enkel in de wintermaanden om iets te beschermen na een wasbeurt.
Als je dan toch met de Acquafobia wil werken dan in de schaduw en ook eens voelen dat de panelen niet super warm hebben. Denk je vlekken krijgt door dat het produkt reageert op die warme ookal spuit he af binnen de 10 seconden.